Lotul 1 al autostrazii Arad-Nadlac, refuzat la receptie de CNADNR

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a refuzat, joi, să recepționeze lotul 1 de autostradă Nădlac-Arad, pe tronsonul Nădlac-Pecica. Lucrările, care au costat 248 de milioane de lei, nu sunt gata încă. Traficul a fost deschis încă din luna decembrie, dar se desfășoară cu restricții de viteză.

O comisie a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai lotului 1 din autostrada Nădlac-Arad, între frontiera cu Ungaria şi Pecica. Verificările s-au făcut la solicitarea constructorului, care voia ca lucrarea să fie recepționată, iar restricția de viteză de 100 km/oră să fie ridicată. Echipa de control, condusă de Doru Călinescu, director de calitate în CNADNR, a constatat însă că mai multe lucrări nu au fost executate și a amânat recepția. Majoritatea lucrărilor rămase neexecutate sunt la acostamente și decantoare, iar pe şosea mai trebuie montate, pe o anumită porțiune, parapete antiorbire.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrările pe ambele tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, cu termen de execuție un an şi jumătate. CNADNR a reziliat însă, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson, şi l-a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi – Max Boegl. În vara anului trecut a fost reziliat și contractul pentru al doilea lot, după falimentul constructorului, astfel că acesta va fi finalizat tot de Astaldi – Max Boegl. Conform contractului, primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad trebuia finalizat la sfârşitul lunii ianuarie. El a fost deschis traficului pe 19 decembrie 2014, împreună cu o bucată de șase kilometri din lotul al doilea. Momentan, se circulă cu o restricție de viteză de 100 km/h, care va fi ridicată după recepția lucrării.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Iluminatul public va fi reabilitat și dotat cu lămpi economice pe 64 de noi străzi și bulevarde din Timișoara

Pe 64 de străzi și bulevarde din Timișoara va avea loc modernizarea sistemului de iluminat…

5 minute ago

La Moşniţa Nouă au fost predate amplasamentele pentru ridicarea a cinci staţii de reîncărcare a maşinilor electrice

În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…

4 ore ago

Universitatea de Vest a premiat cei mai merituoși membri ai comunității academice în cadrul galei anuale/FOTO

Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…

4 ore ago

Implementarea proiectului autobuzelor electrice a fost prelungită încă un an

Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…

4 ore ago

UPT, singura universitate premiată la Romanian Automotive Forum & Awards 2024

Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…

5 ore ago

Taxele și impozitele locale au creat interes în plenul Consiliului Local Timișoara

Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…

5 ore ago