Categories: Klaus Vaterland

Bravo, Sorine, bravo, Ioane!

Aș vrea să mulțumesc pe această cale politicianului care i-a convins pe ministrul Rus, pe Victor Ponta, să introducă centura de sud și centrul intermodal în masterplanul de transporturi. Numai că habar n-am cui să mă adresez cu osanalele mele. Inițial voiam să zic „Bravo, Sorine!”, gândindu-mă că ministrul Grindeanu, prietenul premierului, l-a avertizat pe președintele PSD în ce căcat bagă filiala cu boicotul ăsta investițional. Apoi a venit primarul Nicolae Robu cu laudele sale la adresa deputatului UNPR Ion Răducanu. Nici „Bravo, Ioane!” n-am apucat să zic, că presa a și speculat că liberalul Robu are vreun interes ascuns în atragerea uneperistului în vreo combinație națională ori locală cu noul PNL. Ca să nu greșesc și fără să dau dovadă de patimă politică am să zic „Bravo, Sorine, și bravo, Ioane!”, chiar dacă banii ăștia publici sunt adunați prin taxe și de la timișoreni, bună parte din ei, iar parlamentarii în cauză au fost aleși tocmai pentru a face bine locului, nu să-i laud eu. Aș fi zis și „bravo, Victore!”, dacă premierul României nu ar fi dovedit încă o dată atâta rea intenție față de capitala Banatului.

Până și Sorin Grindeanu admite, într-un comunicat de presă, că decizia cu acceptarea celor două investiții timișene a venit după o dispută grea, „după îndelungi și aprinse discuții”. De ce așa aprinse, de ce așa îndelungi, dacă Victor Ponta ar fi prețuit Timișoara așa cum încearcă pesediștii să o arate? Bine, aici se poate discuta și despre calitatea lobby-ului timișean la „porțile” centrale. Niciodată nu am excelat în așa ceva, fiindu-ne mai lesne să ne acceptăm și să ne profilăm public statutul de victime ale sistemului. Nu știu cine face studiile astea pentru masterplan, niște specialiști cofetari sau doar niște pricepuți frizeri, dar de la o poștă de vede că excluderea inițială a proiectului din masterplan pe motiv de oportunitate este luată ori de politicieni răzbunători, ori de vreun începător în transporturi. Din acest motiv, să vii acum să lauzi Guvernul Ponta pentru că a cuprins Timișoara pe harta investițiilor europene în acest domeniu mi se pare cel puțin o bătaie de joc.

După ce ne-am tăvălit pe jos, unii de indignare, alții implorând milă, două proiecte timișene sunt în stadiu de a li se promite finanțare europeană și de la bugetul central. Nu se știe când, dar măcar nu au fost excluse, binecuvântat fie guvernul României! Însă de la centură și intermodal până la întreaga listă cu promisiuni e cale lungă. Timișoara rămâne în urmă și cu bazinul de înot, cu stadionul, cu sala polivalentă, cine știe când ne vom racorda civilizat la autostrada de la Giarmata? Spitalul regional așteaptă și el un alt mandat cu lobby strălucit. Chestiuni minimale pentru un interval de cinci-zece ani, că nu-l poți acuza pe Ponta că nu-ți dă bani de metrou la Timișoara.

Aș spune că decizia lui Ponta și Rus echivalează cu o butelie de oxigen pentru filiala condusă de Sorin Grindeanu. Pentru moment. În funcție de planificarea acestor investiții în cincinalul masterplanului, „oxigenul” pesedist s-ar putea transforma din nou în hidrogen sulfurat urât mirositor. Lucru de care cu siguranță se va asigura liberalul Nicolae Robu când va da asaltul pentru un nou mandat la Primăria Timișoara. Mai avem nevoie de miting pentru a arăta că PSD nu bagă în seamă Timișoara? Vedem în sondajele primarului. Poate că momentul nu va mai produce efervescență timișoreanului. Poate nu vor mai ieși 20.000 de oameni în stradă, cât a vrut primarul, poate nici 5.000, o cifră mai realistă, dar dacă nu acum, atunci când? Că ajunge PNL la guvernare și vom fi umpluți de respect?

Share
Published by
Eugen Sasu

Recent Posts

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

O oră ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

O oră ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

2 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

2 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

3 ore ago

Modelul Piedone. Neavând voie să candideze, primarii PSD din Recaş şi Şandra vor să lase primăriile moştenire fiilor lor

Sâmbătă au venit deciziile definitive în privinţa candidaturilor primarilor PSD din Recaş şi Şandra, Teodor…

3 ore ago