Categories: Primăria Timişoara

Primaria nu face parcari in zona centrala pentru ca nu are unde!

Niciun leu nu este prevăzut în bugetul pe 2015 pentru construirea de parcări supraterane în zona centrală a Timișoarei. Asta, deși, până la finalul anului, zece străzi și patru piețe vor deveni exclusiv pietonale, iar parcarea este deja o adevărată aventură în Cetate. Primarul Nicolae Robu spune că nu există momentan soluții, dar, dacă problemele se vor rezolva, vor fi făcute rectificări bugetare.

Unul dintre subiectele dezbaterii pe bugetul Timișoara a fost cel al parcărilor din zona centrală a orașului. Planurile municipalității includeau, teoretic, ridicarea a două astfel de parcări supraterane: una în Piața Ferdinand Foch, în spatele magazinului Bega, cealaltă în zona Oituz. De acestea pare să se fi ales praful, cel puțin în acest moment. „Aș vrea să știu care bugetul pentru parcările supraterane care să preia, să descarce aglomerarea care se va crea în zona centrală, după finalizarea lucrărilor de reabilitare din Cetate”, l-a întrebat pe primarul Nicolae Robu consilierul Simion Moșiu, actual PNL, fost PDL.

Nu am prevăzut bani pentru parcările supraterane, dar în momentul de față nu mai avem terenul pe care am vrut să facem în spatele magazinului Bega. Acesta a intrat în proprietatea Bega Grup, noi am atacat la OCPI în prima fază și vom merge în instanță dacă este necesar, dar, oricum, până la finalizarea procesului nu vom putea construi. La Oituz nu am ajuns la înțelegere cu UVT, pentru a ne ceda clădirea popotei. Deocamdată nu avem terenuri, dar dacă vom ajunge să rezolvăm problma terenurilor, vom face rectificare și vom prevedea bani”, a răspuns Robu. Moșiu a insistat însă pe subiectul parcărilor pe structură metalică, dând exemplul Belgradului, unde, spune el, prețul este de aproximativ 230 euro/metru pătrat, iar parcările de acest gen au două-trei etaje.

Primarul nu pare însă să agreeze o astfel de variantă. „Noi ne focalizăm pe mari parcări în zona centrului istoric. În zona popotei de la Oituz, mizez pe o parcare de 1.000 de locuri, P+10, pe modelul marii parcării din Veneția, așa s-ar potrivi și aici. În partea cealaltă, a apărut litigiul cu Bega Grup, pentru că altfel am fi început deja lucrările. Mai e și Parcul Brătianu, dar acolo nu putem ajunge la o înțelegere cu proprietarii garajelor, care ne fac tot felul de plângeri că-i hărțuim, dar noi nu vrem decât să facem ceva în interesul Timișoarei”, a mai spus Robu. Dincolo de planuri și teorie, cert este un lucru: în câteva luni, parcarea mașinilor în zona Cetate va deveni un calvar și mai mare decât în prezent, iar soluțiile lipsesc, momentan, cu desăvârșire. Parcarea „ca la Veneția” sau cea subterană de sub Parcul Brătianu nu sunt, deocamdată, decât niște povești…

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi

Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…

10 ore ago

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

13 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

14 ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

15 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

15 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

15 ore ago