Cum ar fi să avem o linie de metrou care pleacă de la aeroport și ajunge la ieșirea dinspre Șag? Este ultima idee a primarului Nicolae Robu, iar municipalitatea a prevăzut în bugetul pe 2018 bani pentru un studiu de prefezabilitate pe această temă.
Bugetul pe 2018 proaspăt afișat pe site-ul PMT prevede, la una dintre rubrici, suma de 145.000 de lei pentru un studiu de prefezabilitate pentru „sistem de transport în comun de tip metrou”. Ideea nu este nouă la Timișoara, dar nu are legătură cu vechile declarații legate de metrou. Nu se mai pune problema îngropării șinelor de cale ferată, iar CFR a decis că preferă dublarea liniei pe teritoriul Timișoarei, cu finanțare de la UE, și are deja un studiu de fezabilitate pe această temă. Studiul care va fi finanțat de la bugetul local se referă la un metrou de-adevăratelea! „Este vorba, în principiu, despre un metrou care să meargă de la aeroport până la ieșirea spre Șag, trecând prin câteva puncte cheie”, a spus, pentru deBanat.ro, primarul Nicolae Robu.
Tot metrou vrea să facă, la Cluj, și primarul Emil Boc. „Mulți spun că aceste planuri sunt futuriste, că sunt gogoși, că sunt poveşti. Nu va putea fi evitată această discuție. Clujul merge în această direcţie. Nu o facem noi, o va face altcineva. Nu avem resursele financiare să putem porni, dar facem studiile de prefezabilitate, fezabilitate, proiectare, după aceea se va trece la faza pregătirii schemei financiare pe 25, chiar 30 de ani”, afirma Boc, în toamna trecută. Nicolae Robu îi oferea sprijin, de la distanță, colegului său de partid. „Sunt convins că nu se va lăsa inhibat de corul cârtitorilor, care probabil că există și în Cluj, cum există și în Timișoara. Oricine înțelege că aceste orașe se dezvoltă într-un ritm alert și că nu pot să funcționeze cu infrastructura gândită în alte vremuri și alte condiții. Până când se va ajunge la aparate de zbor individuale, un fel de drone pentru mobilitatea persoanelor, nu avem ce face. Trebuie să asigurăm condiții pentru mobilitate cu mașina și, în paralel, să încurajăm cât putem folosirea altor mijloace de locomoție, biciclete și toate celelalte care au apărut acum, mai moderne”, declara edilul.
Primarul Nicolae Robu explică de ce are Timișoara nevoie de o astfel de investiție. „Trebuie să avem abordări vizionare. Mai devreme sau mai târziu, Timișoara va avea metrou! Multe orașe comparabile ca mărime au deja. Nu se știe niciodată ce oportunități de finanțare se pot ivi, dar se știe că nimeni nu-ți dă bani pentru un obiectiv dacă nu ai măcar un studiu de prefezabilitate”, spune acesta. Robu e împăcat cu ideea că nu se va întâmpla „pe vremea lui”, dar știe că va rămâne în istorie ca primarul care a avut această inițiativă. „Nu știu dacă eu voi fi Primarul care va construi metroul Timișoarei – cel mai probabil, nu –, dar cu certitudine voi fi Primarul care a lansat ideea și a pregătit terenul pentru ca el să fie construit. Meritul va fi al celui ce-l va construi, dar un merit va rămâne în istorie și pentru cel ce a avut curajul de a lansa ideea și asumarea de a se face hulit, luat în bășcălie, de oameni incapabili să gândească dincolo de ziua de mâine! Lumea este așa cum o vedem, pe de-o parte datorită vizionarilor, pe de altă parte datorită făptuitorilor. Eu mă străduiesc să fiu și – las modestia la o parte – sunt, deopotrivă, vizionar și făptuitor”, a mai precizat primarul Timișoarei.
Universitatea de Vest Timișoara a semnat, miercuri, la Ministerul Educației, două contracte de finanțare aferente…
Proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai și a tramei stradale de pe Calea Bogdăneștilor…
Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…
Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…
Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…
Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…