Nu se știe când o să avem primele două tramvaie reabilitate, dar primarul Nicolae Robu spune că trebuie să avem… o gândire optimistă! Cele două garnituri au plecat la Arad și Pașcani în vara anului trecut și vor circula din nou prin Timișoara la un moment neprecizat.
Primele două tramvaie care trebuie reabilitate în baza contractului încheiat anul trecut între Primăria Timișoara și asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Arad au plecat spre fabrici în iulie 2014. Termenul în care ar fi trebuit acestea terminate n-a fost clar de la bun început, pe motiv că, fiind primele, durează ceva mai mult. Primele estimări vizau finalul anului 2014, însă, între timp, a trecut și Paștele, și nici urmă de tramvaie. Primarul Nicolae Robu nu știe acum când le vom vedea.„Am fost informat că furnizorii de subansambluri au stabilit date precise de furnizare. Nu sunt neînțelegeri pe acest subiect între firma din Arad, firma din Pașcani, pe de o parte, și furnizorii de subansambluri, pe de altă parte, numai că furnizarea nu a putut să aibă loc așa cum și-au dorit cele două firme care au câștigat licitația. Dacă firmele mari care produc acele subansambluri nu livrează, ce să facem? Trebuie să fim perseverenți și să acceptăm. Nici într-un caz nu vor fi gata săptămâna viitoare”, spune edilul. Deși nici măcar nu poate estima momentul în care timișorenii se vor deplasa cu tramvaiele reabilitate, Robu cere… răbdare și chiar mai mult. „Hai să ne bucurăm că vom avea tramvaie foarte frumoase, cu încălzire la scaune, cu climatizare, ceea ce n-a fost în Timișoara niciodată. Asta trebuie să ne bucure. Haideți să avem o gândire pozitivă”, afirmă primarul.
În noiembrie 2014, Robu susținea că, după aceste prime două garnituri, la care reabilitarea durează mai mult, ritmul de lucru va fi mult mai susținut: un tramvai pe lună, la fiecare uzină. „Nu rămâne decât partea de metal greu, asta înseamnă roţile, osiile din tramvaiul vechi, în rest totul se aruncă. Vor fi cu încălzire în scaune, climatizare, vor avea internet, camere video… Absolut tot ce există într-un tramvai nou, numai că preţul este de patru ori mai mic decât al unui tramvai nou cu aceleaşi caracteristici”, spunea primarul. El ar fi dorit ca, în acest an, să fie reabilitate 20 de garnituri… Contractul cu Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Arad are o durată de patru ani și vizează 30 de garnituri. Reabilitarea uneia singure face 480.000 de euro. După un an de la semnarea contractului au fost reabilitate… 0 tramvaie!
Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…
În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…
În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…
Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…