Primăria Timişoara

Programări online pentru buletine și alte acte de stare civilă, la Timișoara

Primăria Timișoara încearcă să spună adio cozilor de la Direcția de Evidență a Persoanelor. Programările se fac și online, iar până la finele anului, cei care au nevoie de cărți de identitate vor putea afla și cât de repede le vine rândul la ghișeu.

Cozile de la Evidența Persoanelor fac parte de multă vreme din peisajul cotidian, mai ales în anumite perioade ale anului. Primăria Timișoara a decis, în sfârșit, să aplice modelul folosit de câțiva ani deja la Pașapoarte, și anume programarea on-line.

„Avem o nouă aplicație la Direcția de Evidență a Persoanelor: o platformă de rezervări online pentru numere de ordine. Deci de la distanță se pot face programările pentru schimbările cărților de identitate, transcrierea certificatelor de stare civilă, cetățeni care nu au avut domiciliul în România… Sunt mulți cetățeni aflați în această situație, nu au mai avut domiciliul în România, este vorba despre cetățenii din Republica Moldova. Utilizatorii trebuie să selecteze ghișeul la care au problema respectivă, să-și programeze ora la care doresc să meargă, apoi își completează datele personale și în ziua cu pricina se prezintă la ghișeu”, a anunțat primarul Nicolae Robu.

Edilul spune că, până la sfârșitul anului, cei care au treabă „la buletine” își vor putea gestiona și mai bine timpul. „O altă aplicație pentru care s-a finalizat licitația vizează un nou sistem de gestionare a numerelor de ordine, care permite afișarea în timp real pe pagina de Internet a primăriei, dar și pe aplicația de mobil a PMT, a numărului de ordine la care s-a ajuns. Cine și-a făcut o rezervare va putea aprecia când îi vine rândul. Dar mai mult decât atât, cine își dă numărul de telefon și solicită este anunțat cu circa 15 minute înainte că va ajunge la rând”, a mai explicat primarul.

Din martie 2018, Primăria Timișoara răspunde pe WhatsApp solicitărilor legate de Starea Civilă ale celor plecați în străinătate. Oamenii pot afla exact de ce au nevoie pentru a nu fi întorși de la ghișee. „Întrucât s-a constatat faptul că există un număr mare de cetățeni plecați în străinătate care solicită diverse informații de la Direcția de Evidență a Persoanelor, pentru a facilita comunicarea mai ușoară și fără costuri, punem la dispoziție două numere de telefon care pot fi contactate prin intermediul aplicației WhatsApp: 0747-777.666 – informații despre starea civilă, 0751-999.888 – informații despre evidența persoanelor (buletine etc.) Puteți apela sau scrie mesaje pe WhatsApp către aceste numere în timpul programului de lucru cu publicul. Evident, și cetățenii aflați în țară pot folosi această metodă de contact”, anunța administratorul public Robert Kristof.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Retim, amendată cu 137.000 de lei. Primarul spune că nu are mijloace de sancționare a societății

Dominic Fritz spune ca nu are la îndemână pârghii cu care să facă societatea Retim…

28 de minute ago

UPT, lider naţional în domeniul Engineering and Computer Science, într-un celebru clasament academic internaţional

Veşti bune dinspre Universitatea Politehnica Timişoara, celebrul institut de învăţământ cu peste 100 de ani…

3 ore ago

Accident grav la Belinţ. A intervenit şi echipajul SMURD

Neatenţia a produs un nou accident grav în judeţul Timiş, asta după ce şi azi…

5 ore ago

Medalii obţinute de atleţii de la Poli în competiţii internaţionale

Doi dintre atleții Politehnicii Timișoara s-au remarcat în cadrul unor concursuri de anvergură care au…

7 ore ago

La Pasajul Solventul se împinge tunelul. Se lucrează la platforma de lansare a chesonului, la zidul de împingere și la pereții mulați/FOTO

Deși întârziat semnificativ, la proiectul Pasajului Solventul se lucrează, ne asigură Primăria Timișoara. Se avansează…

7 ore ago