Categories: EconomicUltima ora

Centura de Sud, inca o amanare! Contestatiile tin pe loc Timisoara

Încă un termen pentru anunțarea constructorului Centurii de Sud! Cel de 15 ianuarie a venit și a trecut, astfel că noua dată limită este 28 februarie. Sunt 12 oferte care trebuie analizate, însă și de această dată de vină sunt contestațiile.

Documentația pentru tronsonul sud al variantei ocolitoare a Timișoarei a fost „urcată” pe SEAP în luna aprilie 2017, cu termen inițial de depunere a ofertelor pe 8 iunie 2017. Au fost nu mai puțin de cinci amânări și, la cum arată lucrurile, tot acolo ne îndreptăm și în ceea ce privește anunțarea câștigătorului. Primul termen a fost finalul lui octombrie 2017, apoi 15 decembrie 2017, urmat de 15 ianuarie 2018. Acum așteptăm finalul lui februarie! „Termenul a fost prelungit până pe 28 februarie, la ora 18. În această fază a evaluării au fost depuse încă două contestații. Din păcate, aceasta este legislația și nu avem ce face. Pe noi ne încurcă cel mai tare amânările succesive, dar nu putem face nimic. Repet, aceasta este legea”, a precizat, pentru deBanat.ro, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Au fost depuse 12 oferte, după cum urmează:

  • Alsim Alarko Sanay Tesisleri Ve Ticaret AS
  • asocierea Comsa, SAU – Aldesa Construcciones SA
  • Danya Cebus Rom SRL
  • asocierea Elf Road SRL – RPA SRL – Aleandri SPA
  • asocierea ICM SPA – SC Tancrad SRL – Impresa di Construzioni ING E. Mantovani SpA
  • asocierea Max Boegl Romania SRL – Max Boegl Stiftung & co KG – Tehnocer SRL
  • Porr Construct SRL
  • asocierea PST Group JSC – SC PST Construction Works SRL – SC Alpenside SRL
  • asocierea Sinohydro Corporation Limited – SC Nord Vest Infrastructură și Servicii SRL
  • Societa Italiana per Condotte D’Acqua SPA
  • Tirrena Scavi SPA Italia
  • asocierea Trameco SA – Vahostav SK – SC Construcții Erbașu SA – SC Grafic Tends SRL.

În proiectul de buget al Ministerului Transporturilor, depus la Senat, pentru Centura de Sud va fi alocată, în 2018, suma de 11,9 milioane de lei, din valoarea totală estimată de 359,062 milioane de lei. Șoseaua va avea 25,4 kilometri, include 3 poduri și 9 pasaje și va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susțin specialiștii CNAIR, nivelul traficului nu justifică, din punct de vedere economic, câte două benzi. În martie 2017, președintele PSD, Liviu Dragnea, declarat, la Timișoara, că, „dacă nu se reușește desemnarea unui proiectant-executant pentru centură până la sfârșitul anului 2017, înseamnă că pierdem timpul pe la București. Dacă nu avem asta, atunci chiar nu are rost”…

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj,…

17 ore ago

Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară

Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby.…

18 ore ago

Povestea care trebuie spusă la fiecare Crăciun: atunci când gloanțele au tăcut, inamicii au devenit prieteni! Și au jucat fotbal…

În 1914, chiar în mijlocul groazei Primului Război Mondial, s-a întâmplat ceva aproape de necrezut:…

19 ore ago

Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm,…

23 de ore ago

Scrisoarea Pastorală de Crăciun a Preasfinţitului Părinte Ioan, episcopul greco-catolic de Lugoj

† IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii…

23 de ore ago

Pastorala de Crăciun a IPS Ioan, Mitropolitul Banatului

† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru…

24 de ore ago