Produsele locale şi tradiţionale din Regiunea Vest vor fi promovate prin intermediul unei platforme online create de ADR Vest

Zona de vest a României a fost inclusă, alături de alte şase regiuni europene, într-un proiect european de promovare a producătorilor şi a produselor alimentare locale. În acest sens, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest lansează o platformă electronică, unde producătorii locali se vor putea promova, iar restaurantele sau consumatorii individuali pot găsi produse proaspete, cu specific local.

Produsele locale şi tradiţionale din Regiunea Vest vor fi promovate prin intermediul unei platforme online create de ADR Vest

Produsele locale şi tradiţionale din Regiunea Vest vor fi promovate prin intermediul unei platforme online create de ADR Vest

Un număr de 30 de producători locali din Regiunea Vest s-au înscris deja pe platforma online „Arome proprii”. O iniţiativă a Agenţiei Regionale de Dezvoltare Regională, disponibilă la adresa www.aromeproprii.ro, care promovează producătorii și produsele alimentare din Regiunea Vest. Platforma a fost realizată ca o inițiativă pilot în cadrul proiectului „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar”, care își propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în șapte regiuni europene.

Iniţiativa le oferă producătorilor locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, prin intermediul platformei, spații virtuale unde își pot promova produsele. Aici se vor putea prezenta oferte de legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc, a anunțat ADR Vest. Noua platformă are deja succes, aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. În spaţiul virtual al platforme sunt prezentate produse certificate ecologic, realizate în afaceri de familie.

Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori, ce certificări privind calitatea deţine și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți. „Arome proprii” pune, de asemenea, la dispoziția vizitatorilor o hartă interactivă a producătorilor locali din Regiunea Vest, în funcție de tipurile de produse pe care le propun și aria geografică din care provin, cu informații complete privind trasabilitatea lor.

Platforma online se va dezvolta, spun iniţiatorii, în pasul următor sunt așteptaţ și alți producători locali și promotori ai produselor locale din industria HoReCa. Prin proiect, vor fi promovate restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializați și procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producție, retail, în cadrul unei campanii de susținere care se va derula pe parcursul anului 2019.

„Nevoile comunităților urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât și nevoile producătorilor locali de a-și promova produsele și de a le comercializa la prețuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această inițiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii și la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă”, spune Daniela Copaci, coordonatorul proiectului „NICHE”, din partea ADR Vest.

Informaţii despre noua iniţiativă sunt disponibile şi pe Facebook sau pe Instagram.

Proiectul „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar” este o inițiativă a ADR Vest, finanțată în cadrul Programului Interreg Europe (https://www.interregeurope.eu/niche/). Alături de Regiunea Vest din România, care este şi coordonator de proiect, mai fac parte din iniţiativă Regiunea Border din Irlanda, Regiunea Irlanda de Nord din Marea Britanie, Regiunea Tartu din Estonia, Regiunea Ostrobotnia de Sud din Finlanda, Regiunea Cuiavia-Pomerania din Polonia și Regiunea Creta din Grecia – dispun de un buget total de 1,3 milioane euro, pe o durată de 4 ani.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Știri de ultimă oră

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Voleiul bănăţean la nivel de junioare, în plin avânt

CSS Bega Timişoara şi-a calificat toate echipele de fete la turneele finale naţionale, iar la ultima competiţie de gen, Lugojul a luat medalie. Voleiul este un sport de mare succes în această parte de ţară şi la junioare, şi la senioare. Zilele trecute, Craiova a fost gazda turneului final al Campionatului Național U13 la volei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Voleiul bănăţean la nivel de junioare, în plin avânt
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Nicolae Ciuca

Nicolae Ciucă, la Timișoara: ”Decizia este luată pentru mărirea salariului minim”

Salariul minim va crește din această vară cu 400 de lei, la pachet cu menținerea unei sume neimpozabile de 300 de lei, ca sprijin pentru mediul de afaceri, a declarat, marți, la Timișoara, Nicolae Ciucă. El a spus că a discutat cu liderul partenerului de coaliție, Marcel Ciolacu, de abia luni, după ce mărirea fusese...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicolae Ciucă, la Timișoara: ”Decizia este luată pentru mărirea salariului minim”

