Mastodonții care fac praf drumurile județene vor fi trași pe dreapta! CJ Timiș și-a dat seama, în sfârșit, că drumurile județene sunt distruse constant de mașinile de mare tonaj care circulă nestingherite. Discuția nu e nouă și a prilejuit, în mandatul trecut al CJ, discuții aprinse între liberali și social-democrați. Președintele Consiliului Județean Timiș, Sorin Grindeanu, anunță înființarea unor puncte fixe pentru controlul camioanelor.
În toamna anului trecut, liberalul Marian-Constantin Vasile și social-democratul Călin Dobra, pe atunci vicepreședinte al CJ Timiș, se certau în plen pe tema cântarelor pentru măsurarea gabaritului vehiculelor grele, care distrug drumurile județene. Asta, după ce un proiect inițiat de liberal, care cerea atât achiziționarea a cel puțin cinci cântare, plus construirea unor platforme unde să poată fi cântărite efectiv camioanele, nu reușise să „prindă” plenul. Situația a rămas în aer, dar, între timp, noua conducere a CJ a ajuns la concluzia că distrugerea drumurilor județene este, într-adevăr, o problemă. „Pe tot ceea ce înseamnă drumuri județene, în administrarea CJ, trebuie să se respecte reguli pentru tonaj. Drumuri unde acest reguli de tonaj nu sunt respectate, drumuri făcute din banii consiliului județean, au devenit impracticabile. Asta înseamnă alți bani și alte investiții din partea CJ Timiș”, spune Sorin Grindeanu. Conform legii, dacă vor să circule pe drumurile județene, mașinile de mare tonaj între 12 și 40 de tone trebuie să plătească autorizații speciale de tonaj (ATS), în funcție de drum și portabilitatea acestuia. Anul acesta, în Timiș au fost eliberate exact… 17 astfel de documente! Ca o comparație, în Caraș-Severin au fost eliberate 200. „Am cerut să existe controale, având cântare. Vă dau exemplul drumului Timişoara – Lipova. Pe o bandă, dacă ieșim din Timișoara și mergem spre Lipova, este perfect. Banda de venire din Timișoara a intrat în reparații. Pe acolo se transportă tot ce înseamnă piatră din zona Lipovei. Într-o oră, pe acolo trec cel puțin 10 camioane care nu ar avea voie. Asta duce la stricarea drumului”, mai spune șeful CJ.
Grindeanu admite că trebuie găsite soluțiile legale pentru aplicarea de amenzi, operațiune care implică obligatoriu poliția. „Nu avem autoritatea să facem aceste lucruri decât împreună cu poliţia. Am avut o discuţie zilele trecute cu domnul Mirescu (șeful IPJ Timiș- n.r.), se caută soluţiile legale astfel încât să facem puncte fixe de control. Avem două cântare și vrem să facem și puncte fixe. Este prinsă în buget și cumpărerea altor cântare. Situația actuală nu este normală, iar veniturile pe care am putea să le obținem de pe acest domeniu nu sunt la valoarea la care ar trebui să fie. În plus, cheltuim bani pentru repararea drumurilor stricate de transportatori, pe care tot noi le-am reparat. Este un cerc pe care trebuie să-l rupem. Trebuie respectată legea, iar cei care au fost învățați altfel până acum trebuie să înțeleagă acest lucru”, a conchis președintele CJ. Mai trebuie spus că o autorizație de transport specială pleacă, după cum susțin reprezentanții consiliului județean, de la 278 lei.
Citește și: Acuze liberale: drumurile judetene se distrug, CJ refuza sa controleze masinile de mare tonaj
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…
Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…
Conform datelor companiei Rețele Electrice Banat, la primele ore ale dimineții de vineri, ca urmare…