Greu de demolat: Calea Martirilor ar putea fi sparta din nou la primavara

Construcția care ascunde magistrala Colterm de pe Calea Martirilor ar putea să nu dispară prea curând. Sunt unele probleme cu relocarea conductelor, astfel că, dacă nu se ajunge repede la o soluție agreată de toți furnizorii de utilități din zonă, strada, aflată acum în șantier, ar putea fi spartă din nou la primăvară.

Șantierul din Calea Martirilor înregistreză progrese importante, susține primarul Nicolae Robu, conform căruia lucrările de pe tronsonul Bd. Mareșal Constantin Prezan – str. Mureș fiind avansate. Ar trebui demolată, în această perioadă, și „poarta” care ascunde magistrala Colterm, aflată la intersecția Căii Martirilor – Bd. Prezan, fostă Lidia. Nu e însă atât de simplu. „Ca să desființăm acea «poartă» care maschează rețeaua de termoficare, trebuie dusă rețeaua în subteran. Ca s-o ducem în subteran, trebuie mutată rețeaua de gaz. Am vorbit cu cei de la gaz și ei s-au arătat constructivi, dar deocamdată nu s-a întâmplat nimic. Am vorbit cu Culiță Chiș (n.r. șeful Direcției Edilitare din primărie) să organizeze un «comandament» cu toți cei implicați – Colterm, E.ON Gaz și Superconstruct (firma care lucrează la extinderea Căii Martirilor – n.r.), să vedem ce-i de făcut”, explica Robu.

Comandamentul s-a întrunit, dar soluția nu e deloc ușor de pus în practică. Rețeaua de gaz, care este deja „îngropată”, ar trebui amplasată și mai jos, pentru a avea loc atât conductele Aquatim, cât și magistrala Colterm. O decizie trebuie luată foarte repede, dacă se dorește demolarea construcției de pe Martirilor. Este vorba despre o chestiune de zile, în condițiile în care societatea de termoficare a anunțat că de luni, 11 septembrie, începe probele la rece, iar de la 1 octombrie ar putea furniza căldură, dacă temperaturile ar impune acest lucru. „Când se va lucra acolo va fi oprit traficul pe porțiunea de la Mareșal Prezan până la strada Mureș. Cred că lucrarea se poate face în câteva zile, cel mult o săptămână, se sapă la cinci-șase metri adâncime, sunt niște normative ca să introduci această conductă principală, și de gaz, și de termoficare. Trebuie să asiguri un anumit suport”, a mai declarat primarul Timișoarei. Dacă nu va fi găsită o soluție repede, mutarea magistralei nu se va putea face decât la primăvară, ceea ce va însemna, din nou, spargerea carosabilului.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

2 ore ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

6 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

6 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

7 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

7 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

8 ore ago