Categories: Economic

Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.

E gata anul, iar „palmaresul” pe 2017 al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere este sublim, dar lipsește cu desăvârșire. În ciuda promisiunilor de tot felul și a asigurărilor date de oficialii companiei și ai Ministerului Transporturilor, în acest an nu a fost finalizat și dat în circulație nici măcar un metru de șosea. „În afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava și Margina, dat în circulație pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat încă din decembrie 2016, compania condusă de directorul general interimar Ștefan Ioniță nu este în stare să deschidă traficul până la sfârșitul anului curent nici măcar pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeș – Turda loturile 3 și 4, sau Varianta de Ocolire Caracal. Fuga de responsabilitate și interpretarea viciată a Regulamentelor de Recepție nu reflectă decât o profundă incompetență managerială și o batjocură la adresa tuturor cetățenilor care își pun zilnic viața în pericol pe drumuri naționale uzate fizic și moral”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură. Analiza API e cât se poate de dură și nu lasă loc de interpretări:

„Mai mult decât atât, «închiderea» coridorului de autostradă Sibiu-Nădlac (A1) este și ea amânată pe termen nedefinit din cauza performanțelor dezastruoase în tratarea problemelor rămase pe secțiunea Lugoj-Deva. Deși directorul general CNAIR Ștefan Ioniță a promis în fața ministrului Transporturilor că în luna noiembrie cel târziu vor fi lansate la licitație tunelurile lipsă aferente lotului 2, acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum. Deschiderea în 2018 a lotului 3 al autostrăzii este pusă și ea în pericol de faptul că actuala conducere a CNAIR refuză să plătească antreprenorului lucrările suplimentare executate prin realizarea descărcării (semi-nodului) de la Holdea. Dezastrul continuă și pe proiecte de variante de ocolire, unde contracte semnate de ani de zile și anunțate că vor începe în acest an se amână pentru anii următori (Satu Mare, Rădăuți, Beiuș-Ștei), cele aflate în execuție au bătut pasul pe loc (Târgu Jiu, Mihăilești, București, Tecuci), cele anunțate că vor fi deblocate au rămas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iași), iar unele chiar fac pași înapoi, spre reziliere (Târgu Mureș). Marile performanțe din acest an ale actualei conduceri CNAIR sunt proiectele de miliarde «ridicate pe SEAP». Din păcate, aceste performanțe sunt iluzorii, fiind vorba de coloși cu picioare de lut! Lansarea de licitații pe studii de fezabilitate vechi, incomplete și fără studii geotehnice corespunzătoare, prin caiete de sarcini prost pregătite, sunt doar un alt praf în ochi aruncat cetățeanului (…) Procedurile de licitație lansate sunt toate amânate în repetate rânduri și unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătorești, precum în cazul drumului expres Craiova-Pitești”.

Pe baza acestui bilanț de «performanțe» aferente anului 2017 și în scopul de a nu înregistra în 2018 un nou an pierdut pentru dezvoltarea infrastructurii vitale a României, Asociația Pro Infrastructură solicită ministrului Transporturilor, Felix Stroe, demiterea de urgență a conducerii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și înlocuirea acesteia cu profesioniști capabili să reducă dimensiunea dezastrului măcar în ceasul al 12-lea.

Teoretic, anul viitor ar trebui să înceapă, la Timișoara, construcția Centurii de Sud și, eventual, a descărcării pe autostrada A1, la Sînandrei. Aceasta din urmă a fost promisă zilele trecute de premierul Mihai Tudose, într-o discuție cu prefectul Eva Andreaș și președintele CJ Timiș, Călin Dobra. Tudose a declarat, de fapt, că va discuta de urgență la CNAIR despre acest subiect. În realitate, dacă Varianta Timișoara Sud are măcar filă de buget pe anul 2018, în cazul descărcării de la Sînandrei nici nu se pune problema de așa ceva.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Impact fatal! Din păcate, un nou accident mortal din cauza neatenţiei

Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…

35 de minute ago

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…

3 ore ago

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

6 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

7 ore ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren/UPDATE

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

8 ore ago

Demarează acțiunea de autorizare a comercianților stradali de produse specifice de Sfântul Nicolae

Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…

8 ore ago