Primăria Timişoara

Care sunt regulile pe Bega. Avizul care spune că este interzisă navigația cu ambarcațiuni sportive / REGULILE INTEGRAL

De la începutul lunii august, pe Bega au ieșit faimoasele vaporașe cumpărate de Primăria Timișoara. Încă nu circulă decât în regim de probă, dar felul în care se va desfășura navigația pe canal are reguli noi, care spun că desfășurarea de activități de agrement comercial cu ambarcațiuni de agrement și navigația cu ambarcațiuni sportive nu sunt permise. deBanat.ro vă prezintă integral acest aviz.

Vaporașele cumpărate de Primăria Timișoara așteaptă momentul în care vor putea circula în regim normal, deși încă nu se știe cum se face acesta: de transport public sau de agrement. Nimeni nu a putut preciza, pentru moment, cum se va face departajarea. Până atunci, în fiecare zi, între orele 13 și 21, câte un vaporaș va face curse de probă, iar cei care vor să-l testeze o pot face de la pontonul de la Flora. Ieșirea la apă a ambarcațiunilor care au scos de la bugetul local 2 milioane de euro a schimbat regulile pe canal. „Bega este un râu care nu are dimensiunile pentru a realiza șenale de navigație paralele, cum e Dunărea. Va trebui, prin autoritatea de navigație și prin noi, Apele Române, să găsim soluții ca, în anumite intervale orare sau în anumite zile, să poată circula și alte ambarcațiuni. Deocamdată, până nu realizăm, în amonte de Timișoa, înspre Remetea, partea de agrement și de antrenament pentru caiac-canoe și ce mai este, din punct de vedere al sportului și al turismului, va fi puțin delicat să discutăm de altfel de ambarcațiuni într-un regim foarte deschis. O să vedem în ce măsură se poate face asta”, explica, pentru deBanat.ro, chiar în ziua în care au fost reluate cursele cu vaporașele, Titu Bojin, directorul ABAB și președintele consiliului de administrației al Regiei Administrației Canalului Bega.

Până să intre efectiv vaporașele în sistemul de transport public, cei care au diverse ambarcațiuni cu care circulă pe Bega au fost înștiințați că există reguli noi. „Avizul către navigatori și conducătorii de ambarcațiuni de agrement privind condițiile pentru desfășurarea activității de transport persoane cu ambarcațiuni de agrement și navele de pasageri, precum și a activității de agrement nautic cu ambarcațiuni de agrement, ambarcațiuni sportive și agrement nautic comercial pe canalul Bega”, emis de Căpitănia Zonală Drobeta Turnu Severin, Oficiul de Căpitănie Timișoara, este datat 2 august și este semnat de căpitanul de port specialist Alexandru Bărboi. Conform acestuia, „desfășurarea de activități de agrement comercial cu ambarcațiuni de agrement, precum și navigația cu ambarcațiuni sportive nu este permisă pe canalul Bega”. Dincolo de diverse speculații, iată integral ce conține acest aviz:

  1. Pentru asigurarea în bune condiții a navigației pe canalul Bega, navele de transport pasageri, ambarcațiunile de agrement și construcțiile plutitoare care navighează sau staționează pe canalul Bega sunt supuse dispozițiilor prezentului aviz către navigatori.
  2. Pe canalul Bega pot naviga navele și ambarcațiunile de agrement a căror suprastructură permite trecerea pe sub poduri astfel: între frontiera cu Serbia și km 112 + 500, înălțimea maximă de la linia de plutire până la cel mai înalt punct al navei este de 5.70 m, între km 112 + 500 și km 115 + 600 înălțimea maximă este de 4.30 m, iar între km 115 + 600 și km 118 + 350 înălțimea maximă este de 2.60 m, în condițiile deplasamentului navei goale.
  3. Dat fiind nivelul scăzut al apei pe canalul Bega, navele și ambarcațiunile de agrement vor naviga la o distanță de minim 2 m de grinda inferioară a malurilor consolidate cu anrocamente.
  4. Viteza maximă admisă pe canalul Bega este de 12 km/h, iar sub poduri viteza maximă ste de 5 km/h.
  5. Navele de pasageri trebuie să-și micșoreze la timp viteza, încetinind sau chiar oprind propulsorul dacă este necesar, atunci când trec pe lângă altă navă sau pe lângă lucrări de construcții hidrotehnice. Această micșorare de viteză sau oprire trebuie să se facă în așa fel încât nava să nu fie expusă unui pericol.
  6. Navigația navelor pe același front este interzisă, cu excepția depășirilor.
  7. Nava navigând în amonte va face loc navei navigând în aval. Ambarcațiunile de agrement și sportive vor lăsa libere navelor de pasageri și nu vor putea face rondoul decât în pupa navelor de pasageri care navighează.
  8. Trecerea navelor pe sub poduri se va face numai prin înălțimea maximă corespunzătoare deschiderii podului, iar navigația sub poduri pe același front, depășirea și încrucișarea sunt interzise.
  9. În coturile canalului și în punctele unde canalul se îngustează sunt interzise navigația pe același front și depășirea navelor. În cazul în care întâlnirea într-o trecere îngustă a devenit inevitabilă, navele vor naviga cu atenție sporită pentru ca întâlnirea să se facă într-un loc și în condiții care să nu prezinte pericol.
  10. Navele de pasageri, ambarcațiunile de agrement, precum și construcțiile plutitoare nu se pot lega la mal decât cu aprobarea scrisă a Oficiului de Căpitănie Timișoara.
  11. Desfășurarea de activități de agrement comercial cu ambarcațiuni de agrement, precum și navigația cu ambarcațiuni sportive nu este permisă pe canalul Bega.
  12. Navigația ambarcațiunilor de agrement utilizate în scop personal este permisă pe șenalul navigabil al căii navigabile doar în cazul în care ambarcațiunile de agrement sunt înscrise sau înmatriculate.

Prezentul aviz către navigatori anulează orice alte dispoziții contrare.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

O oră ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

O oră ago

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

2 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

2 ore ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

15 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

16 ore ago