Cum ar fi să circulăm pe calea ferată în condiţii decente? Sindicatele şi CFR Călători au lansat programul „#sepoate”, prin care au renovat integral un vagon de transport călători. Miercuri, acesta a ajuns la Timișoara, cu tot cu semnele „civilizației” celor care au mers cu el.
Vagonul are scaune ergonomice noi, acces la Internet și toalete decente. Din păcate, călătorii care au folosit acest vagon pe ruta Bucureşti – Timişoara au lăsat o grămadă de gunoi în urma lor, inclusiv celebrele seminţe. „Este un proiect inițiat de Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, în parteneriat cu CFR Călători. Fondurile pentru modernizarea acestui vagon au fost de la Federația Națională, de la organizația sindicală. Am vrut să arătăm că nu e foarte greu să modernizezi parcul de vagoane. Evident că nimeni nu are pretenții absurde să le facem pe toate peste noapte, însă etapizat credem că putem introduce vagoane de acest gen. Am încercat să sensibilizăm factorul politic, să arătăm că și călătorii din România merită să fie călători de rangul 1, ca și cei din UE, și că, de fapt, stă în puterea noastră de a realiza aceste modernizări. Tocmai acesta este scopul proiectului nostru, intitulat #sepoate, de a aduce condiții de siguranță și confort european pe căile ferate din România”, spune Octav Rusu, vicepreședinte al alianței sindicale mișcare comercial de pe raza de activitate a Regionalei CFR Timișoara.
Chiar dacă vagonul oferă confort suplimentar şi o călătorie decentă, pentru un transport feroviar de bun simţ este nevoie şi de o cale ferată la standarde europene. „În sfârșit se vede că și partea politică se apleacă asupra sistemului feroviar și începe cu operatorul de transport prin materialul rulant pe care-l expune astăzi în Gara de Nord din Timișoara. Acest vagon este modernizat cu toate elementele de confort și de utilitate la standardele europene. Tot vorbim de standarde europene de parcă ar fi ceva extraordinar, dar neavând până acum la acest nivel, ni se pare totul extraordinar. Problema este că trebuie să asigurăm și investiții în infrastructura feroviară. Ai vagoane confortabile, cu care se poate circula cu 200 km/h, dar dacă linia nu e în parametrii tehnici, durata de parcurs e la fel, doar că ai alt confort față de celelalte vagoane”, a declarat, la rândul lui, Ion-Alexandru Simu, şeful Regionalei CFR Călători Timişoara. Vagonul modernizat are 117 locuri şi a fost adus la standarde moderne cu câteva mii de euro, spun sindicaliştii. Este vorba de un vagon vechi, care circulă de 18 ani, la care au fost eliminate clasicele compartimente.
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…
Școala Gimnazială Nr. 30 Timișoara a găzduit sâmbătă, 16 noiembrie, a XI-a ediție a concursului…
Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara a anunțat că va avea program special cu ocazia…
O porțiune din Calea Urseni, care se află în administrarea comunei Giroc, ar urma să…
Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara anunță că în perioada 19 noiembrie – 20 decembrie,…
Universitatea de Vest Timișoara a organizat, la București, în perioada 11-13 noiembrie, a treia ediție a…