Consilierii locali au fost de acord, în plenul de îndată convocat marți după-amiază, cu planul primăriei de a solicita bani de la UE, pentru tramvaiele Armonia. Este vorba despre 30 de garnituri, care au costat în total peste 16 milioane de euro, de la bugetul local. Aproximativ jumătate din sumă ar fi eligibilă pe fonduri UE.
În aprilie 2014, Primăria Timișoara a finalizat licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie, fiind desemnată drept câștigătoare asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Călători Arad. Formula de achiziție a fost cea a unui acord-cadru pe o perioadă de patru ani, cu patru contracte subsecvente. Reabilitarea unei singure garnituri a costat 2,57 milioane de lei, cu TVA. În total, vorbim despre peste 77 de milioane de lei. La Timișoara nu au ajuns încă toate cele 30 de tramvaie, ceea ce este un avantaj pentru municipalitate. Asta, pentru că primăria intenționează să solicite bani de la UE pentru reabilitarea garniturilor, iar una dintre condiții este aceea ca „proiectul propus spre finanțare să nu fie încheiat sau implementat integral înainte de depunerea cererii de finanțare”. În plenul de marți, 25 octombrie, consilierii locali au fost de acord cu această solicitare de finanțare, care trebuie depusă până pe 9 octombrie, la ora 12, pe POR – Axa 4, prioritatea de investiții 4e, obiectiv specific 4.1.
Principalele beneficii ale modernizării sunt: investiție inițială mai mică – tramvaiul care se modernizează este cel din proprietatea operatorului, iar costurile de reproiectare, reconstrucție și modernizarea identificate pe piață se ridică la circa 0,65 – 0,75 milioane euro, spre deosebire de 1,5 – 2 milioane euro, pentru un tramvai nou; tramvaiul modernizat este adus la standardele actuale prin reproiectarea, modernizarea și înlocuirea grupelor principale ale vehiculului. Astfel el poate să păstreze caracteristicile de bază inițiale (lungime, lățime, număr de locuri etc) și i se aduc îmbunătățiri majore ce ține de performanțele tehnice, performanțele în exploatare, confort și siguranță călători, precum și designul exterior; modernizarea tramvaielor include integrarea industriei orizontale românești, a unor producători de componente de înalt nivel tehnic, în proporție de cel puțin 60%; prin modernizare, tramvaiul primește o nouă identitate și o nouă perioadă de exploatare, prin prelungirea cu cel puțin 14 ani.
„Este vorba despre Axa Retro, pentru proiecte care au fost realizate pe venituri proprii de administrațiile publice locale și noi ne încadrăm aici în mod clar cu proiectul privind reabilitarea tramvaielor. Prin urmare, trebuie să depunem urgent și o HCL, restul documentelor le avem, pentru a accede la fonduri europene. Altfel spus, pentru a ni deconta ce am cheltuit pentru reabilitarea acestor tramvaie. Prin urmare, ni se rambursează ca și cum proiectul ar fi fost făcut din start pe fonduri europene”, le-a explicat primarul Nicolae Robu consilierilor, în plen. Potrivit referatului proiectului, „ADR Vest a realizat la sfârșitul anului 2017 un inventar al potențialelor proiecte alternative derulate de autoritățile publice locale și județene la nivelul Regiunii Vest. Printre proiectele care ar putea fi incluse în categoria de proiecte alternative se numără și obiectivul «Servicii de reparații generale cu reconstrucție și modernizare a vagoanelor de tramvai tip GT4»”. Practic, după cum stă scris în referat, din valoarea totală a proiectului, de peste 77 milioane de lei, valoarea nerambursabilă, inclusiv TVA, ar fi de 40,4 milioane lei. Contribuția proprie, de 2%, ar fi de 825.066,67 lei, iar cheltuielile neeligibile, inclusiv TVA, sunt de 36,57 milioane lei.
La cheltuieli neeligibile ar intra, conform primarului Nicolae Robu, și cele 3,4 milioane de lei solicitate de Electroputere VFU Pașcani, care a dat în judecată administrația locală. Firma controlată de omul de afaceri Gruia Stoica susține că, pentru ocrotirea interesului public constând în asigurarea siguranței circulației și a pasagerilor, a fost nevoită să facă lucrări în plus față de cele prevăzute în contract, pentru nu mai puțin de 16 vagoane. Procesul aflat pe rolul Tribunalului Timiș are un nou termen pe 11 octombrie. Primarul Nicolae Robu spune că procesul nu este o piedică în calea depunerii cererii de finanțare. „Nu avem nicio problemă, 100%. Ceea ce cer ei în plus (VFU Pașcani – n.r.) nu au cum să primească, așa a fost contractul. Nouă ni se decontează cât este. Cererea de finanțare poate fi depusă fără niciun fel de problemă. Presupunând că ei ar câștiga în instanță, ar fi o cheltuială neeligibilă. Atâta tot. Noi cerem atât cât permite procedura, rămâne și o cofinanțare din partea noastră, dar e mică”, ne-a declarat edilul.
„Ordonanța trenuleț” este un produs al guvernelor care avea rolul să ascundă neputința acestora. Iar…
De Sărbătoarea Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în…
SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…
„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…
Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…
PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…