Primăria Timișoara vrea peste 8 milioane de euro de la UE, pentru tramvaiele Armonia

Consilierii locali au fost de acord, în plenul de îndată convocat marți după-amiază, cu planul primăriei de a solicita bani de la UE, pentru tramvaiele Armonia. Este vorba despre 30 de garnituri, care au costat în total peste 16 milioane de euro, de la bugetul local. Aproximativ jumătate din sumă ar fi eligibilă pe fonduri UE.

În aprilie 2014, Primăria Timișoara a finalizat licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie, fiind desemnată drept câștigătoare asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Călători Arad. Formula de achiziție a fost cea a unui acord-cadru pe o perioadă de patru ani, cu patru contracte subsecvente. Reabilitarea unei singure garnituri a costat 2,57 milioane de lei, cu TVA. În total, vorbim despre peste 77 de milioane de lei. La Timișoara nu au ajuns încă toate cele 30 de tramvaie, ceea ce este un avantaj pentru municipalitate. Asta, pentru că primăria intenționează să solicite bani de la UE pentru reabilitarea garniturilor, iar una dintre condiții este aceea ca „proiectul propus spre finanțare să nu fie încheiat sau implementat integral înainte de depunerea cererii de finanțare”. În plenul de marți, 25 octombrie, consilierii locali au fost de acord cu această solicitare de finanțare, care trebuie depusă până pe 9 octombrie, la ora 12, pe POR – Axa 4, prioritatea de investiții 4e, obiectiv specific 4.1.

Principalele beneficii ale modernizării sunt: investiție inițială mai mică – tramvaiul care se modernizează este cel din proprietatea operatorului, iar costurile de reproiectare, reconstrucție și modernizarea identificate pe piață se ridică la circa 0,65 – 0,75 milioane euro, spre deosebire de 1,5 – 2 milioane euro, pentru un tramvai nou; tramvaiul modernizat este adus la standardele actuale prin reproiectarea, modernizarea și înlocuirea grupelor principale ale vehiculului. Astfel el poate să păstreze caracteristicile de bază inițiale (lungime, lățime, număr de locuri etc) și i se aduc îmbunătățiri majore ce ține de performanțele tehnice, performanțele în exploatare, confort și siguranță călători, precum și designul exterior; modernizarea tramvaielor include integrarea industriei orizontale românești, a unor producători de componente de înalt nivel tehnic, în proporție de cel puțin 60%; prin modernizare, tramvaiul primește o nouă identitate și o nouă perioadă de exploatare, prin prelungirea cu cel puțin 14 ani.

„Este vorba despre Axa Retro, pentru proiecte care au fost realizate pe venituri proprii de administrațiile publice locale și noi ne încadrăm aici în mod clar cu proiectul privind reabilitarea tramvaielor. Prin urmare, trebuie să depunem urgent și o HCL, restul documentelor le avem, pentru a accede la fonduri europene. Altfel spus, pentru a ni deconta ce am cheltuit pentru reabilitarea acestor tramvaie. Prin urmare, ni se rambursează ca și cum proiectul ar fi fost făcut din start pe fonduri europene”, le-a explicat primarul Nicolae Robu consilierilor, în plen. Potrivit referatului proiectului, „ADR Vest a realizat la sfârșitul anului 2017 un inventar al potențialelor proiecte alternative derulate de autoritățile publice locale și județene la nivelul Regiunii Vest. Printre proiectele care ar putea fi incluse în categoria de proiecte alternative se numără și obiectivul «Servicii de reparații generale cu reconstrucție și modernizare a vagoanelor de tramvai tip GT4»”. Practic, după cum stă scris în referat, din valoarea totală a proiectului, de peste 77 milioane de lei, valoarea nerambursabilă, inclusiv TVA, ar fi de 40,4 milioane lei. Contribuția proprie, de 2%, ar fi de 825.066,67 lei, iar cheltuielile neeligibile, inclusiv TVA, sunt de 36,57 milioane lei.

