Timișorenii din zonele Ronaț, Mehala și Blașcovici vor trebui să se mulțumească, pentru încă multă vreme de acum încolo, cu microbuzele care circulă pe o parte din fostul traseu al liniei 5. Până când șinele nu vor fi reabilitate, lucru care nu se știe când se va întâmpla, pe aici nu vor mai trece tramvaie. Primarul NIcolae Robu spune că orice consultare publică nu are acum sens.
De la 1 noiembrie, RATT a decis să modifice din nou traseul liniei 5, iar autobuzele au fost înlocuite cu microbuze/minibuze. Noul traseu este capăt Ronaț – Calea Bogdăneștilor – strada Coriolan Brediceanu – strada Gheorghe Dima – sens giratoriu Piața 700 și retur pe același traseu. Stațiile sunt comune cu cele ale fostei linii 5 tramvai, cu mențiunea că la Balta Verde, sensul spre Piața 700, stația va fi după intersecția cu Bd. Cetății. Sunt două minibuze pe traseu, câte unul pe sens, iar de la Balta Verde până în Piața 700 acestea merg pe linia de tramvai. Cei mai afectați de scoaterea tramvaielor sunt locuitorii din Ronaț, Mehala și Blașcovici, pentru care această linie este singura legătură cu orașul. Între timp, susțin oamenii din zonă, RATT a trecut deja la desființarea infrastructurii căi de rulare a tramvaiului 5.
O parte dintre ei au solicitat oficial Primăriei Timișoara și RATT organizarea de consultări publice cu locuitorii din Ronaț, Mehala (Mircea) și Blașcovici. Primarul Nicolae Robu respinge însă ideea și spune că, în momentul de față, acestea nu-și au rostul. „Nu are niciun sens să purtăm discuții pe tema liniei 5. Tramvaiul 5 nu circulă pentru că linia este necorespunzătoare. Acesta este motivul. E adevărat că RATT nu explicat acest lucru, iar oamenii sunt nemulțumiți. Nici mie nu mi s-a explicat, și eu am aflat de la cetățeni care mi-au scris pe Facebook. Rămâne să circule doar microbuze sau autobuze, până când vom reabilita linia și vom putea repune tramvaiul în circulație”, a declarat, pentru deBanat.ro, edilul.
Linia 5 tramvaie circula pe traseul Ronaț – Pădurea Verde și era una dintre cele mai solicitate, dar, în același timp, și una cu mari probleme. Timișorenii erau nemulțumiți de cât de mult trebuie să aștepte în stații. În luna iunie, directorul RATT Ioan Goia spunea că nu are ce face. „Avem o frecvență (pe linia tramvaiului 5 – n.r.) care ne este impusă de acele deviatoare de așteptare din capăt la Ronaț, nu este o linie dublă de circulație. Se circulă în așteptare, pe o frecvență prestabilită de la linia 4 cu 5, tramvaiele întârzie într-adevăr la orele de vârf”, explica Goia. Ce urmează? „Categoric vrem să reabilităm această linie, fie și pe fonduri de la bugetul local, dar ipoteza că nu vom obține fonduri europene este foarte puțin probabilă. Pentru noi este o prioritate să avem linia funcțională, pe tot traseul ei”, a mai declarat, pentru deBanat.ro, primarul Robu. Când se va întâmpla acest lucru nu se știe, dar, până atunci, se va merge în continuare pe soluția autobuze sau minibuze.
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…