Administratie

Se pregăteşte reabilitarea pentru zona Calea Bogdăneştilor

Primăria Timişoara va avea la dispoziţie 148 de milioane de lei pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură derulat în oraşul de pe Bega. Vorbim despre reabilitarea liniilor de tramvai de pe Calea Bogdăneştilor, un proiect amplu, care cuprinde şi numeroase lucrări conexe.

Calea Bogdăneștilor, lini de tramvai

Consilierii locali au avut pe masă, în cadrul ultimei şedinţe de plen, proiectul „Reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseu 5, Calea Bogdăneştilor”. Vorbim despre o iniţiativă care va schimba total zona, care va fi reabilitată integral. Valoarea totală a finanţării este în cuantum de 148.851.248,46 lei (inclusiv TVA), iar contribuția proprie a primăriei în proiect este de 59.196.102,42, cheltuieli neeligibile, plus contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 1.829.696,87 lei

„Transportul cu tramvaiul în Municipiul Timişoara, are o deosebită importanţă dat fiind faptul că, în prezent, se înregistrează un număr de aproximativ 52 milioane de călători transportaţi anual din totalul de 90 milioane de călători transportaţi cu toate mijloacele de transport în comun”, se spune în expunerea de motive aferentă proiectului. Reabilitarea liniilor va fi principala componentă a investiţiei, dar, în paralel, vor avea loc amenajarea de trotuare si piste pentru biciclete, de zone verzi. Toate acestea vor aduce o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului,a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului şi siguranţei circulaţiei.

„În acest moment, deficienţele acumulate în timp şi exploatarea în continuare a liniilor învechite din punct de vedere tehnic determină producerea de zgomote şi vibraţii care conduc inevitabil la deteriorarea tramvaielor, a perimetrului liniei, a drumurilor şi podurilor dar şi a clădirilor din vecinătatea liniilor. În cazul neintervenţiei pentru reabilitarea liniei cale tramvai, consecinţele care trebuie luate în calcul sunt: creşterea în continuare a întreruperilor de circulaţie pentru remedieri, creşterea numărului de deraieri şi deranjamente, creşterea numărului de personal de întreţinere şi revizie a tramvaielor, dar şi imposibilitatea introducerii de tramvaie moderne în circulaţie”, se mai spune în cadrul proiectului.

Finanţarea se va asigura prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 – Axa prioritara 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

UVT și Primăria Timișoara au lansat sondajele pentru noua ediție a „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara”

Timișorenii care vor să își spună părerea despre calitatea vieții pot completa acum sondajul sociologic,…

27 de minute ago

Primăria lansează licitația pentru găsirea constructorului care va finaliza lucrările la Generală 30

Primăria Timișoara reia procedurile pentru a putea finaliza lucrările la Școala Generală nr. 30. A…

31 de minute ago

La anul, lalelele vor fi admirate şi în Parcul Botanic

Primăvara, Parcul Justiţiei este unul dintre cele mai vizitate şi fotografiate locaţii din Timişoara, datorită…

5 ore ago

Mai multe proiecte din Timiș primesc fonduri pentru a încuraja deplasarea pe biciclete/FOTO

Un număr de 22 de proiecte care încurajează mersul pe bicicletă în întreaga regiune de…

5 ore ago

Contribuția lui Albert Kristóf-Krausz la modelarea spațiul urban și artei locale într-o nouă expoziție temporară la MNArT

Muzeul Național de Artă Timișoara aduce în prim plan opera lui Albert Kristóf-Krausz, personalitate marcantă…

5 ore ago