Binefacerile sistemului inteligent de semaforizare se vor vedea abia de săptămâna viitoare – asta susține primarul Nicolae Robu, conform căruia șoferii nu aveau de ce să se aștepte până acum la mult visata „undă verde”. De fapt, va fi vorba despre un „optim de trafic”, în care vor avea prioritate arterele importante.
Primăria Timișoara se apropie de termenul final pentru implementarea sistemului de trafic management, care cuprinde așa-numitele semafoare inteligente. Până la 1 noiembrie, acesta ar trebui să fie funcțional, așa cum s-au angajat, prin contract, cei care l-au realizat. Proiectul prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. Acesta este executat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA., la un preț de 19,9 milioane de lei, fără TVA. „În 24 octombrie începe procedura de recepție, pentru ca în 31 octombrie să facem inaugurarea. De săptămâna viitoare se va trece la sincronizare. Așteptările ca până acum să se fi vazut beneficii în urma acestui sistem nu-și aveau rostul. Semafoarele nu sunt sincronizate. S-a lucrat pe tot frontul, nu pe porțiuni. S-au făcut pas cu pas etapele și am încredere că totul va merge bine. Nu va fi totul perfect deodată. Există, de asemenea, perioada de remediere, de 60-90 zile, trebuie să vedem rezultate concrete pe zone”, a explicat, marți, primarul Nicolae Robu.
Conform acestuia, ce a fost greu a trecut și, în plus, sistemul a fost pus în practică într-un timp record. Robu spune însă că a fost mult prea multă rea-credință. „Perturbarea orașului s-a consumat, nu mai avem intereventii în intersecții, poate pe ici-colo. A fost un proiect extrem de greu, care ar fi trebuit implementat în doi ani, dar noi am făcut asta în mai puțin de un an. Un gust amar mi-a lăsat ceea ce s-a întâmplat cu rea credință. Nemulțumirea cetățenilor este un lucru firesc, care trebuie înțeles omenește, dar intoxicările făcute cu bună știință de unii mi-au lăsat un gust amar. În loc să se aștepte în tăcere finalizarea unui proiect, s-a profitat de faptul că s-au închis complet, temporar, pasajele Jiul și Popa Șapcă, apoi s-au deschis cu restricții și s-a profitat de această situație și s-a pus crearea ambuteiajelor pe seama «semafoarelor lui Robu»”, a declarat edilul.
Cât despre mult-discutata undă verde, aceasta va fi, de fapt, un pic diferită față de ceea s-ar fi așteptat șoferii. „Nu vom avea niciodată undă verde în tot orașul. Vom avea un optim de trafic. Va fi undă verde în sensul de optim în trafic, se dă prioritate arterelor importante. Pe arterele mai puțin importante nu există undă verde. Avem undă verde în tot orașul pe arterele unde trebuie să avem undă verde: de la Catedrală la ieșirea spre Calea Șagului, de la Catedrală spre ieșirea pe Calea Aradului, pe Bd. Rebreanu de la Calea Șagului la AEM, de la intrarea dinspre Lugoj până la Punctele Cardinale și așa mai departe”, a conchis Robu.
Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…
Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…
Exilat în ultimii zece ani la Oradea, pe motiv că-i stătea ca un ghimpe în…
Una dintre cele mai vechi societăți românești din domeniul tipăriturilor, societatea Grafoprint din Timișoara, a…
În dimineața de 5 noiembrie, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara, împreună cu…
Fostul primar al Timişoarei, Nicolae Robu, afirmă că a acceptat poziţia de consilier personal al…