Lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad, dar și noul punct de trecere a frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) au fost inaugurate oficial sâmbătă. Premierul Victor Ponta a venit în cârje și n-a tăiat nici măcar panglica. Românii au de acum undă verde, pe autostradă, de la Arad la Budapesta și, de acolo, spre restul Europei.
De acum, românii vor putea merge șnur spre Budapesta și, de acolo, spre restul Europei. Premierul Victor Ponta a venit, sâmbătă, în cârje, la punctul de trecere a frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria). Cu o desfășurare impresionantă de forțe și câteva zeci de polițiști de frontieră ținuți în soare, cu steaguri tricolore în mâini, exact pe linia de demarcație dintre România și Ungaria s-au tăiat panglicile inaugurale. Partea maghiară a fost reprezentată de vicepremierul Semjen Zsolt, iar cea română, de ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica. Ponta a asistat de pe margine, în cârje, dar apoi a venit să-i strângă mâna vicepremierului ungar. Nici măcar discurs n-a ținut Victor Ponta, care a asistat de pe un scaun la momentele oficiale, lăsându-l pe ministrul Marius Nica să vorbească despre „măreața realizare” inaugurată sâmbătă: o autostradă care ar fi trebuit finalizată în 2012…
Lotul II din Autostrada Nădlac – Arad are în total 16 kilometri, șase dintre fiind deschiși circulației la finele anului trecut. Practic, sâmbătă a fost tăiat panglica pentru ceilalți zece kilometri, între intre DN 7 Pecica și Arad. Autostrada Nădlac – Arad a fost construită greu de tot, cu multe peripeții. Aceasta are o lungime totală de 39 de kilometri, împărțiți în două loturi. Primul a revenit asocierii româno-portugheze Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, iar al doilea a fost adjudecat de Alpine Bau. Lucrările au început în 2011 și ar fi trebuit finalizate într-un an și jumătate. Ambele contracte inițiale au fost însă reziliate de CNADNR: primul, în 2012, iar al doilea, în vara lui 2014, după ce Alpine Bau a dat faliment, în momentul în care lucrările erau finalizate în proporție de peste 84%. În cele din urmă, autostrada a fost realizat de asocierea italo-germană Astaldi-Max Boegl.
Noul punct de control are câte zece benzi pe sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta polițiști de frontieră români și maghiari. Patru benzi sunt pentru autoturisme, patru pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar și veterinar și transportul de marfuri periculoase, iar două sunt pentru autocare. Camerele video instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare, iar programele informatice afișează dacă mașinile sunt furate și dacă au vigneta platită. Din 15 iulie, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac de pe DN 7.
Invalid Displayed Gallery
Astăzi, în plenul Consiliului Local va intra din nou în dezbatere proiectul privind stabilirea impozitelor…
Cum va schimba Inteligența Artificială business-urile și societățile în care trăim, avantajele României, la nivel…
Municipiul Timișoara își propune să negocieze achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului „Traian Vuia”, respectiv pachetul…
Societatea Piețe S.A. Timișoara anunţă că vine în sprijinul producătorilor și timișorenilor în perioada sărbătorilor…
Marcel Ciolacu a anunțat joi că PSD se retrage “cu demnitate” din coaliție, dar va…
Fondurile europene, mai ales cele accesate de Aquatim, au ajutat enorm la implementarea de proiecte…