Primăria Timișoara se pregătește să înceapă lucrările de reabilitare la două poduri: Eroilor și Ștefan cel Mare. Banii pentru aceste șantiere vin, în cea mai mare parte, de la București, pentru că proiectele au fost aprobate la finanțare prin PNDL II. Consilierii locali trebuie să voteze actualizarea devizelor pentru ambele poduri.
Reabilitarea Podului Eroilor, din zona Elba, este estimată să coste 5,6 milioane de lei, iar cea a Podului Ștefan cel Mare, de pe Bd. Dragalina, la 8,57 milioane de lei. Acestea sunt sumele rezultate în urma reactualizării devizelor de lucrări, în scădere față de cele aprobate în CL în 2015, estimate la 5,8 milioane, respectiv 8,9 milioane de lei. Consilierii locali vor aproba noile devize în viitorul plen, odată cu sumele reprezentând contribuția de la bugetul local pentru aceste lucrări. Este vorba despre 206.471,76 lei în cazul Podului Eroilor și 967.515,27 lei în cazul Podului Ștefan cel Mare. Cele două poduri sunt prinse la finanțare la PNDL II, care va asigura cea mai mare parte a banilor. În total, cele două șantiere vor costa 3,08 milioane de euro, din care de la bugetul local vor veni puțin peste 255.000 euro.
Podul Eroilor asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de aproape 80 de ani și conform specialiștilor, a depășit cu mult durata pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, scrie în hotărârea de consiliu local în care a fost aprobat studiul de fezabilitate.
Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, are exact aceeași „vârstă” ca și Podul Eroilor și este realizat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, este precizat în hotărârea de CL prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate. Ambele SF-uri au trecut prin plenul CL în 2015.
Comentarii prin facebook