Administratorul public al Timișoarei a cerut și va primi. Salariul de bază al lui Robert Kristof va ajunge, de la 1 august, la aproape 17.000 de lei, după ce primarul Nicolae Robu a aprobat, în urmă cu o săptămână, o majorare de 25%. Pe de altă parte, edilul le-a cerut subordonaților săi să reducă toate cheltuielile, pentru că nu sunt bani.
Cam cât munciți, cei mai mulți dintre dumneavoastră, pentru un salariu de 16.935 lei? Dacă sunteți administrator public la Timișoara, nu aveți nevoie decât de o lună! Robert Kristof va ajunge la acest salariu fabulos cu începere de la 1 august. Asta, dacă vor fi de acord – și e imposibil să nu se întâmple asta – și consilierii locali, în plenul de vineri, 27 iulie. Pe 5 aprilie, tânărul city manager înainta un referat către primarul Nicolae Robu. „Legea 153/2017 a fost modificată pentru a echilibra salarizarea administratorului public cu cea a viceprimarului, întrucât a fost constatat un dezechilibru în privința faptului că viceprimarii pot primi o majorare de 25% dacă instituția derulează proiecte din fonduri europene, prevedere neaplicabilă administratorului public (…) Noua lege prevede majorarea limitei maxime a salariului administratorului public, incluzând acea majorare de 25%, dacă și viceprimarul beneficiază de ea. Întrucât în cadrul PMT viceprimarii beneficiază de majorarea de 25% (…) vă rog să aprobați în consecință și majorarea administratorului public cu același procent de 25%”, a notat acesta. Solicitarea a fost aprobată pe 17 iulie, când Robu a notat pe referat că trebuie făcut un proiect pentru viitorul plen. Zis și făcut, pentru că propunerea se va regăsi pe ordinea de zi a ședinței CL.
Haideți să vorbim în cifre. Potrivit legii, „salariul de bază individual al administratorului public se stabilește de către primar (…) în condițiile legii, în funcție de tipul unității administrativ-teritoriale și de atribuțiile stabilite în fișa postului”. În cazul Primăriei Timișoara, conform HCL 542/2017, salariul de bază al lui Robert Kristof era de 13.548 lei. De la 1 august 2018, el va urca la 16.935 lei. De ce o creștere de aproape 3.500 de lei? Simplu: pentru că PMT derulează proiecte europene! Câte proiecte pentru obținerea de bani de la UE a depus până acum municipalitatea, în afară de unele anvelopări de blocuri? Exact unul: cel pentru transformarea în centru multicultural a fostului spital de dermatologie, respins însă. Urmează ca, până în decembrie 2018, să fie depuse și alte proiecte, pentru cele peste 50 de milioane de euro pe care îi are la dispoziție PMT pe Axa 4 – POR.
Între timp, angajații PMT au fost anunțați că trebuie reduse la maximum cheltuielile, în caz contrar asupra lor planând spectrul reducerilor de salarii. „Trebuie să facem rectificarea de buget. Am transmis un mesaj clar că avem probleme financiare. Este o notă internă prin care am cerut să se minimizeze cheltuielile și am interzis să se angajeze noi cheltuieli fără aprobarea mea, personal (…) Am convocat tot personalul și le-am spus «Oameni buni, dumneavoastră înțelegeți ce înseamnă să nu ai bani suficienți? Dacă angajați cheltuieli și nu respectați ceea ce v-am cerut eu, creați o situație în care numai primarul personal nu mai poate interveni decât la salarii. Vreți să ajungem acolo?»”, explica, acum câteva zile, Nicolae Robu. Și da, știm că suma de 16.935 lei este „brutul”. Robert Kristof nu a vrut să comenteze situația.
Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot…
În vestul ţării este Cod Roşu de viscol puternic. Vineri dimineața, la ora 10.00, ca…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…
Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…
Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…
În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…