În pas de melc. Șantierele din Iosefin nu țin cont de… modernizarea în forță / FOTO

Cu ordine de începere a lucrărilor date acum aproape o lună și jumătate, pe podurile din Iosefin nu s-a lucrat încă aproape nimic. Pe Podul Dragalina sunt restricții de aproape două săptămâni și nici tramvaiele nu mai merg către gară, iar Podul Eroilor a fost închis de 1 iunie. Teoretic, șantierele ar trebui terminate la începutul lui 2019.

Ordinele de începere a lucrărilor la cele două poduri au fost date pe 24 aprilie, dată de la care începe să „curgă” termenul de realizare, dar abia o lună mai târziu s-a decis suspendarea circulației tramvaielor pe Podul Dragalina, cu restricții de trafic. Podul Eroilor a fost închis pe 1 iunie. De lucrat nu s-a lucrat cine știe ce. Luni, 4 iunie, în jurul orei 14, pe Podul Dragalina nu era nimeni, doar un utilaj stătea cuminte după o plasă de protecție. Muncitorii au apărut după ora 16 și au început să spargă asfaltul. Pe Podul Eroilor a fost scoasă piatra cubică, iar o parte din balustradă a fost, la rândul ei, spartă. Trecătorii… trec fără mare stres prin șantier.

La Podul Dragalina, licitația a fost adjudecată de SC Tehnodomus din Arad, pentru o sumă de 7,2 milioane de lei, cu tot cu TVA. Durata contractului este de 10 luni, de la data semnării ordinului de începere a lucrărilor. La Podul Eroilor, executant este asocierea Super Construct – Pod Construct, la un preț de 4,13 milioane de lei, cu tot cu TVA. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, se preciza în HCL prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru aceste lucrări. Cea mai mare parte a banilor vine de la guvern, prin PNDL II. Dacă s-ar lucra „șnur”, podurile ar trebui să fie gata cel târziu în februarie 2019. Având în vedere însă că o să vină iarna, care va aduce cu ea o pauză de minimum 4 luni, șantierele vor fi închise, cel mai probabil, în vara anului viitor.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

La Timișoara va avea loc dezbaterea „35 ani de libertate sau 35 ani de dezamăgire? Revoluția din 1989 și ce ar fi putut să fie”

Timișoara va găzdui, la mijlocul lunii viitoare, în organizarea primăriei, dezbaterea „35 ani de libertate…

10 ore ago

Colterm întrerupe furnizarea căldurii şi apei calde în mai multe zone din oraş

Marţi, 19 noiembrie, vor avea loc mai multe întreruperi ale serviciilor furnizate de Colterm, acestea…

11 ore ago

Ciocnirea giganților: accident cu tramvaie! Două persoane au fost transportate la spital

Luni seara, după orele 18, ISU Timiș a fost anunțat despre producerea unui accident între…

11 ore ago

Catălin Drulă, atac dur la liderii PSD în scandalul Nordis: “Așa arată banditismul de stat”

Deputatul USR de Timiş, Cătlin Drulă, s-a dezlănţuit la adresa liderilor PSD, pe marginea scandalului…

11 ore ago

PNL Timiş a pierdut şi „războiul consilierilor” din Sânnicolau Mare. Cei şase consilieri excluşi din PNL au fost validaţi în instanţă

Judecătoria Sânnicolau Mare a validat mandatele celor şase consilieri locali din partea PNL pe care…

12 ore ago

Cosmin Şandru, despre Marcel Ciolacu: “Este un real pericol pentru țară, pentru siguranța națională”

Deputatul PNL de Timiş Cosmin Şandru afirmă că un preşedinte al României precum Marcel Ciolacu…

13 ore ago