Tramvaiele reabilitate vor veni… candva! Nimeni nu stie cand, nici macar primarul Robu

Nu se știe când o să avem primele două tramvaie reabilitate, dar primarul Nicolae Robu spune că trebuie să avem… o gândire optimistă! Cele două garnituri au plecat la Arad și Pașcani în vara anului trecut și vor circula din nou prin Timișoara la un moment neprecizat.

Primele două tramvaie care trebuie reabilitate în baza contractului încheiat anul trecut între Primăria Timișoara și asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Arad au plecat spre fabrici în iulie 2014. Termenul în care ar fi trebuit acestea terminate n-a fost clar de la bun început, pe motiv că, fiind primele, durează ceva mai mult. Primele estimări vizau finalul anului 2014, însă, între timp, a trecut și Paștele, și nici urmă de tramvaie. Primarul Nicolae Robu nu știe acum când le vom vedea.„Am fost informat că furnizorii de subansambluri au stabilit date precise de furnizare. Nu sunt neînțelegeri pe acest subiect între firma din Arad, firma din Pașcani, pe de o parte, și furnizorii de subansambluri, pe de altă parte, numai că furnizarea nu a putut să aibă loc așa cum și-au dorit cele două firme care au câștigat licitația. Dacă firmele mari care produc acele subansambluri nu livrează, ce să facem? Trebuie să fim perseverenți și să acceptăm. Nici într-un caz nu vor fi gata săptămâna viitoare”, spune edilul. Deși nici măcar nu poate estima momentul în care timișorenii se vor deplasa cu tramvaiele reabilitate, Robu cere… răbdare și chiar mai mult. „Hai să ne bucurăm că vom avea tramvaie foarte frumoase, cu încălzire la scaune, cu climatizare, ceea ce n-a fost în Timișoara niciodată. Asta trebuie să ne bucure. Haideți să avem o gândire pozitivă”, afirmă primarul.

În noiembrie 2014, Robu susținea că, după aceste prime două garnituri, la care reabilitarea durează mai mult, ritmul de lucru va fi mult mai susținut: un tramvai pe lună, la fiecare uzină. „Nu rămâne decât partea de metal greu, asta înseamnă roţile, osiile din tramvaiul vechi, în rest totul se aruncă. Vor fi cu încălzire în scaune, climatizare, vor avea internet, camere video… Absolut tot ce există într-un tramvai nou, numai că preţul este de patru ori mai mic decât al unui tramvai nou cu aceleaşi caracteristici”, spunea primarul. El ar fi dorit ca, în acest an, să fie reabilitate 20 de garnituri… Contractul cu Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Arad are o durată de patru ani și vizează 30 de garnituri. Reabilitarea uneia singure face 480.000 de euro. După un an de la semnarea contractului au fost reabilitate… 0 tramvaie!

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Stabilirea celui de al doilea viceprimar al Timișoarei, (deocamdată) o misiune puțin posibilă. Poate, după Parlamentare

Stabilirea unui al doilea viceprimar al Timișoarei în noua legislatură, alături de confirmatul Ruben Lațcău,…

27 de minute ago

Dumbrăviţa vrea să reînoade la Târgovişte seria rezultatelor pozitive

În etapa a 13-a din Liga 2, CSC Dumbrăviţa va evolua în deplasare, contra Chindiei…

32 de minute ago

Sâmbătă se închide temporar Pasajul Michelangelo

La solicitarea societăților din subordine, Aquatim și Colterm, comisia de circulație din cadrul Primăriei Muncipiului…

57 de minute ago

Volumul „Transhumanism”, între ştiinţă şi spiritualitate, recent lansat la UPT

Încă o zi memorabilă în universul UPT. Sala Senatului Universității Politehnica Timișoara, o sală cu…

4 ore ago

Cei doi noi vicepreședinți ai Consiliului Județean Timiș au fost aleși

Începând de vineri, structura de conducere a Consiliului Județean Timiș este în completă. Aleșii județeni…

4 ore ago

Lângă Timișoara se va realiza o nouă descărcare de pe autostrada A1. Proiectul a fost aprobat

Lipsită ani buni de posibilități facile de acces pe autostrada A1, Timișoara va avea în…

4 ore ago