In aprilie 2018 ar trebui sa avem 30 de Armonii. Ultimele tramvaie din contract pleaca in fabrica in aceste zile

În aprilie 2018, Timișoara ar trebui să aibă toate cele 30 de tramvaie modernizate. Ultimul contract cu asocierea Electroputere VFU Pașcani – Astra Vagoane Arad a fost semnat în aceste zile. Încă 8 garnituri vor pleca în ateliere. Până acum, în depoul RATT s-au întors 15.

În primăvara lui 2014, Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Arad au câștigat licitația privind reabilitarea tramvaielor din Timișoara. Aceasta prevede modernizarea, într-o perioadă de patru ani, a 30 de garnituri. Primele două au ajuns în orașul de pe Bega în vara lui 2015 și au fost numite „Armonia”. Au urmat încă două contracte subsecvente onorate integral, care au vizat 12 tramvaie. Conform celui de-al patrulea, în martie 2017 au trimise în fabrică încă 8 garnituri, o partea fiind încă în lucru. În total, s-au întors la Timișoara 15 „Armonii”, adică jumătate din cele prevăzute în contract. Acum, municipalitatea a semnat al cincilea, și ultimul, contract subsecvent cu Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Arad. „Prețul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil prestatorului de către achizitor, este de 17,3 milioane de lei (echivalentul a 8 tramvaie), la care se adaugă TVA. Prețul este ferm și nemodificabil pe perioada de valabilitate a contractului. Durata prezentului contract este de 6 luni, dar nu mai târziu de 16 aprilie 2018”, se precizează în actul oficial. „Aceste tramvaie sunt noi, nu este vorba de o reabilitare în sensul de cârpăceală (…) s-a păstrat doar şasiul, care evident a fost recondiţionat. În rest, roţile, osiile, suspensia, continuând cu acţionarea, cu toată caroseria, absolut totul, e nou. Există încălzire la fiecare scaun, climatizare, supraveghere video, Internet wireless, informare audio-video cu mijloace moderne, practic există tot ce au acele tramvaie noi, care costă două milioane de euro bucata”, explica primarul Timișoarei, în iulie 2015. „Armoniile” au fost implicate, până acum, în câteva incidente în trafic, rămânând blocate de câteva ori pe linii, iar unii călători s-au plâns de țiuiturile constante care însoțesc fiecare călătorie. Reabilitarea unei singure garnituri costă aproximativ 2,5 milioane de lei, sumă care include TVA.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi

Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…

6 ore ago

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

9 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

11 ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

11 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

12 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

12 ore ago