Primăria Timişoara

Programări online pentru buletine și alte acte de stare civilă, la Timișoara

Primăria Timișoara încearcă să spună adio cozilor de la Direcția de Evidență a Persoanelor. Programările se fac și online, iar până la finele anului, cei care au nevoie de cărți de identitate vor putea afla și cât de repede le vine rândul la ghișeu.

Cozile de la Evidența Persoanelor fac parte de multă vreme din peisajul cotidian, mai ales în anumite perioade ale anului. Primăria Timișoara a decis, în sfârșit, să aplice modelul folosit de câțiva ani deja la Pașapoarte, și anume programarea on-line.

„Avem o nouă aplicație la Direcția de Evidență a Persoanelor: o platformă de rezervări online pentru numere de ordine. Deci de la distanță se pot face programările pentru schimbările cărților de identitate, transcrierea certificatelor de stare civilă, cetățeni care nu au avut domiciliul în România… Sunt mulți cetățeni aflați în această situație, nu au mai avut domiciliul în România, este vorba despre cetățenii din Republica Moldova. Utilizatorii trebuie să selecteze ghișeul la care au problema respectivă, să-și programeze ora la care doresc să meargă, apoi își completează datele personale și în ziua cu pricina se prezintă la ghișeu”, a anunțat primarul Nicolae Robu.

Edilul spune că, până la sfârșitul anului, cei care au treabă „la buletine” își vor putea gestiona și mai bine timpul. „O altă aplicație pentru care s-a finalizat licitația vizează un nou sistem de gestionare a numerelor de ordine, care permite afișarea în timp real pe pagina de Internet a primăriei, dar și pe aplicația de mobil a PMT, a numărului de ordine la care s-a ajuns. Cine și-a făcut o rezervare va putea aprecia când îi vine rândul. Dar mai mult decât atât, cine își dă numărul de telefon și solicită este anunțat cu circa 15 minute înainte că va ajunge la rând”, a mai explicat primarul.

Din martie 2018, Primăria Timișoara răspunde pe WhatsApp solicitărilor legate de Starea Civilă ale celor plecați în străinătate. Oamenii pot afla exact de ce au nevoie pentru a nu fi întorși de la ghișee. „Întrucât s-a constatat faptul că există un număr mare de cetățeni plecați în străinătate care solicită diverse informații de la Direcția de Evidență a Persoanelor, pentru a facilita comunicarea mai ușoară și fără costuri, punem la dispoziție două numere de telefon care pot fi contactate prin intermediul aplicației WhatsApp: 0747-777.666 – informații despre starea civilă, 0751-999.888 – informații despre evidența persoanelor (buletine etc.) Puteți apela sau scrie mesaje pe WhatsApp către aceste numere în timpul programului de lucru cu publicul. Evident, și cetățenii aflați în țară pot folosi această metodă de contact”, anunța administratorul public Robert Kristof.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Proiectul noului pod peste Mureș, de lângă Cenad, face un pas înainte

Lansată în cea de a doua jumătate a acestui an, licitația pentru stabilirea executantului studiului…

16 minute ago

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în…

2 ore ago

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult…

4 ore ago

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la…

5 ore ago

România lui Mitică. Mitică Dragomir

Dacă ar fi să ilustrez anul 2025, ba chiar şi ultimii 36 de ani, rezumându-mă…

9 ore ago

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

9 ore ago