Primăria Timișoara vrea peste 8 milioane de euro de la UE, pentru tramvaiele Armonia

Consilierii locali au fost de acord, în plenul de îndată convocat marți după-amiază, cu planul primăriei de a solicita bani de la UE, pentru tramvaiele Armonia. Este vorba despre 30 de garnituri, care au costat în total peste 16 milioane de euro, de la bugetul local. Aproximativ jumătate din sumă ar fi eligibilă pe fonduri UE.

În aprilie 2014, Primăria Timișoara a finalizat licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie, fiind desemnată drept câștigătoare asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Călători Arad. Formula de achiziție a fost cea a unui acord-cadru pe o perioadă de patru ani, cu patru contracte subsecvente. Reabilitarea unei singure garnituri a costat 2,57 milioane de lei, cu TVA. În total, vorbim despre peste 77 de milioane de lei. La Timișoara nu au ajuns încă toate cele 30 de tramvaie, ceea ce este un avantaj pentru municipalitate. Asta, pentru că primăria intenționează să solicite bani de la UE pentru reabilitarea garniturilor, iar una dintre condiții este aceea ca „proiectul propus spre finanțare să nu fie încheiat sau implementat integral înainte de depunerea cererii de finanțare”. În plenul de marți, 25 octombrie, consilierii locali au fost de acord cu această solicitare de finanțare, care trebuie depusă până pe 9 octombrie, la ora 12, pe POR – Axa 4, prioritatea de investiții 4e, obiectiv specific 4.1.

Principalele beneficii ale modernizării sunt: investiție inițială mai mică – tramvaiul care se modernizează este cel din proprietatea operatorului, iar costurile de reproiectare, reconstrucție și modernizarea identificate pe piață se ridică la circa 0,65 – 0,75 milioane euro, spre deosebire de 1,5 – 2 milioane euro, pentru un tramvai nou; tramvaiul modernizat este adus la standardele actuale prin reproiectarea, modernizarea și înlocuirea grupelor principale ale vehiculului. Astfel el poate să păstreze caracteristicile de bază inițiale (lungime, lățime, număr de locuri etc) și i se aduc îmbunătățiri majore ce ține de performanțele tehnice, performanțele în exploatare, confort și siguranță călători, precum și designul exterior; modernizarea tramvaielor include integrarea industriei orizontale românești, a unor producători de componente de înalt nivel tehnic, în proporție de cel puțin 60%; prin modernizare, tramvaiul primește o nouă identitate și o nouă perioadă de exploatare, prin prelungirea cu cel puțin 14 ani.

„Este vorba despre Axa Retro, pentru proiecte care au fost realizate pe venituri proprii de administrațiile publice locale și noi ne încadrăm aici în mod clar cu proiectul privind reabilitarea tramvaielor. Prin urmare, trebuie să depunem urgent și o HCL, restul documentelor le avem, pentru a accede la fonduri europene. Altfel spus, pentru a ni deconta ce am cheltuit pentru reabilitarea acestor tramvaie. Prin urmare, ni se rambursează ca și cum proiectul ar fi fost făcut din start pe fonduri europene”, le-a explicat primarul Nicolae Robu consilierilor, în plen. Potrivit referatului proiectului, „ADR Vest a realizat la sfârșitul anului 2017 un inventar al potențialelor proiecte alternative derulate de autoritățile publice locale și județene la nivelul Regiunii Vest. Printre proiectele care ar putea fi incluse în categoria de proiecte alternative se numără și obiectivul «Servicii de reparații generale cu reconstrucție și modernizare a vagoanelor de tramvai tip GT4»”. Practic, după cum stă scris în referat, din valoarea totală a proiectului, de peste 77 milioane de lei, valoarea nerambursabilă, inclusiv TVA, ar fi de 40,4 milioane lei. Contribuția proprie, de 2%, ar fi de 825.066,67 lei, iar cheltuielile neeligibile, inclusiv TVA, sunt de 36,57 milioane lei.

La cheltuieli neeligibile ar intra, conform primarului Nicolae Robu, și cele 3,4 milioane de lei solicitate de Electroputere VFU Pașcani, care a dat în judecată administrația locală. Firma controlată de omul de afaceri Gruia Stoica susține că, pentru ocrotirea interesului public constând în asigurarea siguranței circulației și a pasagerilor, a fost nevoită să facă lucrări în plus față de cele prevăzute în contract, pentru nu mai puțin de 16 vagoane. Procesul aflat pe rolul Tribunalului Timiș are un nou termen pe 11 octombrie. Primarul Nicolae Robu spune că procesul nu este o piedică în calea depunerii cererii de finanțare. „Nu avem nicio problemă, 100%. Ceea ce cer ei în plus (VFU Pașcani – n.r.) nu au cum să primească, așa a fost contractul. Nouă ni se decontează cât este. Cererea de finanțare poate fi depusă fără niciun fel de problemă. Presupunând că ei ar câștiga în instanță, ar fi o cheltuială neeligibilă. Atâta tot. Noi cerem atât cât permite procedura, rămâne și o cofinanțare din partea noastră, dar e mică”, ne-a declarat edilul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

tibi a spus: (septembrie 25th, 2018 at 21:20 )

este absolut tragic ce poate face acest psihopupu cu timisoara.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole

