Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Timiş prin Direcția Formare și Perfecționare Profesională demarează în cursul lunii martie 2017 următoarele serii de cursuri:
Specialist in managementul deseurilor (Cod COR 325713)
Cursul are ca obiectiv instruirea persoanei desemnate cu gestionarea deseurilor din cadrul firmei, astfel incat sa se asigure indeplinirea obligatiilor legale in domeniu.
Cursul se adreseaza agentilor economici care genereaza deseuri.
In conformitate cu prevederile Legii nr.211/25.11.2011, art. 22, alin.3, “detinatorii/producatorii de deseuri persoane juridice, comerciantii, precum si operatorii economici autorizati din punct de vedere al protectiei mediului pentru efectuarea operatiunilor de colectare si transport deseuri au obligatia sa desemneze o persoana din randul angajatilor proprii care sa urmareasca si sa asigure indeplinirea obligatiilor prevazute de prezenta lege sau sa delege aceasta obligatie unei terte persoane”. Conform alin. 4, “Persoanele desemnate, prevazute la alin. (3), trebuie sa fie instruite in domeniul gestiunii deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase, ca urmare a absolvirii unor cursuri de specialitate”.
Nedesemnarea unei persoane cf. art. 22 alin. (3), constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 15.000 lei la 30.000 lei!
Perioada: 13 – 22 martie 2017
***
Formator (Cod COR 242401)
Cursul de formator se adreseaza urmatoarelor categorii de persoane:
Tuturor celor care doresc sa ofere in conditii legale cursuri si traininguri (calificare, recalificare, dezvoltare personala, dezvoltare de competente) emitand diplome recunoscute de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei;
Persoanelor care ofera in cadrul firmei, in conformitate cu atributiile de serviciu, programe de formare (protectia muncii, cursuri de implementare a sistemelor de calitate, cursuri de calificare la locul de munca);
Tuturor persoanelor care doresc sa se dezvolte personal, prin dobandirea de abilitati si competente, pentru transmiterea corecta si eficienta a unor mesaje catre terti;
Persoanelor din departamentul de Resurse Umane / lectori Interni.
Perioada: 20 – 31 martie 2017
***
Control intern / managerial la nivelul entitatilor publice – Noutăţi legislative (OSGG nr.400/2015 – republicat)
Cursul se adreseaza urmatoarelor categorii de persoane:
-Ordonatorilor principali, secundari si terţiari de credite;
-Managerilor din instituţiile publice;
-Auditorilor interni
-Membrilor Comisiilor de monitorizare constituite pentru Dezvoltarea şi Implementarea Sistemului de Control Intern Managerial (SCMI) la nivelul entităţilor publice;
-Membrilor Echipelor de Gestionare a Riscurilor (EGR) constituite la nivelul entităţilor publice;
-Responsabililor cu gestionarea riscurilor de la nivelul structurilor funcţionale ale entităţii publice;
-Întregului personal din entităţile publice implicat în procesul de dezvoltare şi implementare a SCMI.
Cursul are ca obiective principale:
1. Conştientizarea managementului general de la nivelul entităţilor publice cu privire la responsabilitatea ce îi revine în proiectarea implementării si dezvoltarii continue a sistemului de control intern managerial – SCIM, inclusiv a Registrelor de riscuri şi a procedurilor operationale pentru fiecare activitate care se deruleaza la nivelul entitatii publice (art.2 din OSGG nr.400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităţlor publice, republicat);
2. Abordarea unor modalitati practice de implementare a sistemului de control intern/managerial la nivelul entitătilor publice – metode dinamice şi interactive;
3. Este in concordanta cu noul act normativ OSGG nr.400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităţlor publice, republicat.
Perioada: 28 – 30 martie 2017
Contabilitate primara cu utilizarea calculatorului (COR 331302)
Cursul raspunde la numeroase intrebari si face ca domeniul contabilitatii sa devina prietenos si accesibil, adresandu-se atat celor ce aspira sa activeze in cadrul departamentelor contabile din cadrul companiilor sau institutiilor publice, cat si celor care vor sa isi aprofundeze cunostintele pe care deja le au in domeniu, oferind notiuni teoretice si solutii practice diverselor probleme ridicate in activitatea zilnica.
Fiind un curs practic si util, acesta are aplicabilitate imediata si trateaza prima etapa a demersului contabil: intocmirea corecta a documentelor contabile, pregatind participantii pentru evidenta contabila primara, cu aplicatii in programul SAGA. Astfel, programa cuprinde module care se intrepatrund: contabilitate primara si contabilitate asistata pe calculator.
Cursul se adreseaza atat persoanelor care sunt absolventi de studii superioare, precum si celor cu studii medii si care doresc sa se califice sau sa-si perfectioneze cunostintele in domeniu.
Structura cursului:
-Notiuni introductive;
-Intocmirea, corectarea, arhivarea si reconstituirea documentelor primare;
-Inventarierea patrimoniului;
-Contul;
-Inregistrarea operatiunilor economico-financiare;
-Intocmirea balantei de verficare si a situatiilor financiare;
-Monografie contabila.
Partea practica in ceea ce priveste intocmirea documentelor primare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor economico – financiare si obtinerea balantei de verificare, se va face utilizand aplicatiile informatice.
Perioada: 27 martie – 28 aprilie 2017
Toate cursurile se desfășoară la Centrul Regional de Afaceri al CCIA Timiș din Bd. Eroilor de la Tisa nr.22.
Certificatele obţinute la absolvirea cursului au recunoaştere naţională şi internationala si sunt emise de Ministerul Muncii şi de Ministerul Educaţiei. Certificatele se elibereaza în max. 30 de zile de la absolvirea cursului.
IMPORTANT!
Certificatele eliberate la absolvirea cursurilor autorizate de către Autoritatea Națională
pentru Calificări, împreună cu suplimentele descriptive în care se menționează competențele dobândite, au regim de acte de studii, fiind recunoscute oficial pe piața muncii din România, conform OG nr. 129/2000. La cerere, certificatele pot dobândi recunoaștere internațională.
Conform Codului Fiscal art. 21, alin 2 lit. H, costul cursurilor autorizate de Autoritatea Națională pentru Calificări se deduce integral din impozitul pe profit sau venit.
Informatii suplimentare si inscrieri la Directia Formare si Perfectionare Profesionala a CCIAT, Centrul Regional de Afaceri, Bd. Eroilor de la Tisa, nr. 22, cam. 110, tel. 0256/219173, 0724/604132, e-mail: amluca@cciat.ro anamaria.luca87@yahoo.ro si 0742/924344, e-mail: mmuresan@cciat.ro.
Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot…
În vestul ţării este Cod Roşu de viscol puternic. Vineri dimineața, la ora 10.00, ca…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…
Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…
Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…
În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…