Regia Autonomă de Transport Timișoara este, de acum, istorie. Consilierii locali au votat, după câteva zeci de minute de discuții, transformarea regiei în societate comercială, obligatorie pentru accesarea de fonduri europene. Până la finele lunii octombrie trebuie întocmit un plan de afaceri, care să arate direcția în care va merge noua societate.
Consilierii locali au decis, în ultimul plen, o schimbare foarte importantă: Regia Autonomă de Transport Timişoara va deveni societate comercială. „Schimbarea formei juridice de organizare duce la posibilitatea accesării fondurilor europene pentru finanţarea diverselor programe de modernizare a infrastructurii serviciilor comunitare de utilităţi publice. Printre obiectivele principale ale Programului Operațional Regional (POR) 2014 – 2020 se numără şi crearea unui sistem de transport care să sprijine progresul economic, să consolideze competitivitatea și să ofere servicii de mobilitate de înaltă calitate”, scrie în referatul care însoțește proiectul de hotărâre. Noua structură se va numi SC Societate de Transport Public Timișoara SA, STPT.
Consilierul PSD Dan Idolu a criticat felul în care a fost pusă problema de către Executivul primăriei. „Susținem transformarea RATT din regie în societate comercială, tocmai pentru a crește calitatea serviciilor publice, dar și rentabilizarea acestei entități care trăiește 70% din subvenții. Simpla transformare în societate nu rezolvă problema. Noi, consiliul local, ca decidenți, trebuie să avem siguranța că există un program de dezvoltare, să știm pentru ce se accesează acei bani europeni, măcar ca estimare, să existe un plan de afaceri, să vedem cum poate fi rentabilizată societatea, să existe o inventariere a activelor societății, pentru că la ora asta nu se cunosc exact bunurile, mai ales mijloacele fixe, clădiri și terenuri”, a spus Idolu. Replica primarului Nicolae Robu a venit imediat. „Cu poziția asta obstrucționistă la adresa Timișoarei mă confrunt de de ani de zile. Nu e prima dată. Pe POR Axa 1, pe Programul Transporturi, sunt 40 de milioane disponibili pentru Timișoara, dar numai dacă dacă avem operator de transport public organizat ca societate comercială. Nu eu am făcut regulile (…) Acum se deschide axa de finanțare și suntem eligibili (….) Ori devenim eligibili, ori acceptăm să nu devenim eligibili. Suntem caz unic în țară, de oraș care nu vrea fonduri europene”, a spus edilul.
Lucrurile s-au calmat însă, amendamentele propuse de social-democrați au fost aprobate, iar proiectul a trecut și el. Până la 31 octombrie trebuie întocmit un plan de afaceri și un plan de dezvoltare care să conțină și sursele de finanțare și trebuie, de asemenea, reevaluat patrimoniul și să fie inventariate mijloacele fixe. Adunarea Generală a noii societăți va fi formată din 15 membri, iar Consiliul de Administrație va avea nouă, cu doi mai mult decât se propusese. „E foarte important să plecăm de la niște baze corecte, să nu se întâmple ca la alte acțiuni ale primăriei, votate cu bună credință de unii colegi în CL, care au ajuns proiecte eșuate. Trebuie început corect. Afirmațiile primarului Nicolae Robu, că se pierd într-o săptămână, 40 de milioane de euro sunt o aberație. Problemele RATT sunt demult, sperăm să nu mai fie, dar pentru asta trebuie să plecăm corect”, a mai spus Dan Idolu.
RATT estima că, în 2017, va avea venituri totale în valoare de aproape 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei sunt subvențiile de la primărie. Bugetul RATT pe 2016 era estimat la 92,7 milioane de lei, din care 56 de milioane veneau de la primărie. Cheltuielile sunt estimate la 103 milioane de lei, din care aproape 41 de milioane pentru salarii. Investițiile din acest an ar fi de 6 milioane de lei. În aprilie, RATT a primit verde de la consilierii locali pentru a da drumul unui studiu de oportunitate pentru construirea de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er. E vorba, practic, despre cartier cu șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă. La finele lunii iunie, consilierii locali au fost de acord și cu realizarea unui studiu prin care serviciul de iluminat public din oraș să poată fi atribuit direct regiei de transport. Mai trebuie spus că proiectul de transformare în societate comercială a fost votat fără ca în sală să fie prezent vreun membru al conducerii RATT.
Așa cum debanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…
Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…