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cele două cinematografe pe care Primăria Timișoara a reușit să le redeschidă, Victoria și Timiș, s-au dovedit un succes la public. De la redeschiderea lor și până acum, cele două au înregistrat împreună 109 504 de intrări la proiecții de film, dintre care numeroase avanpremiere, proiecții în exclusivitate și festivaluri, dar și la concerte, piese...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cinematografele Primăriei au depășit o sută de mii de spectatori. Victoria e în topul național/FOTO
Angajaţii societăţii Horticultura au început lucrările pentru schimbarea covorului floral din centrul Timișoarei. Aceştia au pregătit și au trasat terenul cu mare atenție, în baza modelului realizat anterior. Modelul de anul acesta este inspirat de floarea națională, bujorul și începe să prindă contur în Piața Victoriei. Plantările vor continua și în zilele următoare, atât în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucrătorii Horticultura dau o nou faţă Pieţei Victoriei/Foto
În competiţia pentru scaunul de primar al Timişoarei s-au înscris nu mai puţin de zece candidaţi. Respectiv, în afara celor doi favoriţi, Dominic Fritz şi Nicolae Robu, mai sunt opt personaje care vor să conducă oraşul în următorii patru ani. Ce-i mâna pe ei în această luptă în care – trebuie spus fără menajamente –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (20). Din lumea celor care nu (prea) contează. Ce-i mâna pe ei (Vasile, Sîrbu, Olajos, Moş…) în luptă
Pe 1 și 2 iunie are loc Happy Kids Days, care transformă Iulius Town într-un teren de joacă cu tobogane, roata cadourilor, desene pe asfalt, ateliere creative, spectacole de teatru, discoteca copiilor și multe alte surprize. Vino cu cel mic în Iulius Town, în acest weekend! De Ziua Internațională a Copilului, Iulius Town îi invită...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Happy Kids Days, o petrecere de două zile pentru copii, în Iulius Town: tobogane, ateliere creative, întâlniri cu personajele favorite, discoteca copiilor și multe alte surprize
Elevii Liceului de Arte Plastice din Timișoara, ai Colegiul Național Bănățean și ai Liceului de Artă „Ion Vidu” din Timișoara au descoperit spațiile interdimensionale, au „intrat” în ele, le-au exploatat, apoi au creat. Publicul este invitat să vadă rezultatul, o lucrare de mari dimensiuni de artă în ceramică. Astfel, vineri, 31 mai, de la ora...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liceenii din Timişoara au intrat în spaţii interdimensionale şi au creat opere de artă/FOTO
Lumea inocenţei şi a copilăriei va fi recreată cu ajutorul UPT în acest weekend. Campusul Universității Politehnica Timișoara se va transforma sâmbătă, 1 iunie 2024, într-o adevărată lume a copilăriei cu ocazia celei de-a treia ediții a Poli Kids Fest, un eveniment special dedicat celor mici, în incinta Stadionului Ştiinţa şi a Parcului Mecanică. Această...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Poli Kids Fest vine cu o mulţime de surprize, activităţi distractive şi chiar ridicări cu balonul
În 2020, după alegerile locale, în Moșnița Nouă spiritul civic a crescut simțitor, comunitatea s-a trezit și a devenit mult mai activă, locuitorii de aici își cer drepturile legale, cer investiții și seriozitate din partea administrației. Astăzi, moșnițenii sunt din nou în momentul în care trebuie să își aleagă primarul și consilierii care se vor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Gerald Simonis, candidat independent la Primăria Moșnița Nouă: “Banii comunității trebuie cheltuiți pentru nevoile oamenilor”
La Dumbrăviţa consilierii locali din opoziţie nu votează pentru interesele comunităţii, ci pentru a-l bloca pe primarul Horia Bugarin. A recunoscut-o chiar un consilier, oficial încă PSD, dar plecat din partid. El a admis că s-a votat împotriva alocării unor bani în bugetul comunei pentru reciclarea unor străzi, doar pentru ca primarul Horia Bugarin să...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (19). Un consilier PSD din Dumbrăviţa s-a autodetonat: Nu s-a votat bugetul pentru a nu câştiga Horia Bugarin un nou mandat de primar
Top