N-o să avem prea curând complet Inelul IV de circulație, dar o bucată din el va trece pe terenul companiei acuzate cel mai des de poluare la Timișoara. Continental Cauciuri salvează primăria și permite ca șoseaua să-i traverseze proprietatea.
Lucrările la Inelul IV sunt începute încă din vremea fostei administrații, dar sunt departe de a fi încheiate. Șoseaua are mai multe secțiuni: ea pleacă din zona AEM, spre Calea Lugojului, apoi de pe Lugojului la str. Avram Imbroane, de la str. Imbroane la str. Constructorilor, de la Calea Lipovei la str. Armoniei, până la Calea Aradului, de la Calea Aradului la Calea Torontalului, de la Torontalului la str. Grigore Alexandrescu, de la str. Grigore Alexandrescu până la Solventul, inclusiv în pasajul subteran care ar urma să fie construit) și de la Solventul spre Bd. Dâmbovița. S-a lucrat câte ceva la o prima bucată a acestui inel, pe un kilometru și jumătate între strada Măcin și strada Constructorilor, dar apoi s-a intrat în pauză. Primarul Nicolae Robu explică de ce și cine este de vină pentri întârzieri. În niciun caz administrația locală. „Vreau să dau toate asigurările că și cu inelele s-a întârziat nu din cauză că noi nu le acordăm importanță. Inelul IV noi l-am pornit, dar ne-am oprit în zona UMT pentru că am fost sesizați de Romsilva că ei pretind că traseul nostru trece printr-o zonă care la ei figurează a fi pădure. La noi nu e așa. La noi era proprietatea noastră, din punctul nostru de vedere, și eram într-o zonă de vegetație spontană, de tufișuri (…) Dar am stat pe loc pentru a clarifica aceste lucruri. Nu le-am clarificat. Între timp, Continental a cumpărat tot terenul pe care îl avea UMT acolo, cu UMT nu am putut să ne înțelegem, și, drept urmare, nu am mai avut alternativă”, a explicat primarul Timișoarei.
De unde credeți că vine… gura de oxigen? Exact de la unul dintre cei mai mari poluatori din oraș, reclamat de ani buni de timișoreni și atacat public, nu o dată, de însuși primarul Nicolae Robu, adică de la Continental Cauciucuri. „Acum avem alternativă, cu Continental am convenit să ne lase pe terenul pe care noi am vrut să facem când el era proprietate UMT. Continental este de acord și, drept urmare traseul Inelului IV nu va mai merge pe zona în care avem litigii cu Romsilva, ci va merge pe proprietatea Continental Cauciucuri. Se deblochează și acolo lucrurile, dar asta presupune iarăși măsurători cadastrale, dezmembrare, cedare teren, nu putem imediat să spunem SDM să-i dea drumul. Toate acestea iau timp, dar important este că nu mai suntem în blocaj”, a mai declarat edilul.
Timișorenii care vor să își spună părerea despre calitatea vieții pot completa acum sondajul sociologic,…
Primăria Timișoara reia procedurile pentru a putea finaliza lucrările la Școala Generală nr. 30. A…
Joi, 19 decembrie, în plenul Consiliului Local va intra din nou în dezbatere proiectul privind…
Primăvara, Parcul Justiţiei este unul dintre cele mai vizitate şi fotografiate locaţii din Timişoara, datorită…
Un număr de 22 de proiecte care încurajează mersul pe bicicletă în întreaga regiune de…
Muzeul Național de Artă Timișoara aduce în prim plan opera lui Albert Kristóf-Krausz, personalitate marcantă…