Când n-ai ce face te trezești vorbind. I s-a întâmplat și lui Ovidiu Sîrbu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și președinte ALDE Timișoara. Doar ca să-i dea o replică acidă fostului său șef, primarul Nicolae Robu, Sîrbu, declarat inapt de angajare în Poliția Română, ignoră documente oficiale ale administrației din care face parte.
CNAIR a depus o cerere de finanțare pentru proiectul „Varianta de ocolire Timisoara Sud”, pentru a obține bani nerambursabili alocați prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. În anunțul ofical semnat de Narcis Neaga, directorul CNAIR, scrie, negru pe alb, că „proiectul (al Centurii de Sud – n.r.) are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022”. Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE. Anunțul CNAIR l-a făcut să reacționeze pe primarul Nicolae Robu. „Refuz să cred că cineva, la nivelul Guvernului României, poate privi lucrurile atât de relaxat. Cum să lași Timișoara fără centură ocolitoare până în 2022? În 2021 Timișoara va fi capitală europeană a culturii și va reprezenta România în această poziție (…) Indiferent cine este la guvernare, ca și coloratură politică, e nevoie de luciditate, pentru a înțelege că acest obiectiv nu poate fi lăsat pentru 2022 (…) Mă gândesc că atunci când s-a întocmit cererea de finanțare s-a luat o măsură de precauție și s-a angajat față de finanțatorul european anul 2022 ca termen de operaționalizare a obiectivului, dar mă gândesc că nimeni nu este atât de iresponsabil. În 2020 trebuie finalizat obiectivul”, declara edilul.
Tribunalul București a respins, în luna mai, la al cincilea termen, contestația depusă de Trameco SA. Sentința nu era definitivă, așa că procesul a ajuns la Curtea de Apel București, unde nu a primit încă termen. Contractul de execuție nu va putea fi semnat decât după ce va exista o sentință definitivă favorabilă CNAIR. Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost anunțată în februarie drept câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Durata contractului este de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Dacă n-ați știut, de o lună și jumătate, Timișul are un secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Este vorba despre Ovidiu Sîrbu, președintele ALDE Timișoara, care, luni, a decis că e momentul să-l pună la colț pe Robu. Cu titlul sforăitor „Timișoreni, vă pierdeți timpul cu protestele lui Robu. Lucrările centurii Timișoarei încep în 2019”, Sîrbu anunță că se ocupă îndeaproape de centură. „Centura orașului Timișoara este prioritară, atât pentru mine ca și timișorean, pentru toții locuitorii orașului, cât și pentru cei care tranzitează Timișoara. Din clipa numirii mele ca Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor aceasta a devenit prioritate. Pot să înțeleg disperarea primarului Robu de a se agăța de orice pentru a mai câștiga capital de imagine având în vedere că se apropie încheiere mandatului său, însă nu pot înțelege balivernele pe care le face publice. Nu face decât să inducă în eroare un oraș întreg (…) dați-mi voie să-i transmit domnului primar, că acest guvern este lucid, iar eu ca timișorean, pus în această funcție, de ministru secretar de stat, nu rămân impasibil. Monitorizez atent ce se întâmplă cu acest proiect (…) Îmi pare rău că nu pot să țin cont de părerea unei persoane care a adus Primăria Timișoara într-o situație falimentară, îmbibată (?! – n.r.) în datorii. Înțelept ar fi să curețe mizeria pe care a creat-o în loc să incite la proteste. Lucrurile se rezolvă prin implicare directă, transparență și o informare corectă a cetățeanului, nu prin atitudine de scandalagiu, tip Robu”, susține Sîrbu.
Recapitulăm: informațiile potrivit cărora „primul an de operare” al Centurii de Sud este 2022 vin dintr-un comunicat cât se poate de oficial al CNAIR, pe care secretarul de stat Ovidiu Sîrbu îl poate consulta aici, la fel ca oricare alt cetățean pentru care această investiție este o prioritate. În condițiile în care chiar Sîrbu spune că „proiectarea durează 6 luni, iar execuția doi ani”, iar contractul pentru execuție nu a fost semnat, fiind încă în instanță, puteți face și singuri calculele cam cât va fi gata șoseaua ocolitoare. Vă reamintim, suntem în septembrie 2018, iar în câteva săptămâni oricum pe șoselele patriei se trage oblonul, pe motiv de iarnă. Până una-alta, cine suntem noi să contrazicem un ditamai secretarul de stat, numit evident pe motiv de competență? Ovidiu Sîrbu a lucrat în PMT, de unde a plecat, conform propriilor declarații, pentru că se punea accent prea mare pe infrastructură. Anterior, în toamna lui 2016, el a vrut să se angajeaze în Poliția Română, însă candidatura sa a fost respinsă din cauză că „nu îndeplineşte condiţia de «apt» psihologic”.
O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…
Chiar dacă o bună parte dintre deranjamentele apărute la rețelele de alimentare cu energie electrică…
Se strâng rezultatele negative. Mai ales pe teren propriu. CSC Dumbrăviţa se află la al…
Teatrul Național din Timișoara organizează în perioada 4-10, respectiv 19-20 decembrie 2024, o nouă ediție…
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, anunță că înainte de finalul anului în curs se va finaliza…
Pe data de 21 noiembrie a avut loc Gala Performeri din Sănătate, ediția 2024, desfășurată…