Lotul 1 al autostrazii Arad-Nadlac, refuzat la receptie de CNADNR

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a refuzat, joi, să recepționeze lotul 1 de autostradă Nădlac-Arad, pe tronsonul Nădlac-Pecica. Lucrările, care au costat 248 de milioane de lei, nu sunt gata încă. Traficul a fost deschis încă din luna decembrie, dar se desfășoară cu restricții de viteză.

O comisie a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai lotului 1 din autostrada Nădlac-Arad, între frontiera cu Ungaria şi Pecica. Verificările s-au făcut la solicitarea constructorului, care voia ca lucrarea să fie recepționată, iar restricția de viteză de 100 km/oră să fie ridicată. Echipa de control, condusă de Doru Călinescu, director de calitate în CNADNR, a constatat însă că mai multe lucrări nu au fost executate și a amânat recepția. Majoritatea lucrărilor rămase neexecutate sunt la acostamente și decantoare, iar pe şosea mai trebuie montate, pe o anumită porțiune, parapete antiorbire.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrările pe ambele tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, cu termen de execuție un an şi jumătate. CNADNR a reziliat însă, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson, şi l-a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi – Max Boegl. În vara anului trecut a fost reziliat și contractul pentru al doilea lot, după falimentul constructorului, astfel că acesta va fi finalizat tot de Astaldi – Max Boegl. Conform contractului, primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad trebuia finalizat la sfârşitul lunii ianuarie. El a fost deschis traficului pe 19 decembrie 2014, împreună cu o bucată de șase kilometri din lotul al doilea. Momentan, se circulă cu o restricție de viteză de 100 km/h, care va fi ridicată după recepția lucrării.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Victorie cu clasă a SCM Timişoara în meciul pentru locul 13

Echipa de baschet a Timişoarei s-a descurcat de minune în primul joc al seriei cu…

15 minute ago

Prognoza meteo de Paște. Ce spun meteorologii

Sunt prognozate ploi de Paşte în jumătatea vestică a țării, în timp ce în rest…

36 de minute ago

Polistele, pătimesc în continuare! Opt înfrângeri la rând

Seria interminabilă de înfrângeri pentru prim-divizionara de fotbal feminin Politehnica Timişoara continuă. Cum la echipă…

16 ore ago

Păcătoşi! Eşec greu de digerat într-un meci în care s-au ratat multe şanse de salvare

CSC Dumbrăviţa a pierdut meciul disputat azi, la Mioveni, cu FC Argeș, în penultima etapă…

20 de ore ago

Cartierul Tipografilor rămâne cel mai scump din Timișoara

Cartierul Tipografilor continuă să rămână surpriza imobiliară a Timișoarei. Prețurile cerute pentru locuințele de aici…

22 de ore ago

Buziașul caută furnizor pentru trei microbuze electrice, pentru realizarea transportului în comun

Orașul Buziaș dorește introducerea transportului în comun în localitate, dar și în localitățile din jur.…

22 de ore ago