Categories: Primăria Timişoara

CNADNR i-a raspuns lui Robu, dar mitingul pentru centura se tine

CNADNR s-a mișcat neașteptat de repede și i-a răspuns primarului Nicolae Robu la întrebările legate de centura Timișoara. Lucrările ar trebui să înceapă, teoretic, în 2017, lucru puțin probabil, în condițiile în care licitația pentru execuție ar urma să aibă loc abia în cea de-a doua jumătate a anului viitor. Robu spune că nu anulează mitingul și vrea ca șoseaua să fie finanțată din fonduri de la guvern, nu din bani europeni.

Primarul Nicolae Robu a primit, în două zile, un răspuns de la CNADNR, legat de centura Timișoarei. „Aşa cum este prevăzut în Master Planul General de Transport, se estimează că lucrările vor demara în perioada 2017-2018. Astfel, ţinând cont de necesitatea revizuirii documentaţiilor de proiectare şi obţinerea Autorizaţiei de Construire, cât şi de finalizarea procedurilor de expropriere, estimăm că lansarea licitaţiei pentru execuţie va avea loc în semestrul II al anului 2017. În această etapă, este necesară revizuirea din punct de vedere tehnic şi actualizarea din punct de vedere economic a documentaţiilor utile pentru emiterea Hotărârii de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi îndeplinirea cerinţelor Comisiei Europene în vederea obţinerii fondurilor care servesc realizării acestui obiectiv.

În prezent este în analiză documentaţia existentă în vederea identificării studiilor necesare a fi revizuite pentru a fi adaptate la noile normative/reglementări/STAS-uri (Studiu de Trafic, Analiza Cost Beneficiu, evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere şi auditul de siguranţă rutieră, etc.), în vederea promovării spre execuţie a obiectivului în cel mai scurt timp. În cadrul contractului de servicii de proiectare «Asistenţă tehnică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliilor de execuţie şi documentaţia de atribuire pentru variantele de ocolire Timișoara Sud» au fost elaborate Studiul de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, cu Detalii de Execuţie şi Documentaţia de atribuire. (…) Principalele considerente care conduc spre necesitatea revizuirii Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic existent, sunt următoarele: Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Normativul privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii NP 074 revizuit în anul 2014; Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Codului de proiectare seismică P 100 revizuit în anul 2013; Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la prevederile Normativului AND 605 privind proiectarea şi punerea în operă a mixturilor asfaltice revizuit în anul 2014; Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la traficul recenzat în anul 2015; Este necesară revizuirea Devizului general – întocmit în baza noilor listelor de cantităţi ce vor rezulta în urma revizuirii şi adaptării proiectului, a revizuirii preţurilor unitare 2016; Eventualele modificări ale traseului existent în conformitate cu situaţia actuală din teren. Menţionăm faptul că prin cuprinderea obiectivului în perioada de finanţare 2014 – 2020 (POIM), sursa de finanţare pentru acest obiectiv este securizată (asigurată). Contractarea acesteia este rezultatul elaborării aplicaţiei de finanţare, a depunerii la Ministerul Fondurilor Europene, ulterior aprobării acesteia fiind semnat contractul de finanţare”, se precizează în răspunsul venit de la CNADNR. Valoarea estimată a investiției ar fi de 521,7 milioane de lei, cu tot cu TVA.

Deși a primit acest răspuns, primarul Timișoarei nu renunță la ideea protestului. „Nu sunt mulțumit de răspuns, deși apreciez că mi-au răspuns cum stau lucrurile. Dacă abia în al doilea semestru al lui 2017 se face licitație, nu are cum să se realizeze în 2017-2018. lucrările vor începe la un moment dat în 2018 și nici finanțarea nu este asigurată. Vreau finanțare de la Guvernul României, nu fonduri europene. Mitingul se ține, nu avem motive să nu se țină”, susține Nicolae Robu.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Ilie Vlaicu, director Aquatim: Timișul nu e în pericol să rămână fără apă, aici nu poate avea loc un episod Paltinu

Subiectul care tulbură apele politice și vorbește despre demisii și demiteri la cel mai înalt…

2 ore ago

Direcția PLMSTF și Culiță Chiș rămân deocamdată în primărie. Proiectul desființării a picat la vot în CLT

Doar 9 voturi pentru a adunat propunerea conducerii Primăriei Timișoara de desființare a Direcției Proiecte…

2 ore ago

Guvernul dă peste cap planurile Primăriei! Taxele gândite de municipalitate, crescute mai mult după ce au fost majorate de decizia Executivului

Consiliul Local Timișoara nu va mai putea vota propunerea administrației pentru nivelul taxelor și impozitelor…

9 ore ago

Cine e vinovat pentru nereușita momentană și parțială a proiectului insulelor ecologice pentru deșeuri: Mașinile parcate lângă acestea și graba locatarilor

Proiectul de instalare a insulelor ecologice digitalizate, celebrele tomberoane inteligente, care preiau gunoaiele de la…

9 ore ago

Rămas fără permis, Alin Popoviciu a devenit pieton în timpul liber. La slujbă are şofer

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş Alin Popoviciu a rămas fără permis de conducere, pentru o perioadă…

9 ore ago

Aproape 1000 de participanți la a X-a ediție a unui workshop internațional important la UPT

Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul de ID/IFR și Educație digitală (DeL) și Centrul Multimedia, în…

10 ore ago