Greu de demolat: Calea Martirilor ar putea fi sparta din nou la primavara

Construcția care ascunde magistrala Colterm de pe Calea Martirilor ar putea să nu dispară prea curând. Sunt unele probleme cu relocarea conductelor, astfel că, dacă nu se ajunge repede la o soluție agreată de toți furnizorii de utilități din zonă, strada, aflată acum în șantier, ar putea fi spartă din nou la primăvară.

Șantierul din Calea Martirilor înregistreză progrese importante, susține primarul Nicolae Robu, conform căruia lucrările de pe tronsonul Bd. Mareșal Constantin Prezan – str. Mureș fiind avansate. Ar trebui demolată, în această perioadă, și „poarta” care ascunde magistrala Colterm, aflată la intersecția Căii Martirilor – Bd. Prezan, fostă Lidia. Nu e însă atât de simplu. „Ca să desființăm acea «poartă» care maschează rețeaua de termoficare, trebuie dusă rețeaua în subteran. Ca s-o ducem în subteran, trebuie mutată rețeaua de gaz. Am vorbit cu cei de la gaz și ei s-au arătat constructivi, dar deocamdată nu s-a întâmplat nimic. Am vorbit cu Culiță Chiș (n.r. șeful Direcției Edilitare din primărie) să organizeze un «comandament» cu toți cei implicați – Colterm, E.ON Gaz și Superconstruct (firma care lucrează la extinderea Căii Martirilor – n.r.), să vedem ce-i de făcut”, explica Robu.

Comandamentul s-a întrunit, dar soluția nu e deloc ușor de pus în practică. Rețeaua de gaz, care este deja „îngropată”, ar trebui amplasată și mai jos, pentru a avea loc atât conductele Aquatim, cât și magistrala Colterm. O decizie trebuie luată foarte repede, dacă se dorește demolarea construcției de pe Martirilor. Este vorba despre o chestiune de zile, în condițiile în care societatea de termoficare a anunțat că de luni, 11 septembrie, începe probele la rece, iar de la 1 octombrie ar putea furniza căldură, dacă temperaturile ar impune acest lucru. „Când se va lucra acolo va fi oprit traficul pe porțiunea de la Mareșal Prezan până la strada Mureș. Cred că lucrarea se poate face în câteva zile, cel mult o săptămână, se sapă la cinci-șase metri adâncime, sunt niște normative ca să introduci această conductă principală, și de gaz, și de termoficare. Trebuie să asiguri un anumit suport”, a mai declarat primarul Timișoarei. Dacă nu va fi găsită o soluție repede, mutarea magistralei nu se va putea face decât la primăvară, ceea ce va însemna, din nou, spargerea carosabilului.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Avarie majoră la Aquatim. Se lucrează intens pentru reluarea furnizării apei/Update. Avaria a fost izolată

Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…

O oră ago

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…

4 ore ago

Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău

Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…

4 ore ago

Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…

6 ore ago

Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis

G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…

7 ore ago

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…

7 ore ago