La cheltuieli neeligibile ar intra, conform primarului Nicolae Robu, și cele 3,4 milioane de lei solicitate de Electroputere VFU Pașcani, care a dat în judecată administrația locală. Firma controlată de omul de afaceri Gruia Stoica susține că, pentru ocrotirea interesului public constând în asigurarea siguranței circulației și a pasagerilor, a fost nevoită să facă lucrări în plus față de cele prevăzute în contract, pentru nu mai puțin de 16 vagoane. Procesul aflat pe rolul Tribunalului Timiș are un nou termen pe 11 octombrie. Primarul Nicolae Robu spune că procesul nu este o piedică în calea depunerii cererii de finanțare. „Nu avem nicio problemă, 100%. Ceea ce cer ei în plus (VFU Pașcani – n.r.) nu au cum să primească, așa a fost contractul. Nouă ni se decontează cât este. Cererea de finanțare poate fi depusă fără niciun fel de problemă. Presupunând că ei ar câștiga în instanță, ar fi o cheltuială neeligibilă. Atâta tot. Noi cerem atât cât permite procedura, rămâne și o cofinanțare din partea noastră, dar e mică”, ne-a declarat edilul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

tibi a spus: (septembrie 25th, 2018 at 21:20 )

este absolut tragic ce poate face acest psihopupu cu timisoara.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică

Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului la Lugoj, unde echipa locală CSM a întâlnit o adversară de tradiţie, CSM Bucureşti. Gazdele veneau după două victorii importante obţinute tot acasă, 3-2 cu Dinamo şi Corona Braşov, în timp ce oaspetele, în scădere mare de formă, şapte eşecuri...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

Din această săptămână putem zbura direct între Timișoara și Dubai

Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o legătură aeriană directă de la Timișoara. Vorbim despre Dubai, luni a plecat spre această destinație prima cursă de tip charter.  Cursele vor fi operate de avioanele companiei aeriene românești HiSky, fiind o cursă de tip charter, a unei societăți de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din această săptămână putem zbura direct între Timișoara și Dubai

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

După ce au picat o dată la vot proiectul taxelor și impozitelor locale, consilierii locali timișoreni de la USR, PSD și PNL s-au pus de acord după ce șefii de partid au agreat o reducere a cotei cu care să se aplice clădirilor nerezidențiale. Primarul Dominic Fritz a făcut amendamentul, care a scăzut la 1,7%...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul impozitelor locale pe 2025 trece de votul consilierilor. Scade doar impozitul pe clădiri nerezidențiale, nu și pentru autovehiculele timișorenilor
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Lugoj, au reținut un bărbat în vârstă de 51 de ani bănuit de comiterea infracțiunii de furt. În fapt, la data de 20 decembrie, polițiștii au pus în executare dou[ mandate de percheziție domiciliară, în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului Timiș. Este o investiție de amploare, care va merge până la granița cu Serbia. Operațiunile de consolidare și reprofilare a râului Timiș are loc pe sectorul Lugoj – frontieră Serbia, în juduț Timiș. Amplasamentul lucrărilor este pe teritoriul următoarelor localități:...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această nouă investiție cu fonduri europene vine după înlocuirea a 30 de kilometri de rețea de termoficare primară și secundară, dar și de modernizare a 25 de puncte termice, a anunțat viceprimarul Ruben Lațcău. Noua investiție vizează magistrala care distribuie energia...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare a orașului
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la CSM Constanța. Este vorba despre Ngoni Chibuwe și Waisake Raqili, care au semnat contracte pe doi ani. Centrul Ngoni Chibuwe, născut 17 octombrie 1994, este un jucător cu experiență, component al naționalei statului Zimbabwe. În sezonul recent încheiat, el a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Doi jucători străini vin la SCM USV via Constanţa
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a evoluțiilor recente din mediul economic și impactul acestora asupra companiilor din România. Într-un context marcat de provocări globale și instabilitate politică internă, Drăgan atrage atenția asupra unor probleme care ar putea influența semnificativ piața muncii și mediul de afaceri în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Florin Drăgan, rectorul UPT: „A fost un an plin de incertitudini în mediul economic, iar instabilitatea politică accentuează problemele”
PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns la un acord de coaliție pentru formarea viitorului guvern. De asemenea, au convenit să aibă un candidat comun la președinție în persoana lui Crin Antonescu. Această decizie urmează să fie votată în forurile de conducere ale fiecărui partid. Preşedinţii PSD, PNL, UDMR şi liderul Grupului minorităţilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Crin Antonescu, anunţat candidatul comun al coaliţiei la alegerile prezidenţiale
Top