Deputatul PSD Sorin Grindeanu susține că includerea centurii de sud a Timișoarei în prioritățile pe 2015 ale Ministerului Transporturilor urmează să fie decisă în luna februarie. Social-democratul spune că deține o hârtie oficială în acest sens, primită de la MT. Pe de altă parte, rămâne problema sursei de finanțare.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunțat, la începutul săptămânii, prioritățile în ceea ce privește construcția de autostrăzi și drumuri expres în România. Până în 2030 ar urma să fie construiți 725 kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres. Costurile totale estimate: 28,6 miliarde euro! Unul dintre subiectele abordate a fost și construirea diverselor variante de ocolire în mai multe orașe, în perioada 2015-2016. Centura Timișoara Sud nu apare pe harta prezentată de ministrul Ioan Rus, care include însă variante ocolitoare la Târgu Jiu, Aleșd, Săcuieni, Oradea, Rădăuți, Suceava, Dorohoi, Târgu Mureș, Brașov, Satu Mare, Tecuci, Bârlad, Bacău sau Mediaș, o parte cu finanțare de la bugetul de stat.
Deputatul PSD Sorin Grindeanu spune însă că lucrurile nu sunt bătute în cuie. „Unu, masterplanul va fi supus dezbaterii parlamentului. Doi, am aici răspunsul Ministerului Transportului. Am făcut o interpelare joi, pe repede înainte, tocmai ca să am un răspuns vineri. Mi-a venit la birou cu semnătură cu tot. Centura Timișoarei este prinsă în masterplan, iar prioritățile pentru 2015 se vor hotărî, dincolo de culoarul patru, care e pe fonduri europene, printr-un consens la începutul lunii februarie”, a declarat social-democratul. Altfel, spus, luna viitoare, Timișoara Sud ar putea deveni brusc o prioritate pentru guvern.
Centura Timișoara Sud nu a fost inclusă inițial în Masterplanul General de Transporturi, deoarece, în urma studiilor realizate de Ministerul Transporturilor, nu s-ar fi demonstrat necesitatea ei. Chiar dacă șoseaua ar deveni prioritară, rămâne problema sursei de finanțare. Anexa 3 a Legii bugetului de stat pe 2015 spune foarte clar că propunerea de alocare de fonduri pentru varianta de ocolire Timișoara Sud este de 0 lei. La finele lunii octombrie 2013, șeful CNDNR, Narcis Neaga, scria, negru pe alb, că „în conformitate cu Masterplanul General de Transport al României, vă comunicăm că variantele de ocolire Timișoara Sud, Făgăraș, Bistrița, Miercurea Ciuc, Gheorghieni, Dej, Bârlad, Huși sunt considerate o prioritate pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în România, putând fi propuse printre proiectele de finanțare pentru perioada 2014-2020”. Cu alte cuvinte, Centura de sud a Timișoarei nu este prinsă încă în niciun proiect de finanțare.
Sorin Grindeanu spune însă că bani vor fi. În răspunsul pe care l-a primit de la Ministerul Transporturilor se precizează că „finanțarea (proiectului Centurii Sud – n.r.) este asigurată din Fondul de Coeziune. Pentru anul 2015 sursa de finanțare a proiectului de infrastructură asupra căruia se face referire provine, in proporție de 85% din fonduri europene, statul completând restul de 15% din valoarea acestuia”. Timișorenilor nu le rămâne acum decât să aștepte luna februarie…
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…