Comunicat de presă
Proiectul „Îmbunătățirea standardelor de sănătate în prevenirea, identificarea și tra- tamentul bolilor cardiovasculare și ginecologice în zona transfrontalieră” a fost pregătit și dezvoltat de către Institutul de Boli Cardiovasculare Timișoara, în calitate de Lider de proiect, în parteneriat cu Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea și Universitatea din Debrecen.
Proiectul este implementat în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria și este finanțat de Uniunea Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională și cofinanțat de statele partenere în program, România și Ungaria.
Durata proiectului: Martie 2019- Mai 2021 Perioada de implementare a proiectului: 27 luni Bugetul proiectului: 3.000.000 Euro
Finanțarea FEDR: 2.550.000 Euro
Pentru Institutul de Boli Cardiovasculare Timișoara, acest proiect are ca obiectiv dotarea a două săli de operații (blocului operator) cu aparatură medicală în vederea extinderii capacității actuale de asistență medicală necesară pentru populația adultă, precum și demarării programului de chirurgie cardiacă pediatrică.
Cele două săli de operație pe care care dorim să le dotăm din acest proiect, sunt construite și finisate, fără a avea însă echipamentele medicale necesare pentru funcționare. Dotarea lor cu echipamente medicale moderne ar permite creșterea cu 30% a numărului de operații de chirurgie cardiacă la populația adultă (aproximativ 250 de operații cardiace suplimentare pe an), precum și tratarea patologiei nou-născutului, copilului mic și adultului tânăr atins de boli cardiace congenitale.
Obiectivul urmărit de către Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea în cadrul acestui proiect este amenajarea și dotarea unui bloc operator, unei secții de Anestezie și Terapie Intensivă și a 10 saloane cu un total de 30 de paturi pentru pacientele secției Obstetrică – Ginecologie II și IV a Staționarului III (fostul Spitalul Clinic de Obstetrică și Ginecologie din Oradea).
Universitatea din Debrecen va asigura trainingul personalului medical din cadrul proiectului pentru echipamentele nou achizționate.
Pe lângă activitățile de dotare cu echipamente ale celor două spitale, în cadrul proiectului se vor mai derula activitățile „soft” de către parteneri, și anume:
Programul Interreg V-A România-Ungaria este destinat finanțării unor proiecte comune româno-ungare, care abordează nevoi identificate pe ambele laturi ale graniței și care necesită o abordare comună, precum și soluții inovative, contribuind astfel la dezvoltarea sustenabilă a zonei eligibile. Programul este o continuare a programelor de cooperare transfrontalieră implementate în regiune și dispune de un buget total de aproximativ 232 milioane euro, din care, 189 milioane de euro, reprezintă finanțarea nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Zona eligibilă a programului cuprinde județele Arad, Bihor, Satu Mare și Timiș pe partea română a graniței și, respectiv, județele Békés, Csongrád, Hajdú-Bihar și Szabol- cs-Szatmár-Bereg, pe partea ungară a acesteia.
Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…