Lotul 1 al autostrazii Arad-Nadlac, refuzat la receptie de CNADNR

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a refuzat, joi, să recepționeze lotul 1 de autostradă Nădlac-Arad, pe tronsonul Nădlac-Pecica. Lucrările, care au costat 248 de milioane de lei, nu sunt gata încă. Traficul a fost deschis încă din luna decembrie, dar se desfășoară cu restricții de viteză.

O comisie a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai lotului 1 din autostrada Nădlac-Arad, între frontiera cu Ungaria şi Pecica. Verificările s-au făcut la solicitarea constructorului, care voia ca lucrarea să fie recepționată, iar restricția de viteză de 100 km/oră să fie ridicată. Echipa de control, condusă de Doru Călinescu, director de calitate în CNADNR, a constatat însă că mai multe lucrări nu au fost executate și a amânat recepția. Majoritatea lucrărilor rămase neexecutate sunt la acostamente și decantoare, iar pe şosea mai trebuie montate, pe o anumită porțiune, parapete antiorbire.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrările pe ambele tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, cu termen de execuție un an şi jumătate. CNADNR a reziliat însă, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson, şi l-a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi – Max Boegl. În vara anului trecut a fost reziliat și contractul pentru al doilea lot, după falimentul constructorului, astfel că acesta va fi finalizat tot de Astaldi – Max Boegl. Conform contractului, primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad trebuia finalizat la sfârşitul lunii ianuarie. El a fost deschis traficului pe 19 decembrie 2014, împreună cu o bucată de șase kilometri din lotul al doilea. Momentan, se circulă cu o restricție de viteză de 100 km/h, care va fi ridicată după recepția lucrării.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

16 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

17 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

19 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

19 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

21 de ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

23 de ore ago