Primăria Timişoara

STPT va face lumină pe străzile Timișoarei. Contractul de peste 2 milioane de euro este pe 5 ani

În sfârșit, va schimba cineva becurile arse de pe străzile Timișoarei! Din a doua încercare, consilierii locali au fost de acord să delege către STPT întreţinerea serviciului de iluminat public şi iluminat festiv de sărbători. Va fi pe 5 ani, iar suma totală este de peste 2 milioane de euro.

Din toamna trecută, la Timișoara nu mai are nimeni grijă de stâlpii de iluminat și nu mai înlocuiește nimeni becurile arse, după ce au expirat contractele cu vechii operatori. În vara lui 2017, consilierii locali au fost de acord cu întocmirea unui studiu de oportunitate care să spună dacă RATT poate prelua, prin atribuire directă, „întreţinerea serviciului de iluminat public şi iluminat festiv de sărbători din Timişoara”. Contractul ar fi trebuit să ofere societății de transport public monopol pe 15 ani, durata fiind ulterior redusă la 5 ani. Între timp, RATT a devenit STPT, adică societate comercială, și a așteptat un aviz de la Consiliul Concurenței. Acesta a venit în cele din urmă, dar, la prima încercare, proiectul, care avea nevoie de 18 voturi, a căzut în plenul CL, după ce grupul PSD a anunțat că nu votează, pentru că a primit prea târziu documentele.

Marți, în plenul extraordinar, proiectul a apărut din nou pe ordinea de zi. El a trecut, în cele din urmă, după ce a fost votat un amendament propus de Dan Idolu (PSD), conform căruia STPT va trebui să realizeze cel puțin 80% din lucrări, putând totuși să subcontracteze restul. Directorul STPT, Sorin Supuran, spune că societatea se va putea achita de noile obligații. „Avem 26 de oameni momentan, mai facem evaluări, pentru că, deși sunt foarte mulți ca și calificare electricieni, nu toți au profesat. Avem două mașini noi și alte două utilaje second-hand. Absolut vom face față. După ce vom avea o evaluare corectă, o să încercăm să ne redotăm în continuare, pe măsură ce clarificăm situația. Noi vom asigura intervențiile de urgență”, susține acesta.

Va mai dura însă până când se va interveni efectiv la intervențiile de pe teren. „După ce semnăm contractul vom putea interveni, pentru că altfel nu am putea deconta cheltuielile. Nu aș putea să estimez procedural, poate fi atacată hotărârea în contencios… Din momentul semnării contractului de delegare de gestiune, avem, conform termenelor legale, maximum 90 de zile pentru a obține avizul ANRSC. Cu siguranță vom fi nevoiți să facem anumite tipuri de intervenții, dar, ca să putem deconta lucrările, trebuie să avem anumite lucruri procedurale încheiate”, mai spune Supuran. Șeful STPT nu vrea să avanseze vreun termen, dar afirmă că, în momentul în care vor veni toate avizele, se va putea interveni în punctele cele mai fierbinți. „Orice dată aș avansa ar însemna o promisiune. Până la momentul când vom avea aceste avize, vom inventaria stâlp cu stâlp și vom încerca să facem și o aplicație pentru a putea avea un inventar, să știm strada, numărul de stâlpi, putere, înălțime, să putem face parteneriate”, ne-a mai declarat acesta.

Valoarea lucrărilor de întreținere și reparații a sistemului de iluminat public este, conform contractului, de până la 1,4 milioane lei cu TVA/an (300.000 de euro), iar valoarea lucrărilor pentru iluminatul festiv este până la 553.000 lei cu TVA/an (aproape 120.000 de euro). Redevența a fost stabilită la 0,5% din cuantumul veniturilor, fără TVA, încasate din serviciile prestate, respectiv 8.152,90 lei/an. Plata redevenței se face în patru rate anuale în contul primăriei. În total, pentru cei 5 ani de contract, PMT va plăti către STPT aproximativ 2,1 milioane de euro.

În studiul de oportunitate votat, anul trecut, de consilierii locali se preciza că în Timișoara sunt 21.252 stâlpi de iluminat de beton, metalici, lampadari, retro, lemn, RATT, dar și 25.753 corpuri de iluminat cu puteri cuprinse între 30 și 2.000 W.Conform aceluiași document, „activitatea de întreținere și reparații instalații electrice în cadrul RATT Timișoara” se desfășoară în cadrul Secției Infrastructură de către Compartimentul Rețele Energetice, care avea 2 ingineri, 25 electricieni și 6 lăcătuși mecanici. Utilajele de care dispuneau aceștia la vremea respectivă erau o automacara, o autospecială platformă ridicătoare, 2 autospeciale, 4 autoutilitare, o furgonetă și un autoturn.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Zeci de persoane, cercetate penal pentru constituire de grup infracţional, trafic de droguri şi alte fapte grave

Ieri, 29 aprilie, polițiștii Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Caraș-Severin, împreună cu procurori D.I.I.C.O.T.-…

34 de minute ago

Primăria Timișoara începe munca la noul adăpost pentru câini

În ședința extraordinară a Consiliului Local de astăzi, s-a aprobat Planul Urbanistic Zonal pentru construirea…

2 ore ago

Spectacol total în derby-ul campionatului. CFR învinge campioana şi şi-a asigurat meciul pentru aurul naţional

Marţi, de la o oră neconvenţională, 12, s-a disputat un meci important din cadrul play-off-ului…

2 ore ago

Uite cum să alegi un lampadar potrivit pentru orice cameră

Ai terminat de decorat casa. Ai ales vopseaua și covorul, ai așezat canapeaua și ai…

3 ore ago

Dominic Fritz anunţă lucrări pentru modernizarea zonei Badea Cârţan

Primarul Dominic Fritz a fost în Piaţa Badea Cârţan, anunţând că au fost demarate lucrări…

4 ore ago

La Timișoara va avea loc CyberTM, primul eveniment regional de securitate, destinat IMM

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest va fi parte din  organizarea primului eveniment regional de cybersecurity…

6 ore ago