Aeroportul International Timisoara - 700px

Administratie vezi arhiva Administratie

Robu are planuri mari. Dorinţa noilor parcuri din Zona Lipovei şi de pe strada Kiriac e mare, dar şi necunoscutele proiectelor sunt pe măsură

Nu se ştie când vor apărea, nu se ştie câţi bani sau din ce bani, dar se presupune că proprietarii terenurilor ce vor fi expropriate ştiu că vor rămâne fără acele suprafeţe. Vorbim despre cele două parcuri pe care primarul Nicolae Robu le doreşte în zona Lipovei, respectiv în zona străzii Kiriac, care presupun preluarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu are planuri mari. Dorinţa noilor parcuri din Zona Lipovei şi de pe strada Kiriac e mare, dar şi necunoscutele proiectelor sunt pe măsură
Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Adversar incomod pentru Poli în turul 2 preliminar al Cupei EHF

Conform tragerii la sorți de astăzi, de la Viena, SCM Politehnica Timișoara va juca în turul al doilea preliminar din Cupa EHF cu învingătoarea partidei dintre Olympiakos Pireu (Grecia) și RK Borac Banja Luka (Bosnia). Meciul tur va avea loc în România în 5 sau 6 octombrie, iar returul va fi o săptămână mai târziu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Adversar incomod pentru Poli în turul 2 preliminar al Cupei EHF

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Angajații unei companii IT din Timișoara pot lucra de acasă

O companie americană din IT, cu o importantă prezenţă la Timişoara, îşi trimite angajaţii să lucreze din confortul de la domiciliu

O importantă companie americană din domeniul IT, cu câteva sute de angajaţi şi un centru deschis şi la Timişoara, îşi trimite angajaţii acasă pentru a lucra în confortul oferit de domiciliu. Astfel, specialiştii companiei vor munci de unde vor dori şi unde se vor simţi mai bine, fără a fi „încorsetaţi” de restricţiile prezenţei la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O companie americană din IT, cu o importantă prezenţă la Timişoara, îşi trimite angajaţii să lucreze din confortul de la domiciliu

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Zeci de persoane au fost implicate într-un accident rutier în lanț care a avut loc în urmă cu scurt timp, în județul Timiș. Coliziunea dintre un microbuz, o mașină marca BMW și un autobuz s-a petrecut pe DN 59 C, drumul care leagă Sânnicolau Mare de localitatea de frontieră Jimbolia. Potrivit polițiștilor, vina pentru producerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Accident în lanț, în Timiș, între un microbuz, un BMW și un autobuz. Zeci de persoane au fost implicate / FOTO
Nu se ştie când vor apărea, nu se ştie câţi bani sau din ce bani, dar se presupune că proprietarii terenurilor ce vor fi expropriate ştiu că vor rămâne fără acele suprafeţe. Vorbim despre cele două parcuri pe care primarul Nicolae Robu le doreşte în zona Lipovei, respectiv în zona străzii Kiriac, care presupun preluarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu are planuri mari. Dorinţa noilor parcuri din Zona Lipovei şi de pe strada Kiriac e mare, dar şi necunoscutele proiectelor sunt pe măsură
Proiectul de reabilitare a clădirii Filarmonicii Banatului, inclusiv a Grădinii de Vară, nu mai e atât de sigur cum părea. Inserţia de sticlă asupra faţadelor nu e deloc bine văzută de cei de la Direcţia de Cultură Timiş. Primarul Nicolae Robu era mai mândru ca niciodată de proiectul de reabiltare totală a Filarmonicii, fostul cinematograf...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul de reabilitare a clădirii Filarmonicii Banatului ar urma să rămână fără o parte din sticla introdusă pe faţade
Transportul în comun timişean ar putea fi extrem de grav afectat. Un număr de 35 de tramvaie din parcul STPT, aflate în circulaţie, nu au absolut niciun agrement tehnic din partea Autorităţii Feroviare. Mai mult, spune reprezentantul acesteia, Societatea de Transport Local Timişoara nu mai are autorizaţie pentru construcția, modernizarea, repararea și întreținerea căilor de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Situaţie extrem de gravă la STPT. Numeroase tramvaie vechi nu au omologare, iar autorizaţia de reparare aparținând societăţii a expirat de luni de zile
Alianţa USR-PLUS se pregăteşte să dea o nouă administraţie Timişoarei, după alegerile locale de anul viitor. Un prim pas în acest sens este stabilirea candidatului la primărie, iar un eveniment important în acest sens va avea loc sâmbătă. Prezent la Timişoara, preşedintele USR, Dan Barna, este convins că alianţa va da viitorul primar al capitalei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dan Barna, la Timişoara: „Sunt convins că viitorul primar al Timişoarei va fi al USR-PLUS”
Top
WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com