Procesul firmelor care au contestat licitația de atribuire a lucrărilor de la Centura de Sud a Timișoara va mai dura. Completul Curții de Apel București și-a declinat competența, așa că urmează alt complet și alt termen. Șantierul nu poate începe mai devreme de jumătatea lui 2019.
Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost anunțată, în februarie 2018, câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Durata contractului este de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor, garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare. Contractul este de 324,1 milioane de lei, cu tot cu TVA. Au fost 12 oferte, valoarea estimată de CNAIR fiind de 359 milioane de lei. Pe modelul deja cunoscut, licitația a fost contestată și a ajuns în instanță, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor și-a declinat competența. S-a ajuns în instanță, Trameco SA, Vahostav SK, SC Construcții Erbașu SA și SC Grafic Tends SRL fiind reclamanți, iar CNAIR și Tirrena Scavi SPA, pârâți. Tribunalul București a respins, în mai, contestația reclamanților, care au făcut recurs.
Procesul a avut termen joi, 27 septembrie, la Curtea de Apel București, iar veștile sunt proaste pentru Timișoara. „Respinge excepţiile nulităţii ca neîntemeiate. Înaintează dosarul la preşedintele Secţiei a VIII-a contencios administrativ şi fiscal în vederea punerii în aplicare a dispoziţiilor Hotărârii de Colegiu nr. 234/28.08.2018”, a fost soluția dată de judecători. „Completul Curții de Apel București a declinat competența dosarului spre un alt complet de judecată”, spun reprezentanții CNAIR. Altfel spus, cazul va ajunge la alți judecători și urmează să fie stabilit un nou termen.
Consecințele? CNAIR nu poate semna contractul de execuție până când nu există o sentință definitivă în acest proces. În bugetul pe 2018 al Ministerului Transporturilor pentru Centura de Sud a fost alocată suma de 11,9 milioane de lei. CNAIR a depus și o cerere de finanțare, în vederea obținerii de bani nerambursabili prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient. Primul an de operare pentru această„Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022; reducerea numărului de accidente ca urmare a evitării traversării zonei urbane și, nu în ultimul rând, îmbunătățirea condițiilor de mediu”, a anunțat oficial CNAIR. Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE.
Nici nu a ajuns bine consilier personal al noului preşedinte al CJ Timiş, Alfred Simonis,…
Marţi dimineaţa, Poliția Municipiului Caransebeș a fost sesizată prin SNUAU 112 că o persoană arde…
RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, anunță lansarea Abonamentului Verde, un serviciu…
Într-un moment definitoriu pentru parteneriatele dintre mediul universitar și sectorul energetic, Hidroelectrica, liderul național în…
Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…
Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…