Economic

Centura de Sud, o nouă amânare! Nicio șansă să înceapă șantierul

Procesul firmelor care au contestat licitația de atribuire a lucrărilor de la Centura de Sud a Timișoara va mai dura. Completul Curții de Apel București și-a declinat competența, așa că urmează alt complet și alt termen. Șantierul nu poate începe mai devreme de jumătatea lui 2019.

Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost anunțată, în februarie 2018, câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Durata contractului este de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor, garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare. Contractul este de 324,1 milioane de lei, cu tot cu TVA. Au fost 12 oferte, valoarea estimată de CNAIR fiind de 359 milioane de lei. Pe modelul deja cunoscut, licitația a fost contestată și a ajuns în instanță, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor și-a declinat competența. S-a ajuns în instanță, Trameco SA, Vahostav SK, SC Construcții Erbașu SA și SC Grafic Tends SRL fiind reclamanți, iar CNAIR și Tirrena Scavi SPA, pârâți. Tribunalul București a respins, în mai, contestația reclamanților, care au făcut recurs.

Procesul a avut termen joi, 27 septembrie, la Curtea de Apel București, iar veștile sunt proaste pentru Timișoara. „Respinge excepţiile nulităţii ca neîntemeiate. Înaintează dosarul la preşedintele Secţiei a VIII-a contencios administrativ şi fiscal în vederea punerii în aplicare a dispoziţiilor Hotărârii de Colegiu nr. 234/28.08.2018”, a fost soluția dată de judecători. „Completul Curții de Apel București a declinat competența dosarului spre un alt complet de judecată”, spun reprezentanții CNAIR. Altfel spus, cazul va ajunge la alți judecători și urmează să fie stabilit un nou termen.

Consecințele? CNAIR nu poate semna contractul de execuție până când nu există o sentință definitivă în acest proces. În bugetul pe 2018 al Ministerului Transporturilor pentru Centura de Sud a fost alocată suma de 11,9 milioane de lei. CNAIR a depus și o cerere de finanțare, în vederea obținerii de bani nerambursabili prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient. Primul an de operare pentru această„Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022; reducerea numărului de accidente ca urmare a evitării traversării zonei urbane și, nu în ultimul rând, îmbunătățirea condițiilor de mediu”, a anunțat oficial CNAIR. Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

O oră ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

6 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

6 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

6 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

7 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

8 ore ago