Opt suspecți a identificat Parchetul de pe lângă Judecătoria Timișoara în cazul porții care a căzut, în septembrie 2017, pe Calea Lugojului, omorând un tânăr de 24 de ani. Împotriva lor a început urmărirea penală.
Vlad Baici avea 24 de ani și era student la Medicină Dentară. Viața i-a fost curmată duminică. 17 septembrie, când peste mașina în care se afla a căzut poarta de intrare în oraș, pe Calea Lugojului. Pentru a-l scoate din mașina zdrobită de uriașa structură pe care scria „Timisoara, orasul declansarii revolutiei romane din Decembrie 1989”, pompierii au fost nevoiți să taie autoturismul. Poarta a fost modernizată, în vara lui 2015, de firma Stareto SRL din Timișoara. Lucrările care au fost peste 50.000 de euro nu au fost atribuite prin licitație directă, ci prin încredințare directă.
„Acea poartă de pe Calea Lugojului, construită în timpul comunismului, în anii 1980, este similară cu aceea de pe Calea Aradului (…) În 2014-2015, poarta a fost modernizată, mai bine zis a fost estetizată prin intervenții autorizate, conforme, așa cum era prevăzut în caietul de sarcini, cu solicitările expertului care a făcut expertiza comandată de primărie”, a explicat ulterior Nicolae Robu. Conform acestuia, intervențiile făcute au vizat desprindere litere volumetrice existente, desfacere ornamente existente, curățire rugină, grunduire și vopsire confecții metalice, reparații tencuieli la stâlpi, placare fețe văzute cu plăci fibrociment, refacere instalație electrică și priză de pământ, montare litere volumetrice, semnale luminoase.
După moartea lui Vlad Baici, Parchetul de pe lângă Judecătoria Timișoara a deschis o anchetă, fiind audiate mai multe persoane, printre care și primarul Nicolae Robu și viceprimarul Dan Diaconu. Între timp, Parchetul a început urmărirea penală față de opt suspecţi. „Aceștia sunt cercetați pentru săvârșirea a două infracțiuni: ucidere din culpă și infracțiune la legea specială, legea construcții”, spun reprezentanții Parchetului de pe lângă Judecătoria Timișoara.
La Primăria Timișoara a făcut verificări și Inspectoratul de Stat în Construcții, întrebarea cel mai des întâlnită fiind cea legată de existența unui proiect al lucrării de estetizare a porții de la Calea Lugojului. Înainte să înceapă lucrările propriu-zise, Primăria Timișoara a făcut publice niște schițe tehnice, legate de situația existentă și cea propusă, dar nu un proiect. La cinci zile de la tragedie, reprezentanții ISC au ridicat, sub semnătură, mai multe documente legate de această lucrare. Pe listă nu se regăsește proiectul, ci doar autorizația de construire și certificatul de urbanism, ambele eliberate de urgență în 2014, deși lucrarea a început în 2015, și caietul de sarcini. Există un proces-verbal de recepție și o „comunicare privind începerea execuției lucrărilor la Inspectoratul de Stat în Construcții”. În total, au fost ridicate 70 de pagini.
Universitatea de Vest Timișoara a semnat, miercuri, la Ministerul Educației, două contracte de finanțare aferente…
Proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai și a tramei stradale de pe Calea Bogdăneștilor…
Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…
Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…
Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…
Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…