Sistemul de management al traficului ar trebui testat doar în momentul în care în Timișoara nu mai sunt în derulare lucrări de infrastructură și, dacă nu se dovedește funcțional, ar trebui „scos din priză și vândut la fier vechi”! Asta crede consilierul local Alfred Simonis (PSD), care îi cere primarului Nicolae Robu să puna semafoarele pe galben intermitent, ca să nu sufoce integral traficul.
Din luna noiembrie, în Timișoara ar trebui să fie funcțional mult discutatul sistem de management al traficului. Acesta a fost realizat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, a costat 23,8 milioane de lei și este în curs de calibrare, conform declarațiilor reprezentanților primăriei. Au fost semaforizate 44 de noi intersecții, au fost modernizate semaforizările în alte 90 de intersecții,au fost montate 13 radare de informare și 7 radare de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. În total, în 134 intersecții au fost montate 230 de camere video. Consilierul local PSD Alfred Simonis spune însă că, dacă s-ar gândi câtuși de puțin la timișoreni, primarul Nicolae Robu, un susținător declarat al sistemului, ar decide să nu-l pornească din această toamnă. „Începerea școlii va însemna blocaje majore în trafic. La acest sistem de management inteligent, conform oricăror manuale de funcţionare, pentru a fi eficient, o primă condiţie este aceea ca pe raza oraşului unde se instalează să nu existe lucrări de mare anvergură. Or, în Timișoara acestor zile există acest tip de lucrări. Înțeleg că acest sistem monitorizează cumva traficul de pe arterele principale, se setează în câteva luni, în funcție de traficul de acolo. Ce se va întâmpla când se deschide pasajul Jiul şi tot traficul se mută pe alte artere și o luăm de la capăt cu setarea? Îi cer primarului să nu se gândească la orgoliul dânsului, care este nemăsurat, ci să se gândească la timişoreni şi să pună pe galben intermitent toate semafoarele care fac parte din acest sistem de trafic management”, a declarat, vineri, Simonis.
Social-democratul cere, practic, să rămână funcționale doar semafoarele existente înainte de implementarea proiectului și crede că sistemul ar putea sta oprit chiar și trei ani! Apoi, dacă nu e funcțional, să fie demontat și vândut la fier vechi! „În momentul în care se va deschide pasajul Jiul, se va muta traficul de pe arterele aglomerate în acest moment pe alte artere. Va trebuie să mai parcurgem două-trei luni până măsoară senzorii pe unde se mută. Apoi începe Popa Șapcă și o luăm de ca la capăt. Haide să-l punem pe intermitent, să-l pornim peste un an, doi, trei, când vor fi gata lucrările de infrastructură și să-l testăm atunci o lună-două. Dacă este funcțional, bine. Dacă nu, îl scoatem de tot din priză și să-l vindem la fier vechi”, mai spune Simonis. Consilierul local e convins că, oricum, primăria a pierdut mare parte din banii europeni destinați acestui proiect. „Sistemul poate fi scos din priză, din punctul meu de vedere, pentru că nu am primit un răspuns la întrebarea dacă s-au pierdut fonduri europene pentru acest proiect, ceea ce mă duce la concluzia că, practic, s-a pierdut finanțarea pentru acest program. Oricum, mai mult de jumătate din acest proiect a fost suportat din bugetul local”, a conchis Simonis.
Echipa Festivalului Rod s-a întors după gratii la începutul toamnei, cu proiecția filmului „Crulic. Drumul…
CATALIN SI CATALAINA SRL, în calitate de solicitant, cu sediul în sat Cerneteaz, comuna Giarmata,…
Cu ajutorul fondurilor europene, peste 3.000 de studenți din Timișoara și Reșița vor beneficia de…
Alfred Simonis, noul președinte al Consiliului Județean Timiș, spune că nu se va transforma, în…
Compania de termoficare anunță că a pornit și al doilea cazan de abur de la…
Un număr de șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric, sunt scoase…