Categories: Administratie

„Padure” de stalpi spre Dumbravita, pe traseul extins al liniei 14 troleibuz

Troleibuzul 14 va ajunge până la finele anului la Dumbrăvița, lucrările la extinderea liniei fiind în toi. Zona arată însă foarte ciudat, după ce, pe marginea șoselei, au fost amplasați nu mai puțin de 280 de stâlpi! Primarii din Dumbrăvița și Timișoara spun că așa e proiectul, iar la final pe stâlpi ar putea fi puse… ghivece cu flori.

Extinderea liniei 14 de troleibuz până la Dumbrăvița a fost câștigată, în luna martie, la licitație, de SC Martin Rose, la prețul de 13,5 milioane de lei, fără TVA. Din această sumă, 75% este asistență financiară nerambursabilă. Lucrarea presupune și lărgirea la patru benzi a șoselei, de la ieșirea din Timișoara până la sensul giratoriu de la Kaufland, în Dumbrăvița, precum și amenajarea de trotuare și piste de biciclete. La patru luni de la câștigarea licitației, pe marginea șoselei a răsărit… o pădure de stâlpi!Proiectantul a făcut calculul rezistenţei, de el a depins, nu de noi. Noi n-am putut să-i spunem «dom’le, punem stâlpii la 50 de metri, la 20 de metri sau altfel»”, susține Victor Malac, primarul din Dumbrăvița.

Pe de altă parte, Nicolae Robu a găsit o soluție ca aspectul zonei să nu fie atât de dezolant. „Nu puteam să intervenim în proiect (…) În Dumbrăviţa sunt şi stâlpii de medie tensiune, care fac într-adevăr să apară extrem de încărcată strada principală. Aceştia vor dispărea în momentul în care firele vor fi duse în subteran. Asta se va întâmpla în perioada care urmează. N-am nicio îndoială că domnul primar va posta pe aceşti stâlpi ghivece cu flori şi se va putea face ca ei să nu mai arate aşa sec cum arată la ora actuală. Dimpotrivă, va fi o abundenţă de flori pe toată întinderea străzii principale”, spune acesta.

Până la finele anului, troleibuzul 14 va trebui să ajungă la Dumbrăvița. Altfel, finanțarea va fi pierdută. Totuși, dincolo de „plantarea” a 280 de stâlpi, o problemă importantă nu e încă rezolvată. „Eu zic că suntem într-un stadiu destul de avansat, mai este o problemă – nu e majoră – de îngropare a liniei de medie şi de înaltă tensiune. Acolo se lucrează acum. Cei 280 de stâlpi vor rămâne, pe ambele părți ale drumului”, a mai spus Victor Malac.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

După ce a anunţat şase nume noi, SCM USV Timişoara face publică lista a patru jucători care nu vor mai face parte din lotul campioanei

SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…

4 ore ago

De Crăciun ne-am luat dubla raţie de ticăloşie şi nesimţire

„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…

6 ore ago

Primăria pregătește dosarele pentru finanțare și pentru autorizația de construire a reabilitării din Piața Mocioni

Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…

6 ore ago

Pagina de internet a PPC și aplicația my PPC vor fi oprite câteva zile

PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…

7 ore ago

La Cinema Johnny a avut loc primul eveniment de la reabilitare/FOTO

Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…

8 ore ago

Studiul de fezabilitate pentru noua radială de vest a fost aprobat de consilierii locali

Consilierii locali timișoreni au aprobat, luni seara, în ultima ședință de plen a anului, proiectul…

8 ore ago