Economic

Centura de Sud ajunge, în sfârșit, în instanță. Procesul s-ar putea termina

Procesul firmelor care au contestat licitația de atribuire a lucrărilor de la Centura de Sud a Timișoara se judecă joi, 27 septembrie, la Curtea de Apel București. Ar putea fi ultimul termen, dar asta nu înseamnă că lucrările pot începe imediat. Pentru finalizarea șantierului până în 2021 ar fi nevoie de o minune.

Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost anunțată, în februarie 2018, câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Durata contractului este de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor, garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare. Contractul este de 324,1 milioane de lei, cu tot cu TVA. Au fost 12 oferte, valoarea estimată de CNAIR fiind de 359 milioane de lei. În aprilie, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a scos de pe rol contestațiile depuse de asocierea Trameco SA – Vahostav SK – SC Construcții Erbașu SA – SC Grafic Tends SRL, respectiv Danya Cebus Rom. S-a ajuns apoi în instanță, Trameco SA, Vahostav SK, SC Construcții Erbașu SA și SC Grafic Tends SRL fiind reclamanți, iar CNAIR și Tirrena Scavi SPA, pârâți. Tribunalul București a respins, în luna mai, contestația la licitația pentru Centura de Sud a Timișoarei, dar reclamanții au făcut recurs. Procesul are termen joi, 27 septembrie, la Curtea de Apel București.

CNAIR nu poate semna contractul de execuție până când nu există o sentință definitivă în acest proces. În bugetul pe 2018 al Ministerului Transporturilor pentru Centura de Sud a fost alocată suma de 11,9 milioane de lei. Pe de altă parte, CNAIR a depus, la finele lunii august, cererea de finanțare pentru proiectul „Varianta de ocolire Timisoara Sud”, în vederea obținerii de bani nerambursabili prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient. Primul an de operare pentru această„Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022; reducerea numărului de accidente ca urmare a evitării traversării zonei urbane și, nu în ultimul rând, îmbunătățirea condițiilor de mediu”, a anunțat oficial CNAIR. Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

8 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

10 ore ago

CJ Timiș a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea a două școli speciale aflate în administrare

Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…

12 ore ago

TIMPARK anunță eliberarea abonamentelor de parcare pentru anul 2025

Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…

13 ore ago

Primul camion confiscat pentru abandonul ilegal de deșeuri în Timișoara. Dominic Fritz: “Căzut în propria groapă ilegală de gunoi”

Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…

13 ore ago

Vine iarna! Vremea se înrăutăţeşte şi în Banat, unde va bate vântul cu putere

Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…

13 ore ago