Categories: Economic

Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.

Degeaba renovăm trenuri dacă nu avem cale ferată de calitate pe care să circulăm, avertizează Alexandru Simu, şeful Regionalei CFR Timişoara. Singura veste bună este că se lucrează la reabilitarea şinelor, iar la final se va putea circula bine, rapid, dar numai pe o magistrală principală… Deocamdată sunt câţiva kilometri, de la intrarea în ţară la Curtici şi până la Ghioroc, unde se poate merge cu 160 de kilometri la oră. „Începând cu 2012 au început investițiile majore în infrastructura feroviară, mă refer la culoarul 4 paneuropean de la Curtici până la Constanța. Deocamdată s-a finalizat pe tronsonul Curtici – Ghioroc, anul trecut s-a dat în exploatare la 1 septembrie, se circulă cu viteza de 160 km/h. Linia e dublă, electrificată, cu stații de cale ferată modernizate la standarde europene, cu lifturi, cu scări rulante, sunt toate facilitățile normale pentru publicul care optează pentru acest mijloc de transport. În continuare, pe raza regionalei avem cele 4 tronsoane de la Ghioroc până la Simeria. Pe latura sudică a tronsonului 4, la momentul de față e în fază finală studiul de fezabilitate, la fel pentru culoarul 4, adică Arad, Caransebeș, Craiova, Calafat”, a declarat Alexandru Simu, şeful Regionalei CFR Timişoara. Un alt proiect important este cel referitor la reabilitarea gărilor. „Tot pe Regionala Timişoara e acel program de modernizare a 47 de stații de cale ferată, în valoare de 83 de milioane de euro, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020. Regionala noastră are șase stații, printre care Timişoara Nord şi Băile Herculane, care e monument istoric. Noi am mai propus de două ori pentru finanțare de la bugetul statului această gară, dar, fiind vorba de o valoare a investiției destul de consistentă, s-a optat pentru accesarea de fonduri europene”, a mai spus Simu.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Când succesul devine datorie publică. Filantropie 1.0 – Manual de responsabilitate pentru câștigătorii tranziției

Acest text nu este despre sărăcie. Este despre bogăția care nu își face datoria. Despre…

2 ore ago

Unul dintre cele mai îndrăgite evenimente ale sezonului se întoarce la Ghiroda pe 13 decembrie

Primăria și Consiliul Local Ghiroda, în parteneriat cu Asociația ProDatina, organizează sâmbătă, 13 decembrie 2025,…

2 ore ago

Sărbătoarea Sfântului Nicolae, protectorul copiilor şi făcătorul de minuni

Pe 6 decembrie întreaga creștinătate îl sărbătorește pe Sfântul Nicolae, unul dintre cei mai iubiţi…

3 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 6 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 06.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

3 ore ago

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

16 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

18 ore ago