Lotul 1 al autostrazii Arad-Nadlac, refuzat la receptie de CNADNR

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a refuzat, joi, să recepționeze lotul 1 de autostradă Nădlac-Arad, pe tronsonul Nădlac-Pecica. Lucrările, care au costat 248 de milioane de lei, nu sunt gata încă. Traficul a fost deschis încă din luna decembrie, dar se desfășoară cu restricții de viteză.

O comisie a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai lotului 1 din autostrada Nădlac-Arad, între frontiera cu Ungaria şi Pecica. Verificările s-au făcut la solicitarea constructorului, care voia ca lucrarea să fie recepționată, iar restricția de viteză de 100 km/oră să fie ridicată. Echipa de control, condusă de Doru Călinescu, director de calitate în CNADNR, a constatat însă că mai multe lucrări nu au fost executate și a amânat recepția. Majoritatea lucrărilor rămase neexecutate sunt la acostamente și decantoare, iar pe şosea mai trebuie montate, pe o anumită porțiune, parapete antiorbire.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrările pe ambele tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, cu termen de execuție un an şi jumătate. CNADNR a reziliat însă, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson, şi l-a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi – Max Boegl. În vara anului trecut a fost reziliat și contractul pentru al doilea lot, după falimentul constructorului, astfel că acesta va fi finalizat tot de Astaldi – Max Boegl. Conform contractului, primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad trebuia finalizat la sfârşitul lunii ianuarie. El a fost deschis traficului pe 19 decembrie 2014, împreună cu o bucată de șase kilometri din lotul al doilea. Momentan, se circulă cu o restricție de viteză de 100 km/h, care va fi ridicată după recepția lucrării.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Profesorul Cristian M. Teodorescu va fi în dialog cu publicul timișorean, la UVT

Universitatea de Vest Timișoara oferă publicului un nou eveniment din seria „Conectați la viitor”, intitulat…

24 de minute ago

Și-a găsit sfârșitul brusc, într-o stație de tramvai

Luni dimineața, în jurul orei 09:45, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul că…

32 de minute ago

Studii clinice în gastroenterologie derulate în cadrul Asociației OncoHelp

Boala Crohn și rectocolita ulcero-hemoragică sunt patologiile pentru care pacienții pot avea acces la terapii…

35 de minute ago

Primăria Timișoara caută furnizor pentru macazuri, pentru 6,5 milioane de lei. Vor fi instalate la pasajul Solventul

Municipalitatea timișoreană face deja un prim pas spre ceea ce ar urma să devină unul…

48 de minute ago

Ce influenţe pot avea alegerile din Bucureşti asupra Timişoarei

Or fi miticii şmecheri, dar nu sunt proşti. Mă rog, al doilea enunţ nu ştiu…

O oră ago

Se poate! Baschetbaliștii Timișoarei au învins după un meci spectaculos, în prelungiri, bronzul ediției trecute

La meciul 10 al echipei din acest sezon și la al 401-lea pentru antrenorul Dragan…

O oră ago