E oficial: SDM e tot mai aproape să se ocupe, în următorii 15 de ani, de întreținerea străzilor și trotuarelor din Timișoara! În principiu, consilierii locali au fost de acord cu această măsură. SDM nu va putea subcontracta mai mult de 30% din lucrări, iar primarul Nicolae Robu e convins că se va munci mai cu spor. Dacă nu de altceva, măcar de… frică!
Primăria Timișoara are, din vara lui 2013, contracte pentru întreținerea străzilor, încheiate cu trei societăți, pe o durată de patru ani. Orașul a fost împărțit în șase sectoare, valoarea contractului pentru un sector fiind de 15 milioane de lei, fără TVA. Din februarie 2014 au fost încheiate, tot pentru patru ani, contracte și pentru repararea trotuarelor. Suma pusă la bătaie: 30 de milioane de lei, fără TVA. În octombrie 2014, primarul Nicolae Robu a anunțat pentru prima dată că ar vrea să atribuie direct viitoarele contracte de întreținere a drumurilor către Societatea Drumuri Municipale. Acum, acest lucru a devenit aproape realitate. Consilierii locali au votat, în ultimul plen, studiul de oportunitate privind delegarea serviciului „Activitate de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor și podurilor din municipiul Timișoara”. „Este un moment foarte important, când delegăm către SDM aceste lucruri. Am fi putut să facem mai mult decât am făcut, dacă societățile comerciale care au câștigat licitațiile s-ar fi mobilizat mai bine. SDM are know how, are tehnologie, are forță de muncă, dar va trebui să se întărească la toate aceste trei compartimente și să-și îmbunătățească managementul astfel încât să facă față acestui volum de lucrări”, a spus, în plen, primarul Nicolae Robu.
Durata propusă pentru gestiunea directă este de 15 ani, cu obligația autorităților locale ca, o dată la cinci ani, „să facă analize privind eficienţa economică a serviciului”. SDM deține „instalații tehnice, maşini și utilaje, iar baza de producţie dispune de depozite pentru stocarea temporară a materiilor prime şi materialelor folosite în procesele de fabricaţie”. Drumuri Municipale are 311 angajați, „din care 169 personal direct productiv şi 24 ingineri (din care 11 ingineri de specialitate de Căi ferate, drumuri și poduri”. Dan Idolu (PSD) a propus un amendament, votat de colegii săi, prin care SDM să fie obligată să realizeze cu forțe proprii 70% din lucrări, restul putând fi subcontractate. Primarul Nicolae Robu e convins că lucrurile vor funcționa mult mai bine. „Toate lucrările de întreținere, carosabile, trotuare, parcări, inclusiv de poduri, amenajări de așa ceva între blocuri vor fi făcute de SDM. SDM a făcut lucrări de calitate și asta garantează că vom face mai mult decât am făcut până acum, pentru că SDM răspunde presiunii mele, pe când o firmă oarecare dacă vrea răspunde, dacă nu, nu”, susține edilul.
Întrebat dacă SDM va face treabă mai bună pe motiv de… frică, Robu a răspuns: „Da. Are potențial, în primul rând”. SDM va primi contractele de întreținere pentru străzi și trotuare după expirarea actualelor acte aflate în vigoare cu alte societăți comerciale. SDM a primit deja, în 2016, contractul pentru întreținerea străzile de piatră spartă din Timișoara, valabil pe patru ani, cu o valoare de 2,5 milioane de euro, dar și semnalizarea și întreținerea semnalizării rutiere, pe o perioadă de 15 ani. Contractul va putea atribuit numai după ce va fi obținut un aviz de la Consiliul Concurenței, după elaborarea unui regulament și a unui caiet de sarcini și după aprobarea, tot de către CL, a tarifelor pentru serviciile prestate.
O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…
Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu!…
La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…