Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.

E gata anul, iar „palmaresul” pe 2017 al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere este sublim, dar lipsește cu desăvârșire. În ciuda promisiunilor de tot felul și a asigurărilor date de oficialii companiei și ai Ministerului Transporturilor, în acest an nu a fost finalizat și dat în circulație nici măcar un metru de șosea. „În afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava și Margina, dat în circulație pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat încă din decembrie 2016, compania condusă de directorul general interimar Ștefan Ioniță nu este în stare să deschidă traficul până la sfârșitul anului curent nici măcar pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeș – Turda loturile 3 și 4, sau Varianta de Ocolire Caracal. Fuga de responsabilitate și interpretarea viciată a Regulamentelor de Recepție nu reflectă decât o profundă incompetență managerială și o batjocură la adresa tuturor cetățenilor care își pun zilnic viața în pericol pe drumuri naționale uzate fizic și moral”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură. Analiza API e cât se poate de dură și nu lasă loc de interpretări:

„Mai mult decât atât, «închiderea» coridorului de autostradă Sibiu-Nădlac (A1) este și ea amânată pe termen nedefinit din cauza performanțelor dezastruoase în tratarea problemelor rămase pe secțiunea Lugoj-Deva. Deși directorul general CNAIR Ștefan Ioniță a promis în fața ministrului Transporturilor că în luna noiembrie cel târziu vor fi lansate la licitație tunelurile lipsă aferente lotului 2, acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum. Deschiderea în 2018 a lotului 3 al autostrăzii este pusă și ea în pericol de faptul că actuala conducere a CNAIR refuză să plătească antreprenorului lucrările suplimentare executate prin realizarea descărcării (semi-nodului) de la Holdea. Dezastrul continuă și pe proiecte de variante de ocolire, unde contracte semnate de ani de zile și anunțate că vor începe în acest an se amână pentru anii următori (Satu Mare, Rădăuți, Beiuș-Ștei), cele aflate în execuție au bătut pasul pe loc (Târgu Jiu, Mihăilești, București, Tecuci), cele anunțate că vor fi deblocate au rămas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iași), iar unele chiar fac pași înapoi, spre reziliere (Târgu Mureș). Marile performanțe din acest an ale actualei conduceri CNAIR sunt proiectele de miliarde «ridicate pe SEAP». Din păcate, aceste performanțe sunt iluzorii, fiind vorba de coloși cu picioare de lut! Lansarea de licitații pe studii de fezabilitate vechi, incomplete și fără studii geotehnice corespunzătoare, prin caiete de sarcini prost pregătite, sunt doar un alt praf în ochi aruncat cetățeanului (…) Procedurile de licitație lansate sunt toate amânate în repetate rânduri și unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătorești, precum în cazul drumului expres Craiova-Pitești”.

Pe baza acestui bilanț de «performanțe» aferente anului 2017 și în scopul de a nu înregistra în 2018 un nou an pierdut pentru dezvoltarea infrastructurii vitale a României, Asociația Pro Infrastructură solicită ministrului Transporturilor, Felix Stroe, demiterea de urgență a conducerii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și înlocuirea acesteia cu profesioniști capabili să reducă dimensiunea dezastrului măcar în ceasul al 12-lea.

Teoretic, anul viitor ar trebui să înceapă, la Timișoara, construcția Centurii de Sud și, eventual, a descărcării pe autostrada A1, la Sînandrei. Aceasta din urmă a fost promisă zilele trecute de premierul Mihai Tudose, într-o discuție cu prefectul Eva Andreaș și președintele CJ Timiș, Călin Dobra. Tudose a declarat, de fapt, că va discuta de urgență la CNAIR despre acest subiect. În realitate, dacă Varianta Timișoara Sud are măcar filă de buget pe anul 2018, în cazul descărcării de la Sînandrei nici nu se pune problema de așa ceva.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole

Aeroportul International Timisoara - 700px

Administratie vezi arhiva Administratie

Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Social vezi arhiva Social

Program plin, la Iulius Town, în acest sfârşit de săptămână

În acest sfârșit de săptămână, Iulius Town Timișoara este gazda unor ateliere de creație dedicate prichindeilor și a două târguri tematice, unul de bijuterii și accesorii fashion, iar celălalt, de produse naturale și handmade. Sâmbătă, între orele 16.00 – 19.00, și duminică, 22 septembrie, între orele 11.00 și 14.00, copiii au ocazia să își dezvolte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Program plin, la Iulius Town, în acest sfârşit de săptămână

Economic vezi arhiva Economic

Circulația a zeci de trenuri, modificată din pricina unor lucrări la infrastructura feroviară

