Habar n-am de ce primarul Nicolae Robu nu profită de organizarea alegerilor prezidențiale și nu cheamă cetățeanul timișorean la referendumuri pe probleme locale. Cred că este legal, în ciuda unei dispute constituționale care a avut loc între Parlament și CCR în urmă cu vreo șase ani, pe când Băsescu întreba românul dacă vrea unicameral și 300 de aleși maximum în Legislativul României. Cândva, edilul Nicolae Robu chiar avea câteva întrebări de pus poporului timișorean. De exemplu, când ar fi să se aleagă Ponta sau Iohannis la Cotroceni, Robu ar putea să întrebe dacă cetățeanul cu drept de vot vrea transport în comun RATT gratuit pentru toate categoriile de populație. Că așa voia la un moment dat. Sau poate că timișoreanul dorește, iar primarul nu știe, majorarea tarifelor pentru călătoria cu tramvaiul, autobuzul sau troleu, așa cum se pregătește astăzi regia să o facă.
Dar stați așa, municipalitatea ar putea afla dacă respondenții ar prefera ca guvernul României să facă sau să nu facă centură de ocolire orașului nostru. Și dacă DA, atunci din care să fie? De sud sau de sud-est? Și tot așa, până epuizăm temele de campanie de acum doi ani, cu pasajele refăcute din bani de la Ponta, dacă mai vrem sau nu mai vrem asta, căci în 2012 așa ni s-a spus. Vreți sală polivalentă de 15.000 de locuri pe scaune de plastic sau de lemn? Vreți stadion de 45.000 de locuri sau de 39.500? Dar un nou racord la autostradă? Aaaaaa, deci vreți, OK, atunci votați parlamentarii USL mânați în luptă de competenții Ponta și Antonescu! Așa ni s-a spus acum doi ani chiar de către primarul Nicolae Robu, iar timișoreanul și toată țara au răspuns ca la referendum: DA, vrem ca PSD și PNL să ne facă de toate, cu perversiuni cu tot.
Nu m-am putut abține să nu-i amintesc edilului liberal cât de vârtos a contribuit dumnealui la colapsul investițional pe rețeta Guvernul Ponta – Primăria Timișoara, iar acum bombardează lumea pe Facebook cu promisiunile neonorate ale foștilor săi parteneri de orgie politică. Revin însă la scumpirea biletelor RATT la nici un an de la propunerea municipalității de a lăsa poporul gratuit în mijloacele de transport în comun. Moca și pentru cei care până acum cumpărau bilete sau abonamente, după ce moca merge deja jumătate de Timișoară, parte din Mehedinți, Caraș-Severin, Gorj, prin reprezentanții lor în campusurile universitare. Tot moca și elevii, pensionarii, revoluționari, diverse categorii sociale cu care edilii și-au făcut obraz fin înainte de alegeri.
Nu sună ca naiba să anunți majorarea prețurilor la biletele și abonamentele RATT, când tu îți propuneai să le scazi la zero, dar numai cu consultarea populației, ca nu cumva să ai o surpriză? Nu, nu sunt adeptul gratuităților aruncate în stânga și-n dreapta. În primul rând, pentru că tot ce e gratis va fi tratat de consumator cu o și mai mare iresponsabilitate. Dar nu pot să nu observ că subiectul costurilor serviciilor RATT pentru cea mai mare parte a populației Timișoarei scoate în față aceeași preocupare socialistă a primarului Robu, ca și cea a fostului edil Gheorghe Ciuhandu. Dacă vreți, la fel cum face Ponta și alte guverne înainte, să iei mai mult de la cel disciplinat fiscal, cel ce plătește c-așa zice la lege, și să lași rău platnicul să-și conserve metehnele. Exact cum face astăzi darnicul Guvern Ponta, condus de un amator, și Ministerul Finanțelor Publice, condus de o absolventă de Harvard.
SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…
„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…
Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…
PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…
Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…
Consilierii locali timișoreni au aprobat, luni seara, în ultima ședință de plen a anului, proiectul…