Economic

Centura de Sud ajunge, în sfârșit, în instanță. Procesul s-ar putea termina

Procesul firmelor care au contestat licitația de atribuire a lucrărilor de la Centura de Sud a Timișoara se judecă joi, 27 septembrie, la Curtea de Apel București. Ar putea fi ultimul termen, dar asta nu înseamnă că lucrările pot începe imediat. Pentru finalizarea șantierului până în 2021 ar fi nevoie de o minune.

Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost anunțată, în februarie 2018, câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Durata contractului este de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor, garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare. Contractul este de 324,1 milioane de lei, cu tot cu TVA. Au fost 12 oferte, valoarea estimată de CNAIR fiind de 359 milioane de lei. În aprilie, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a scos de pe rol contestațiile depuse de asocierea Trameco SA – Vahostav SK – SC Construcții Erbașu SA – SC Grafic Tends SRL, respectiv Danya Cebus Rom. S-a ajuns apoi în instanță, Trameco SA, Vahostav SK, SC Construcții Erbașu SA și SC Grafic Tends SRL fiind reclamanți, iar CNAIR și Tirrena Scavi SPA, pârâți. Tribunalul București a respins, în luna mai, contestația la licitația pentru Centura de Sud a Timișoarei, dar reclamanții au făcut recurs. Procesul are termen joi, 27 septembrie, la Curtea de Apel București.

CNAIR nu poate semna contractul de execuție până când nu există o sentință definitivă în acest proces. În bugetul pe 2018 al Ministerului Transporturilor pentru Centura de Sud a fost alocată suma de 11,9 milioane de lei. Pe de altă parte, CNAIR a depus, la finele lunii august, cererea de finanțare pentru proiectul „Varianta de ocolire Timisoara Sud”, în vederea obținerii de bani nerambursabili prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient. Primul an de operare pentru această„Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022; reducerea numărului de accidente ca urmare a evitării traversării zonei urbane și, nu în ultimul rând, îmbunătățirea condițiilor de mediu”, a anunțat oficial CNAIR. Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Săptămâna trecută a câştigat titlul Balcanic la Timişoara, iar acum e campioană europeană în Spania

Sportiva timișoreană Mădălina Stanca este un adevărat tsunami competițional. Tânăra e de neoprit și își…

O oră ago

Gest de neînţeles înainte de Paşte! Un bărbat s-a autoincendiat în grădina casei sale

Sâmbătă, 4 mai 2024, în jurul orei 14:30, polițiștii Secției 1 Rurale Timișoara au fost…

2 ore ago

Viitorul Institut Oncologic Timișoara va avea un centru de transplant medular și afereză celule stem

În prag de Paști, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a vorbit despre Institutul Regional de Oncologie,…

4 ore ago

STPT oferă în noaptea de Înviere curse speciale, după un orar prelungit, pe mai multe rute de tramvai

În Noaptea de Înviere, programul de circulație a mijloacelor de transport va fi prelungit pentru…

5 ore ago

Cât e chiria pentru un apartament în zonele din Timișoara. Cetate, cel mai scump cartier, Buziașului cel mai ieftin

Cererea pentru închirierea de locuințe la Timișoara este în creștere cu cinci procente. Prețurile pornesc…

5 ore ago

Sfânta Lumină ajunge pe calea aerului în Timişoara sâmbătă seară

Sfânta Lumină va fi adusă de la Ierusalim sâmbătă seara de Superiorul Aşezămintelor Patriarhiei Române…

5 ore ago