Ca-n Germania sau în alte țări europene, dar numai în ceea ce privește taxele! Unii șoferi ar putea să plătească scump accesul în centrul marilor orașe din România. Așa vrea Ministerul Mediului să reducă poluarea, pe modelul care funcționează deja în Occident, unde infrastructura rutieră și transportul în comun sunt la ani-lumină distanță de România.
Timbrul de mediu a dispărut, dar guvernul le pregătește altă surpriză șoferilor: o taxă în funcție de normele Euro, nivelul de noxe și de combustibilul folosit. După achitarea taxei, șoferii ar urma să primească un abțibild într-o anumită culoare, care îi va permite accesul în diferite zone ale orașului. Conform profit.ro, ministrul Mediului, Daniel Constantin, a admis că este în lucru un astfel de plan, însă spune că va dura până când sistemul va deveni funcțional. „Există și mijloace moderne, combinate, și din acestea ne-am inspirat, după modelul unor orașe ca Londra, Milano și, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcție de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe (…) Putem în felul acesta stimula și transportul comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a spus ministrul. Constantin a explicat că, în momentul de față, în Uniunea Europeană există trei tipuri de taxe anti-poluare: o taxă introdusă în prețul combustibilului, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, și un impozit anual în funcție de motorizare și carburantul folosit. Oficialul susține că principala preocupare a ministerului pe care îl conduce nu este introducerea unor taxe noi, ci reducerea poluării.
În multe orașe din Germania, de exemplu, cine nu are așa-numita plachetă de particule lipită pe parbriz trebuie să ocolească centrul, unde nivelul poluării este foarte ridicat. Sistemul funcționează de câțiva ani buni în orașe precum Berlin, Hanovra, Düsseldorf, Mannheim, Stuttgart, München, Karlsruhe, Freiburg sau Heidelberg. Sunt vizate în special motoarele pe motorină și care nu au filtre de particule. În Oslo, până în 2019, va fi interzis accesul mașinilor în zona centrului până în 2019, iar la Madrid o măsură similară ar urma să fie luată din 2020. Interdicții temporare au fost instituite și în Paris, iar în alte metropole europene șoferilor li se promit facilități la transportul în comun, dacă își lasă mașinile acasă. Toate aceste orașe au însă sisteme de transport în comun extrem de bine la puse, care permit, de exemplu, lăsarea mașinii la marginea orașului și deplasarea ulterioară cu metroul sau trenul ușor.
Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…
„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…
Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…
Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…
În cursul nopții, pe drumurile naționale și autostrăzile din zona de vest s-a acționat și…