Primăria Timişoara

Programări online pentru buletine și alte acte de stare civilă, la Timișoara

Primăria Timișoara încearcă să spună adio cozilor de la Direcția de Evidență a Persoanelor. Programările se fac și online, iar până la finele anului, cei care au nevoie de cărți de identitate vor putea afla și cât de repede le vine rândul la ghișeu.

Cozile de la Evidența Persoanelor fac parte de multă vreme din peisajul cotidian, mai ales în anumite perioade ale anului. Primăria Timișoara a decis, în sfârșit, să aplice modelul folosit de câțiva ani deja la Pașapoarte, și anume programarea on-line.

„Avem o nouă aplicație la Direcția de Evidență a Persoanelor: o platformă de rezervări online pentru numere de ordine. Deci de la distanță se pot face programările pentru schimbările cărților de identitate, transcrierea certificatelor de stare civilă, cetățeni care nu au avut domiciliul în România… Sunt mulți cetățeni aflați în această situație, nu au mai avut domiciliul în România, este vorba despre cetățenii din Republica Moldova. Utilizatorii trebuie să selecteze ghișeul la care au problema respectivă, să-și programeze ora la care doresc să meargă, apoi își completează datele personale și în ziua cu pricina se prezintă la ghișeu”, a anunțat primarul Nicolae Robu.

Edilul spune că, până la sfârșitul anului, cei care au treabă „la buletine” își vor putea gestiona și mai bine timpul. „O altă aplicație pentru care s-a finalizat licitația vizează un nou sistem de gestionare a numerelor de ordine, care permite afișarea în timp real pe pagina de Internet a primăriei, dar și pe aplicația de mobil a PMT, a numărului de ordine la care s-a ajuns. Cine și-a făcut o rezervare va putea aprecia când îi vine rândul. Dar mai mult decât atât, cine își dă numărul de telefon și solicită este anunțat cu circa 15 minute înainte că va ajunge la rând”, a mai explicat primarul.

Din martie 2018, Primăria Timișoara răspunde pe WhatsApp solicitărilor legate de Starea Civilă ale celor plecați în străinătate. Oamenii pot afla exact de ce au nevoie pentru a nu fi întorși de la ghișee. „Întrucât s-a constatat faptul că există un număr mare de cetățeni plecați în străinătate care solicită diverse informații de la Direcția de Evidență a Persoanelor, pentru a facilita comunicarea mai ușoară și fără costuri, punem la dispoziție două numere de telefon care pot fi contactate prin intermediul aplicației WhatsApp: 0747-777.666 – informații despre starea civilă, 0751-999.888 – informații despre evidența persoanelor (buletine etc.) Puteți apela sau scrie mesaje pe WhatsApp către aceste numere în timpul programului de lucru cu publicul. Evident, și cetățenii aflați în țară pot folosi această metodă de contact”, anunța administratorul public Robert Kristof.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Programul de lucrări al SDM în ziua de 8 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 08.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

14 minute ago

E oficial! Ciprian Ciucu câştigă detaşat alegerile pentru Primăria Bucureştiului. Mare surpriză pe locul 2!

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi noul primar al Capitalei, câştigând oficial scrutinul la o…

6 ore ago

Exit-poll: Ciprian Ciucu câştigă detaşat Primăria Capitalei. Victoria îi aparţine şi lui Ilie Bolojan

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi viitorul primar al Bucureştiului, potrivit unui exit-poll realizat de…

9 ore ago

Emoții doar în primul sfert de oră! SCM Poli Timișoara a învins categoric codașa din Sighișoara

Prim-divizionara de handbal SCM Poli Timișoara închide cu bine turul, învingând, conform așteptărilor ultima clasată…

13 ore ago

Fetele de la Poli închid sezonul regular cu o victorie frumoasă contra Bistriței

Pe o vreme rece și o ploaie măruntă, fetele de la Poli au întâlnit pe…

16 ore ago

Viceprimarul Lațcău anunță punerea în valoare a clădirilor din zona Pieței Mocioni odată cu revitalizarea zonei

Primarul Dominic Fritz a semnat în această săptămână contractul de finanțare prin care Timișoara va…

17 ore ago