Lărgirea la patru benzi a drumului care pleacă de la descărcarea de pe autostradă de la Giarmata către Timișoara, prin Dumbrăvița, se face. Au votat în favoarea acestui proiect toți consilierii județeni prezenți la plenul de miercuri dimineață. Cu o zi înainte, la dezbaterea publică organizată în Dumbrăvița, cei de aici au cerut blocarea proiectului și organizarea unui referendum.
Proiectul aprobat de consilierii județeni va fi realizat pe fonduri europene, astfel că întreaga documentație trebuie depusă până în 16 noiembrie. Este vorba, practic, de lărgirea la patru benzi a șoselei care pleacă de la descărcarea de pe autostradă de la Giarmata, trece prin Dumbrăvița și ajunge la sensul de la intrare în Timișoara, de la Kaufland. Aleșii județeni au votat în unanimitate miercuri proiectul referitor la aprobarea pregătirii și promovării proiectului de investiție și cel privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți documentației de avizare pentru lucrări de intervenții și declanșarea procedurii de expropriere a imobileleor situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică. Marți seară, la Dumbrăvița, consilierul liberal Adrian Pășcuță a organizat o dezbatere publică, care s-a lăsat cu scandal. Asta, pentru că oamenii s-au declarat în majoritate covârșitoare împotriva lărgirii drumului și au cerut organizarea unui referendum pe această temă.
„Nu e normal ca în acest moment să avem un oraș de mărimea Timișoarei care să fie legat într-un mod absolut indecent de autostradă. Avem în acest moment un drum care leagă Timișoara de autostradă, cel despre care vorbim. Problema este cum facem în continuare: pe două benzi sau pe patru benzi, fără a transforma Dumbrăvița într-o comună de pe DN 1. Nu eu am făcut traseul autostrăzii. Cum de a ajuns autostrada să fie la 20 de kilometri de oraș? Asta este o discuție pe care merită să o avem. Aradul are patru descărcări. Acum încercăm să găsim variante. Una dintre ele este cea dată de CNADNR, cu descărcarea de la Sînandrei, dar nu poate să fie legată Timișoara într-o singură variantă în mod decent de autostradă (…) Înțeleg dorințele cetățenilor din Dumbrăvița. Una din condițiile pe care le-am cerut celor care au făcut proiectul a fost aceasta: nu vreau să transformăm Dumbrăvița într-o comună de pe DN1, prin care să se treacă pe pasarelă (…) Îi asigur pe cetățenii din Dumbrăvița că lucrurile, la fel cum se desfășoară acum, se vor desfășura în viitor, doar că nu pe două sau trei benzi, ci pe patru, într-un mod decent, fără trafic greu”, a spus președintele CJ, Sorin Grindeanu. El a încercat astfel să înlăture toate temerile locuitorilor din Dumbrăvița, care s-au declarat nemulțumiți de o eventuală creștere a numărului de mașini grele care ar urma să le treacă prin fața caselor. Proiectul trebuie depus pe axa 6.1, pe POR, până pe 16 noiembrie.
După trei înfrângeri în acest an la un gol diferență, o remiză scoasă pe sirenă…
Patru meciuri pentru timișene, trei victorii și o remiză. Runda a doua din play-off/play-out a…
Primăria Timișoara a câștigat definitiv procesul pentru baza de agrement Heaven, decizia fiind dată de…
Primăria Timișoara a demarat plantarea în zona Spitalului Județean, pe strada Aleea Sănătății a 75…
Șanse egale pentru toți, proiect marca UPT! Universitatea Politehnica Timișoara în parteneriat cu Inspectoratul Școlar…
Conform datelor oferite chiar de cei angajați, prin intermediul comparatorului Salario, în Timiș se plătește…