Categories: Primăria Timişoara

Ca sa nu mai stea cu maidanezii pe strazi, primaria ar putea avea propriii hingheri

Rămasă fără contract cu o firma de ecarisaj de mai bine de jumătate de an, Primăria Timișoara ia în considerare înființarea unui serviciu propriu de gestionare a problemei câinilor fără stăpân. Operațiunea este însă foarte complicată și presupune inclusiv angajarea unor oameni, lucru momentan imposibil.

Contractul primăriei cu firma de ecarisaj Danyflor a expirat la finele lunii februarie și, de atunci, câinii fără stăpân sunt o chestiune …. Viceprimarul Dan Diaconu spune că, pentru a se evita situațiile de acest gen, municipalitatea și-ar putea înființa un serviciu de ecarisaj. Momentan, este doar o idee, foarte greu de pus în practică de altfel. „Există două variante: una a scoaterii la licitaţie a serviciului de gestionare a populaţie canine, iar cea de-a doua este înfiinţarea unui serviciu public al primăriei. S-au pus plusuri şi minusuri pentru fiecare dintre ele şi urmează să luăm decizii asupra felului în care vom continua cu privire la acest serviciu. Noi putem să facem un adăpost sau să închiriem unul, dar toate aceste elemente trebuie analizate”, a declarat Diaconu.

Varianta înființării unui serviciu de ecarisaj este în discuție de câteva săptămâni la primărie. „Interesul municipalității este de a diminua numărul câinilor de pe domeniul public. O societate comercială sau un ONG nu au interes să fie mai puțini câini pe domeniul public, în condițiile în care ONG-urile, de exemplu, primesc fonduri din străinătate pentru a le întreține. Durează foarte mult să realizăm un serviciu public, pentru că numărul de angajați la o unitate administrativă este dat de numarul de locuitori. Ne trebuie și un adăpost, avem nevoie de autorizații pentru a putea funcționa, de la DSV, DSP și alte autorități… Am discutat cu colegii de la Personal, mi s-a spus că în momentul de față nu există posibilitatea de a angaja oameni”, ne-a declarat Adrian Bere, șeful Direcției de Mediu.

Primarul Nicolae Robu spune că, momentan, ideea pe care se merge este delegarea serviciul către o firmă specializată. Preventiv, pentru cazul în care se va decide totuși înființarea unui serviciu de ecarisaj, contractul care va rezulta în urma licitației aflate în desfășurare ar putea fi de numai un an. „Am lăsat licitația să curgă, pentru că durează cam un an până poți să-ți înființezi un serviciu de ecarisaj. Mi s-a făcut o informare cu ce presupune înființarea unui serviciu propriu și este foarte complicat. În timp vom vedea dacă va fi mai bine, dar fapt este că n-a fost bine până acum. Licitația va fi lăsată, dar numai pentru un an”, a precizat edilul.

Share
Published by
Dariana Bratu

Recent Posts

Actuala administrație, nevoită să se vadă înfrântă, după ce nu mai deține majoritatea în plenul CLT

Fragilitatea unei majorități pierdute de actuala administrație a primăriei Timișoara s-a văzut, marți, la ședința…

3 ore ago

Zeci de persoane, cercetate penal pentru constituire de grup infracţional, trafic de droguri şi alte fapte grave

Ieri, 29 aprilie, polițiștii Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Caraș-Severin, împreună cu procurori D.I.I.C.O.T.-…

6 ore ago

Primăria Timișoara începe munca la noul adăpost pentru câini

În ședința extraordinară a Consiliului Local de astăzi, s-a aprobat Planul Urbanistic Zonal pentru construirea…

7 ore ago

Spectacol total în derby-ul campionatului. CFR învinge campioana şi şi-a asigurat meciul pentru aurul naţional

Marţi, de la o oră neconvenţională, 12, s-a disputat un meci important din cadrul play-off-ului…

8 ore ago

Uite cum să alegi un lampadar potrivit pentru orice cameră

Ai terminat de decorat casa. Ai ales vopseaua și covorul, ai așezat canapeaua și ai…

8 ore ago

Dominic Fritz anunţă lucrări pentru modernizarea zonei Badea Cârţan

Primarul Dominic Fritz a fost în Piaţa Badea Cârţan, anunţând că au fost demarate lucrări…

10 ore ago