Primarul Nicolae Robu susține că nu era nevoie de autorizație de demolare pentru poarta de pe Calea Aradului, pentru că n-a existat nici autorizație de construire. Cea din 2014, pe baza căreia s-au făcut făcut lucrările de 50.000 euro, ar fi fost una de… estetizare! Inspectoratul de Stat în Construcții spune însă altceva și va cere documentația.
Poarta de intrare în oraș de pe Calea Aradului a fost demolată, în noaptea de miercuri spre joi, de către muncitorii de la Colterm. Operațiunea a fost anunțată cu două zile înainte de primarul Nicolae Robu, în contextul amenajării unei noi străzi de legătură între Calea Aradului și Calea Torontalului. „Deocamdată nu se pot face racordurile la Calea Aradului, până nu se demolează acea poartă de intrare în oraș. Ea va fi demolată zilele următoare”, spunea, marți, 20 noiembrie, edilul.
Demolarea, făcută fără anunțarea nici măcar a restricției de trafic, a fost în doi timpi și trei mișcări. Potrivit primarului Nicolae Robu, nu era nevoie de autorizație. „Nu trebuia autorizație de demolare, pentru că nu a existat autorizație de construire. Poarta a fost construită pe vremuri, fără autorizație, în timpul comunismului. S-a făcut intervenție la ea, de estetizare, și nu una de reparație capitală. A fost autorizație de estetizare, dar nu de construire de poartă. Nu era nevoie”, a explicat edilul.
Robu susține că demolarea era obligatorie, pentru că structura reprezenta un pericol. „A fost o intervenție aproape de forță majoră. Poarta a rămas numai ca structură, s-a dat jos partea care creștea portanța, care comporta riscuri. Acele plăci au început să cadă, s-au dat jos. A rămas inestetică și în plus, încurca traficul. Desființăm toate porțile, e o politică de desființare, am mai spus și altă dată, regret că nu am fost radical cu desființarea tuturor încă de la început, așa cum mi-a fost primul gând”, a mai declarat primarul Timișoarei.
Prefectul Eva Andreaș a solicitat, totuși, lămuriri de la PMT, Colterm și Inspectoratul de Stat în Construcții, cu privire la existența autorizației de demolare. „Potrivit celor de la ISC, «la construcția situată în Timișoara, Calea Aradului FN, s-au identificat realizarea de lucrări de construcții, așa cum sunt definite în Anexa 2 la Legea 50/1991 (…) și anume desființarea prin demolare și dezmembrare a porții de intrare». În baza de date a ISC «nu figurează niciun anunț de începere a lucrărilor sus-menționate, în conformitate cu prevederile art. 27, alin (3), al Legii 50/1991», așa că inspectoratul a solicitat verificarea aspectelor semnalate administrației publice locale, în termen de 10 zile”, a spus, pentru deBanat.ro, Eva Andreaș.
Poarta de pe Calea Aradului a fost „estetizată” în anul 2015, la fel ca și cea de pe Calea Lugojului. Fiecare dintre ele a costat 50.000 de euro, lucrările fiind atribuite, prin încredințare directă, către Stareto SRL, firmă care a avut, de-a lungul timpului, mai multe contracte cu municipalitatea. Pe 17 septembrie 2017, în timpul unei furtuni foarte violente, poarta din Calea Lugojului a căzut pe mașina unui tânăr de 24 de ani, care a fost ucis pe loc.
În octombrie 2014, Primăria Timișoara a eliberat autorizația de construire cu numărul 1.408, privind „lucrări de tip d) – Lucrări de amenajare a spațiilor publice – Intervenții în regim de urgență privind «Modernizare poarta de intrare în Municipiul Timișoara», conform Legii nr.50/1991, art. 7, alin(16). Zona D”. Deși autorizația a fost eliberată pentru intervenții în regim de urgență, lucrările propriu-zise s-au făcut abia în anul următor, în 2015.
Timișoara și Baia Mare au oferit un nou thriller în Liga Zimbrilor la handbal masculin.…
Municipiul Timișoara intenționează să își exercite dreptul de preemțiune și să cumpere o clădire istorică…
Naţionala de fotbal a României a câştigat meciul cu Kosovo la ''masa verde'', cu 3-0,…
Sorin Grindeanu și Alfred Simonis, lideri ai filialei PSD Timiș, sunt parte din „Noul Grup…
Pe 64 de străzi și bulevarde din Timișoara va avea loc modernizarea sistemului de iluminat…
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…