Zona de vest a României a fost inclusă, alături de alte şase regiuni europene, într-un proiect european de promovare a producătorilor şi a produselor alimentare locale. În acest sens, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest lansează o platformă electronică, unde producătorii locali se vor putea promova, iar restaurantele sau consumatorii individuali pot găsi produse proaspete, cu specific local.
Un număr de 30 de producători locali din Regiunea Vest s-au înscris deja pe platforma online „Arome proprii”. O iniţiativă a Agenţiei Regionale de Dezvoltare Regională, disponibilă la adresa www.aromeproprii.ro, care promovează producătorii și produsele alimentare din Regiunea Vest. Platforma a fost realizată ca o inițiativă pilot în cadrul proiectului „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar”, care își propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în șapte regiuni europene.
Iniţiativa le oferă producătorilor locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, prin intermediul platformei, spații virtuale unde își pot promova produsele. Aici se vor putea prezenta oferte de legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc, a anunțat ADR Vest. Noua platformă are deja succes, aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. În spaţiul virtual al platforme sunt prezentate produse certificate ecologic, realizate în afaceri de familie.
Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori, ce certificări privind calitatea deţine și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți. „Arome proprii” pune, de asemenea, la dispoziția vizitatorilor o hartă interactivă a producătorilor locali din Regiunea Vest, în funcție de tipurile de produse pe care le propun și aria geografică din care provin, cu informații complete privind trasabilitatea lor.
Platforma online se va dezvolta, spun iniţiatorii, în pasul următor sunt așteptaţ și alți producători locali și promotori ai produselor locale din industria HoReCa. Prin proiect, vor fi promovate restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializați și procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producție, retail, în cadrul unei campanii de susținere care se va derula pe parcursul anului 2019.
„Nevoile comunităților urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât și nevoile producătorilor locali de a-și promova produsele și de a le comercializa la prețuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această inițiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii și la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă”, spune Daniela Copaci, coordonatorul proiectului „NICHE”, din partea ADR Vest.
Informaţii despre noua iniţiativă sunt disponibile şi pe Facebook sau pe Instagram.
Proiectul „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar” este o inițiativă a ADR Vest, finanțată în cadrul Programului Interreg Europe (https://www.interregeurope.eu/niche/). Alături de Regiunea Vest din România, care este şi coordonator de proiect, mai fac parte din iniţiativă Regiunea Border din Irlanda, Regiunea Irlanda de Nord din Marea Britanie, Regiunea Tartu din Estonia, Regiunea Ostrobotnia de Sud din Finlanda, Regiunea Cuiavia-Pomerania din Polonia și Regiunea Creta din Grecia – dispun de un buget total de 1,3 milioane euro, pe o durată de 4 ani.
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…
Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu!…
La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…
Primăria Timișoara scanează din aer, folosind inteligența artificială, cimitirele din Timișoara. Deși i s-a transmis…