Supărat pe „modul defectuos” în care a fost reflectată în spațiul public ideea unei linii de metrou în Timișoara, primarul Nicolae Robu a simțit nevoia să aducă niște clarificări. A făcut-o, evident, pe Facebook. Concluzia edilului: metroul e doar o chestiune colaterală, problema fiind îngroparea liniilor de cale ferată care rup Timișoara în două.
Ideea unei linii de metrou la Timișoara a revenit în atenția publică la începutul anului, după ce o agenție națională de presă a preluat un articol datat decembrie 2013, în care primarul Nicolae Robu spunea că, în 2015, ar putea începe lucrările la o astfel de investiție. Edilul a preluat din mers „mingea”. „Nu e lipsită de temei abordarea proiectului. Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate. Problema este cea a asigurării fondurilor”, declara primarul Timișoarei. Graba cu care a marșat, din nou, pe posibilitatea construirii unei linii de metrou i-a atras lui Robu o mulțime de critici. Detractorii proiectului susțin categoric că o astfel de investiție – estimată la 1,5-2 miliarde de euro – nu se justifică, în condițiile în care în Timișoara sunt grave probleme de infrastructură. Miercuri, Robu a revenit cu niște „clarificări” postate pe Facebook.
„La ora actuală, Timişoara este un oraş rupt în două de liniile de cale ferată postate pe o movilă de pământ, care îl străbat foarte aproape de centrul său. (…) Consecinţe (…): mari dificultăţi în trafic pe axa Sud-Nord, cu ambuteiaje permanente pe cele cinci artere care trec pe sub liniile de cale ferată, gălăgie făcută de trenuri (…) aspect urât şi cvasipermanentă insalubritate (…), ţinerea blocată a unei fâşii de teren de cca 8 kilometri lungime şi 60-80 m lăţime, situată în centrul oraşului, cu orientarea Est (Nord-Est) – Vest, care, altfel, s-ar putea constitui într-un bulevard ultramodern, cu toate beneficiile derivate (…) Tinând la Timişoara (!!!), consider că liniile de cale ferată trebuie să dispară din poziţia actuală. Sunt trei soluţii: (i) ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului, (ii) ridicarea liniilor de cale ferată pe estacadă, (iii) ducerea liniilor de cale ferată în subteran”, a notat edilul.
Conform primarului, prima variantă este cea mai simplă din punct de vedere tehnic și, probabil, cea mai ieftină. Robu spune că ar fi de acord și cu această soluție, „fără nicio frustrare că Timișoara ar rămâne fără metrou (sâc!), pentru că acest obiectiv, pentru mine, n-a fost nicio clipă scop în sine”. Varianta pe estacadă este exclusă din start, dar soluția cea mai bună pe termen lung este cea a îngropării liniilor de tren. „Ea disponibilizează terenul de cca 8 Km lungime şi 60-80 m lăţime (…) în vederea realizării unui bulevard ultramodern, (…) rezolvă problema definitiv, indiferent de extinderea ulterioară a oraşului, permite, cu costuri suplimentare acceptabile, utilizarea amenajării şi pentru transportul în comun, prin prevederea unui număr de staţii, cum ar fi, cu titlu de exemplu, după bunul simţ: la Gara de Nord, Iulius Mall, la Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport. Plecând de la ultima idee de mai sus, s-a ajuns la deja celebra temă a metroului din Timişoara (…) În concluzie, ce vrea Primarul Timişoarei este să scape Timişoara de prezenţa liniilor de cale ferată pe traseul actual sau cel puţin de prezenţa lor la suprafaţă!”, conchide Nicolae Robu.
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…
PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns la un acord de coaliție pentru…
O clipă de neatenţie a fost destul încât să ajungă la spital. I s-a întâmplat…
În şedinţa BPN a PNL desfăşurată duminică seara s-au luat câteva decizii care privesc şi…
În noul Guvern Ciolacu, PSD va avea opt ministere, PNL – şase, iar UDMR –…
Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…