Afaceri

Produsele locale şi tradiţionale din Regiunea Vest vor fi promovate prin intermediul unei platforme online create de ADR Vest

Zona de vest a României a fost inclusă, alături de alte şase regiuni europene, într-un proiect european de promovare a producătorilor şi a produselor alimentare locale. În acest sens, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest lansează o platformă electronică, unde producătorii locali se vor putea promova, iar restaurantele sau consumatorii individuali pot găsi produse proaspete, cu specific local.

Produsele locale şi tradiţionale din Regiunea Vest vor fi promovate prin intermediul unei platforme online create de ADR Vest

Un număr de 30 de producători locali din Regiunea Vest s-au înscris deja pe platforma online „Arome proprii”. O iniţiativă a Agenţiei Regionale de Dezvoltare Regională, disponibilă la adresa www.aromeproprii.ro, care promovează producătorii și produsele alimentare din Regiunea Vest. Platforma a fost realizată ca o inițiativă pilot în cadrul proiectului „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar”, care își propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în șapte regiuni europene.

Iniţiativa le oferă producătorilor locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, prin intermediul platformei, spații virtuale unde își pot promova produsele. Aici se vor putea prezenta oferte de legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc, a anunțat ADR Vest. Noua platformă are deja succes, aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. În spaţiul virtual al platforme sunt prezentate produse certificate ecologic, realizate în afaceri de familie.

Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori, ce certificări privind calitatea deţine și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți. „Arome proprii” pune, de asemenea, la dispoziția vizitatorilor o hartă interactivă a producătorilor locali din Regiunea Vest, în funcție de tipurile de produse pe care le propun și aria geografică din care provin, cu informații complete privind trasabilitatea lor.

Platforma online se va dezvolta, spun iniţiatorii, în pasul următor sunt așteptaţ și alți producători locali și promotori ai produselor locale din industria HoReCa. Prin proiect, vor fi promovate restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializați și procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producție, retail, în cadrul unei campanii de susținere care se va derula pe parcursul anului 2019.

„Nevoile comunităților urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât și nevoile producătorilor locali de a-și promova produsele și de a le comercializa la prețuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această inițiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii și la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă”, spune Daniela Copaci, coordonatorul proiectului „NICHE”, din partea ADR Vest.

Informaţii despre noua iniţiativă sunt disponibile şi pe Facebook sau pe Instagram.

Proiectul „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar” este o inițiativă a ADR Vest, finanțată în cadrul Programului Interreg Europe (https://www.interregeurope.eu/niche/). Alături de Regiunea Vest din România, care este şi coordonator de proiect, mai fac parte din iniţiativă Regiunea Border din Irlanda, Regiunea Irlanda de Nord din Marea Britanie, Regiunea Tartu din Estonia, Regiunea Ostrobotnia de Sud din Finlanda, Regiunea Cuiavia-Pomerania din Polonia și Regiunea Creta din Grecia – dispun de un buget total de 1,3 milioane euro, pe o durată de 4 ani.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Sonique va cânta la Timișoara de Ziua Europei

Timișoara va avea un program plin, joi 9 mai, cu ocazia Zilei Europei. Casa de…

O oră ago

Alin Nica, lansat oficial în lupta pentru șefia Consiliului Județean Timiș

Sâmbătă, Alin Nica a beneficiat, la rândul său, de o lansare oficială a candidaturii la…

2 ore ago

Dumbrăviţa mai pierde o şansă de salvare, după eşecul cu Metaloglobus şi mai are doar 3 puncte avans

Suspansul se menţine în lupta pentru salvarea de la retrogradare în Grupa A din play-out-ul…

7 ore ago

Dinamo, rămâne un coşmar pentru orice echipă din Timişoara. Înfrângere în faţa rivalului la rugby

SCM USV Timişoara a pierdut astăzi, în cadrul etapei a III-a a Ligii naţionale de…

8 ore ago

După Paşte încep lucrările la extindere a grădiniţei din Ghiroda

În curând vor demara lucrările pentru extinderea grădiniței din Ghiroda, pentru ca la toamnă aceasta…

8 ore ago

Balul Conacului Mocioni, la Muzeul de Artă. Partea culturală a proiectului a fost un real succes

Vineri, la Muzeul Național de Artă Timișoara a avut loc Balul Conacului Mocioni. Din păcate,…

10 ore ago