Nicio firmă interesată de reabilitarea gărilor din vestul României. Regionala Timişoara, nevoită să reia licitaţia

Regionala CF Timişoara a fost nevoită să relanseze licitaţia pentru stabilirea firmelor care se vor ocupa de realizarea studiilor de fezabilitate în vederea reabilitării a trei gări importante aflate în administrare, pentru că nicio societate de specialitate nu a fost interesată de proiect. Nicio gară din Timiş nu a fost inclusă în proiectul finanţat cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicio firmă interesată de reabilitarea gărilor din vestul României. Regionala Timişoara, nevoită să reia licitaţia

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Un grup de 35 de studenți ai Facultății de Arhitectură și Urbanism din cadrul Universității Politehnica Timișoara a avut oportunitatea de a trăi o experiență deosebit de utilă și interesantă la Veneția, unde a luat contact cu arhitectura specifică, dar și cu modalitățile de conservare, restaurare și refuncționalizare a unor clădiri istorice. Institutul Român de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Studenţii Facultăţii de Arhitectură Timişoara au vizitat Veneţia
Regionala CF Timişoara a fost nevoită să relanseze licitaţia pentru stabilirea firmelor care se vor ocupa de realizarea studiilor de fezabilitate în vederea reabilitării a trei gări importante aflate în administrare, pentru că nicio societate de specialitate nu a fost interesată de proiect. Nicio gară din Timiş nu a fost inclusă în proiectul finanţat cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicio firmă interesată de reabilitarea gărilor din vestul României. Regionala Timişoara, nevoită să reia licitaţia
Aflată în plină evoluţie, filiala Timiş a Pro România a fost verificată, vineri, de unul dintre liderii partidului. Adrian Ţuţuianu a venit să vadă cum se descurcă partidul în cel mai vestic judeţ al ţării, iar filiala ieşit bine, deşi mai e de lucru. Ţuţuianu a venit a constatat şi a recomandat, cam aşa a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Filiala Timiş a Pro România a ieşit relativ bine la evaluare. Lipsesc doar tinerii, femeile şi pensionarii
Eseuri spectaculoase, suspans, placaje excelente, răsturnări de scor, dar și multe faze confuze și durități. Acesta a fost meniul derbiului din rugby-ul românesc dintre Baia Mare și Timișoara. Bănățenii au condus la un moment dat cu 14 puncte diferență, dar au pierdut pe final de joc. Ratu Taniela Maravunawasawasa a deschis scorul transformând o lovitură...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara a pierdut un derby ce l-a avut în mână. Eșec dureros în Maramureș
Nici runda a 8-a nu a adus mult dorita schimbare la față pentru ASU Politehnica. Echipa timișoreană a rămas „impotentă” și de această dată, într-un derby de tradiție al Banatului, contra CSM Reșița. Partida, chiar dacă a fost mai bună decât celelate disputate de violeți, a avut ca și concluzie același rezultat „steril”, 0-0. Spectacol...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nici acum. Nici victorie, nici gol marcat pentru Poli în derby-ul Banatului
Dacă sezonul trecut handbaliștii de la Poli i-au învins și acasă și în deplasare pe cei care aveau sa câștige campionatul la pas, la începutul acestui sezon lucrurile stau altfel. Dinamo și-a adjudecat deja Supercupa în meciul cu trofeul pe masă contra bănățenilor, iar astăzi s-au impus și în Sala Constantin Jude.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Poli nu trece nici acum de obstacolul numit Dinamo
În această duminică, timişorenii pot vizita Festivalul Minorităţilor Etnice din Timişoara, care se va derula în Piaţa Victoriei. Toate bunătăţile culinare ale fiecărei naţionalităţi din zonp vor fi accesibile pentru degustare, iar evenimentul se va încheia cu un concert al celor de la Mahala Rai Banda. Cu siguranţă, zona gastronomică va constitui un punct de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bunătăţile culinare ale naţionalităţilor din Banat, dar şi un concert special, ingredientele Festivalului Minorităţilor Etnice din Timişoara
Radu Ţoancă şi-a anunţat demisia de la SCM Timişoara, începând cu 15 octombrie, urmând să revină în politică. Celor din club el le-a spus că, în locul lui, va veni bunul său prieten Iosif “Jumbo” Jumanca, soţul PSD-istei Romaniţa Jumanca. Decizia este însă la primarul Nicolae Robu şi ar putea fi luată chiar luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Radu  Ţoancă pleacă de la SCM Timişoara şi vrea să-l lase “moştenitor” pe prietenul său Iosif Jumanca
Top
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com