În pas de melc. Șantierele din Iosefin nu țin cont de… modernizarea în forță / FOTO

Cu ordine de începere a lucrărilor date acum aproape o lună și jumătate, pe podurile din Iosefin nu s-a lucrat încă aproape nimic. Pe Podul Dragalina sunt restricții de aproape două săptămâni și nici tramvaiele nu mai merg către gară, iar Podul Eroilor a fost închis de 1 iunie. Teoretic, șantierele ar trebui terminate la începutul lui 2019.

Ordinele de începere a lucrărilor la cele două poduri au fost date pe 24 aprilie, dată de la care începe să „curgă” termenul de realizare, dar abia o lună mai târziu s-a decis suspendarea circulației tramvaielor pe Podul Dragalina, cu restricții de trafic. Podul Eroilor a fost închis pe 1 iunie. De lucrat nu s-a lucrat cine știe ce. Luni, 4 iunie, în jurul orei 14, pe Podul Dragalina nu era nimeni, doar un utilaj stătea cuminte după o plasă de protecție. Muncitorii au apărut după ora 16 și au început să spargă asfaltul. Pe Podul Eroilor a fost scoasă piatra cubică, iar o parte din balustradă a fost, la rândul ei, spartă. Trecătorii… trec fără mare stres prin șantier.

La Podul Dragalina, licitația a fost adjudecată de SC Tehnodomus din Arad, pentru o sumă de 7,2 milioane de lei, cu tot cu TVA. Durata contractului este de 10 luni, de la data semnării ordinului de începere a lucrărilor. La Podul Eroilor, executant este asocierea Super Construct – Pod Construct, la un preț de 4,13 milioane de lei, cu tot cu TVA. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, se preciza în HCL prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru aceste lucrări. Cea mai mare parte a banilor vine de la guvern, prin PNDL II. Dacă s-ar lucra „șnur”, podurile ar trebui să fie gata cel târziu în februarie 2019. Având în vedere însă că o să vină iarna, care va aduce cu ea o pauză de minimum 4 luni, șantierele vor fi închise, cel mai probabil, în vara anului viitor.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

3 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

6 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

8 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

9 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

9 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

10 ore ago