Categories: Administratie

„Padure” de stalpi spre Dumbravita, pe traseul extins al liniei 14 troleibuz

Troleibuzul 14 va ajunge până la finele anului la Dumbrăvița, lucrările la extinderea liniei fiind în toi. Zona arată însă foarte ciudat, după ce, pe marginea șoselei, au fost amplasați nu mai puțin de 280 de stâlpi! Primarii din Dumbrăvița și Timișoara spun că așa e proiectul, iar la final pe stâlpi ar putea fi puse… ghivece cu flori.

Extinderea liniei 14 de troleibuz până la Dumbrăvița a fost câștigată, în luna martie, la licitație, de SC Martin Rose, la prețul de 13,5 milioane de lei, fără TVA. Din această sumă, 75% este asistență financiară nerambursabilă. Lucrarea presupune și lărgirea la patru benzi a șoselei, de la ieșirea din Timișoara până la sensul giratoriu de la Kaufland, în Dumbrăvița, precum și amenajarea de trotuare și piste de biciclete. La patru luni de la câștigarea licitației, pe marginea șoselei a răsărit… o pădure de stâlpi!Proiectantul a făcut calculul rezistenţei, de el a depins, nu de noi. Noi n-am putut să-i spunem «dom’le, punem stâlpii la 50 de metri, la 20 de metri sau altfel»”, susține Victor Malac, primarul din Dumbrăvița.

Pe de altă parte, Nicolae Robu a găsit o soluție ca aspectul zonei să nu fie atât de dezolant. „Nu puteam să intervenim în proiect (…) În Dumbrăviţa sunt şi stâlpii de medie tensiune, care fac într-adevăr să apară extrem de încărcată strada principală. Aceştia vor dispărea în momentul în care firele vor fi duse în subteran. Asta se va întâmpla în perioada care urmează. N-am nicio îndoială că domnul primar va posta pe aceşti stâlpi ghivece cu flori şi se va putea face ca ei să nu mai arate aşa sec cum arată la ora actuală. Dimpotrivă, va fi o abundenţă de flori pe toată întinderea străzii principale”, spune acesta.

Până la finele anului, troleibuzul 14 va trebui să ajungă la Dumbrăvița. Altfel, finanțarea va fi pierdută. Totuși, dincolo de „plantarea” a 280 de stâlpi, o problemă importantă nu e încă rezolvată. „Eu zic că suntem într-un stadiu destul de avansat, mai este o problemă – nu e majoră – de îngropare a liniei de medie şi de înaltă tensiune. Acolo se lucrează acum. Cei 280 de stâlpi vor rămâne, pe ambele părți ale drumului”, a mai spus Victor Malac.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

O oră ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

O oră ago

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

2 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

2 ore ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

15 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

16 ore ago