Aventurile continuă pentru cei care aleg să călătorească cu trenul în România. Ieri seară, din cauza furtunii, mai multe trenuri au rămas blocate pe ruta Timișoara – București, din cauza unor copaci care au fost puși la pământ de vântul puternic.
Au fost înregistrate ore de întârziere. Una dintre garnituri avea deja opt ore întârziere, în momentul în care până la destinație mai trebuia să meargă aproximativ o oră. „Suntem la o haltă numită Poarta. Suntem aici de la ora 23.00, aseară. Am plecat din Filiași la ora 18.00 și trebuia să ajung la Timișoara la ora 1.00. Inițial ni s-a spus că a căzut un copac pe șine, apoi că nu e pe șine. Suntem în câmp și ar fi cam un kilometru de mers până la șosea. Nu avem apă, nu avem mâncare și nici informații nu vor să ne dea”, a declarat un călător pentru Digi 24.
Ore de întârziere au înregistrat și alte trenuri care circulă pe ruta Timișoara – București. Un alt pasager, aflat într-un alt tren, atenționa că garnitura în care se află are peste 4 ore de întârziere și că de la ora 4.00 trenul este nemișcat din loc.
UPDATE Conform unor informații, până în acest moment este afectat traficul a nu mai puțin de 5 trenuri, cu aproximativ 700 – 800 de călători. Pasagerii trebuie să continue să aibă nervii tari până undeva în jurul orei 11.00, atunci când se estimează că avariile vor fi remediate. Traficul feroviar este blocat între Slatina Timiș și Armeniș, din pricina unor copaci căzuți pe firele de curent, care au fost rupte. De la ora 10.00 se vor începe manevrele de tractare a trenurilor cu locomotive diesel pentru repunerea trenurilor în circulație.
UPDATE 2 Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că circulația feroviară este oprită momentan în partea de vest a țării, pe raza Regionalei CF Timișoara, între stațiile Caransebeș și Orșova. Din cauza furtunilor violente, arborii prăbușiți de pe versanți au rupt linia de înaltă tensiune și au blocat calea ferată. Zeci de angajați feroviari acționează cu utilaje încă din cursul serii pentru tăierea arborilor, îndepărtarea acestora de pe linia de cale ferată și înlocuirea cablului de înaltă tensiune, rupt pe mai multe secțiuni, între stațiile Slatina – Timiș – Teregova. Pentru a asigura accesul echipelor de intervenție în zona afectată, 8 trenuri de călători staționează în gările adiacente până la finalizarea lucrărilor de eliberare a gabaritului și înlocuirea firului de contact rupt, astfel încât să se poată repune sub tensiune linia de contact.
Trenurile oprite temporar în gările Poarta, Vălișoara, Domașnea Cornea și Crușovăț:
IR 1693 (București Nord – Timișoara)
IR 1696 (Timișoara Nord – București Nord)
IR 1695 (București Nord – Timișoara Nord)
IR 1692 (Timișoara – București Nord)
IR 1991 (Mangalia – Timișoara Nord)
R 9551 (Orșova – Crușovăt)
Trenul privat 15594 (Arad-Constanța)
Trenul privat 15593( Constanța-Arad)
De asemenea, o altă zonă afectată de vremea nefavorabilă este segmentul feroviar Lainici – Pietrele Albe, de pe secția Târgu Jiu – Pietroșani (Regionala CF Craiova), unde s-a intervenit în cursul nopții pentru eliberarea căii ferate de arborii prăbușiți de pe versanți în gabaritul căii, iar traficul feroviar a fost redeschis cu tracțiune Diesel pe zona afectată.
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…