Administratie

Se pregăteşte reabilitarea pentru zona Calea Bogdăneştilor

Primăria Timişoara va avea la dispoziţie 148 de milioane de lei pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură derulat în oraşul de pe Bega. Vorbim despre reabilitarea liniilor de tramvai de pe Calea Bogdăneştilor, un proiect amplu, care cuprinde şi numeroase lucrări conexe.

Calea Bogdăneștilor, lini de tramvai

Consilierii locali au avut pe masă, în cadrul ultimei şedinţe de plen, proiectul „Reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseu 5, Calea Bogdăneştilor”. Vorbim despre o iniţiativă care va schimba total zona, care va fi reabilitată integral. Valoarea totală a finanţării este în cuantum de 148.851.248,46 lei (inclusiv TVA), iar contribuția proprie a primăriei în proiect este de 59.196.102,42, cheltuieli neeligibile, plus contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 1.829.696,87 lei

„Transportul cu tramvaiul în Municipiul Timişoara, are o deosebită importanţă dat fiind faptul că, în prezent, se înregistrează un număr de aproximativ 52 milioane de călători transportaţi anual din totalul de 90 milioane de călători transportaţi cu toate mijloacele de transport în comun”, se spune în expunerea de motive aferentă proiectului. Reabilitarea liniilor va fi principala componentă a investiţiei, dar, în paralel, vor avea loc amenajarea de trotuare si piste pentru biciclete, de zone verzi. Toate acestea vor aduce o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului,a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului şi siguranţei circulaţiei.

„În acest moment, deficienţele acumulate în timp şi exploatarea în continuare a liniilor învechite din punct de vedere tehnic determină producerea de zgomote şi vibraţii care conduc inevitabil la deteriorarea tramvaielor, a perimetrului liniei, a drumurilor şi podurilor dar şi a clădirilor din vecinătatea liniilor. În cazul neintervenţiei pentru reabilitarea liniei cale tramvai, consecinţele care trebuie luate în calcul sunt: creşterea în continuare a întreruperilor de circulaţie pentru remedieri, creşterea numărului de deraieri şi deranjamente, creşterea numărului de personal de întreţinere şi revizie a tramvaielor, dar şi imposibilitatea introducerii de tramvaie moderne în circulaţie”, se mai spune în cadrul proiectului.

Finanţarea se va asigura prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 – Axa prioritara 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

13 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

13 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

15 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

15 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

17 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

19 ore ago