Primăria Timişoara va avea la dispoziţie 148 de milioane de lei pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură derulat în oraşul de pe Bega. Vorbim despre reabilitarea liniilor de tramvai de pe Calea Bogdăneştilor, un proiect amplu, care cuprinde şi numeroase lucrări conexe.
Consilierii locali au avut pe masă, în cadrul ultimei şedinţe de plen, proiectul „Reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseu 5, Calea Bogdăneştilor”. Vorbim despre o iniţiativă care va schimba total zona, care va fi reabilitată integral. Valoarea totală a finanţării este în cuantum de 148.851.248,46 lei (inclusiv TVA), iar contribuția proprie a primăriei în proiect este de 59.196.102,42, cheltuieli neeligibile, plus contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 1.829.696,87 lei
„Transportul cu tramvaiul în Municipiul Timişoara, are o deosebită importanţă dat fiind faptul că, în prezent, se înregistrează un număr de aproximativ 52 milioane de călători transportaţi anual din totalul de 90 milioane de călători transportaţi cu toate mijloacele de transport în comun”, se spune în expunerea de motive aferentă proiectului. Reabilitarea liniilor va fi principala componentă a investiţiei, dar, în paralel, vor avea loc amenajarea de trotuare si piste pentru biciclete, de zone verzi. Toate acestea vor aduce o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului,a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului şi siguranţei circulaţiei.
„În acest moment, deficienţele acumulate în timp şi exploatarea în continuare a liniilor învechite din punct de vedere tehnic determină producerea de zgomote şi vibraţii care conduc inevitabil la deteriorarea tramvaielor, a perimetrului liniei, a drumurilor şi podurilor dar şi a clădirilor din vecinătatea liniilor. În cazul neintervenţiei pentru reabilitarea liniei cale tramvai, consecinţele care trebuie luate în calcul sunt: creşterea în continuare a întreruperilor de circulaţie pentru remedieri, creşterea numărului de deraieri şi deranjamente, creşterea numărului de personal de întreţinere şi revizie a tramvaielor, dar şi imposibilitatea introducerii de tramvaie moderne în circulaţie”, se mai spune în cadrul proiectului.
Finanţarea se va asigura prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 – Axa prioritara 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.
USR va lupta în Parlament pentru transferul tuturor bazelor sportive deținute de ministere la administrațiile…
Preşedintele CJ Timiş, Alfred Simonis, a dat asigurări că echipa Poli Timişoara nu va dispărea,…
O campanie gratuită de colectare a deșeurilor voluminoase se va desfășura în cartiere până la…
Conform Barometrului LIBERTATEA-INSCOP, realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Libertatea în perioada 7-12 noiembrie…
Misterul din centrul oraşului. Joi spre seara, IPJ Timiș a fost sesizat prin apel 112…
Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a aprobat închiderea traficului rutier pe mai…