Lucrările de pe strada Popa Șapcă încep sigur în acest an și vor fi realizate cu bani de la bugetul local. Pentru pasajele Jiul și Solventul se mizează, în principiu, pe bani europeni. Oricum, Timișoara nu ar suporta două „strangulări” simultane ale axei nord-sud.
Primarul Nicolae Robu a fost întrebat miercuri, la dezbaterea despre buget, de consilierul independent Bogdan Herzog, care sunt planurile din acest an ale municipalității pentru pasajele Popa Șapcă și Jiul. „Pasajul Popa Șapcă va fi lărgit în acest an, începem lucrarea, în scurtă vreme vom da drumul la licitație pentru atribuirea lucrării. Lărgim strada Popa Șapcă, trecerea pe sub calea ferată și Bd. Antenei, în continuare. Pasajul Jiul nu va intra în lucru anul acesta, pentru că, pe de o parte, ne e greu să susținem din venituri proprii două obiective grele, dar, pe de altă parte, nici n-ar face față orașul în privința trecerilor între sud și nord dacă am bloca deodată ambele”, a răspuns Robu.
În bugetul pe 2015, pentru lucrarea de la pasajul Popa Șapcă este prevăzută suma de zece milioane de lei. Asta, în condițiile în care în ultimul studiu de fezabilitate aprobat de CL la finele anului 2013 costurile sunt estimate la 68 de milioane de lei. Respectivul studiu prevedea extinderea la patru benzi a străzilor Antenei şi Popa Şapcă, dar lărgirea pasajului, amenajarea intersecţiei str. Popa Şapcă – Bd. Antenei – str. Demetriade şi completarea Inelului II cu Bd. Antenei – realizare giraţie. Robu spune, pe de altă parte, că pentru lucrările de la Jiul și Solventul se pregătesc documentațiile pentru programele cu finanțare europeană. „S-au făcut studiile de fezabilitate și proiectele tehnice și vom fi pregătiți să aplicăm pentru fonduri europene cu celelalte două, cu Jiul și Solventul. Ca să nu mai așteptăm, am decis să alocăm bani pentru pasajul Popa Șapcă din bugetul local și să începem lucrarea acum, astfel încât în 2016 s-o avem finalizată”, explică primarul. În studiul de fezabilitate votat la sfârșitul lui 2013, lucrarea de pe Popa Șapcă este estimată să dureze 18 luni. Ca să fie terminat în 2016, șantierul ar trebui să înceapă cel târziu în luna iunie.
La Pasajul Jiul ar exista o soluție pentru „rearanjarea” traficului, dar primarul nu vrea să dea detalii. „Avem o idee, sperăm ca în scurt timp să finalizăm conceptul de rearanjare a traficului cu cheltuială mică pe structura actuală a zonei”, s-a limitat să spună Robu. Dacă tot era, din nou, la capitolul planuri, el a ținut totuși să precizeze că va fi construit un nou pod. „Vom demara construirea unui pod peste Bega în zona Jiul, pentru a închide Inelul 2 în această zonă. Este un pod pe care îl putem face din bugetul local. Este demarat la nivel de etape pregătitoare, studiu de fezabilitate și proiect tehnic. Un pod costă până în cinci milioane de euro. S-ar putea însă să coste mult mai puţin, îmi spun unii specialiști, dar eu am vrut așa, un ordin de mărime, ca să știu dacă ne putem asuma să suportăm de la bugetul local. Vom vedea cât costă la finalul proiectului, dar timișorenii merită asta și putem face un efort de la bugetul local”, a conchis edilul. El nu s-a hazardat însă în a anunța un termen la care ar putea începe o astfel de construcție.
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…