Diverse

Asociaţia Pro Infrastructură acuză CNAIR că ţine închis lotul 3 din cauza orgoliilor / FOTO

Cei de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România ţin şi acum închis lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva pentru că au orgolii şi pentru că dau dovadă de fugă de responsabilitate. Acuzaţia aparţine celor de la Asociaţia Pro Infrastructură, care insistă că problemele găsite de comisia de recepţie pe acest lot nu afectează siguranţa circulaţiei, iar deficiențe similare, găsite la alte loturi, nu au împiedicat deschiderea acestora, ci au fost trecute în procesele verbale pentru a fi remediate de constructori.

Cel mai bun exemplu în acest sens este chiar lotul 2 din aceiaşi autostradă, cel puţin porţiunea deja realizată, acolo unde constructorul a lucrat săptămâni bune după ce şoseaua a fost deja deschisă traficului. S-a lucrat la gardurile de împrejmuire, dar şi la unele scurgeri ale apei pluviale.

„Deși cei 21 de km pot fi deschiși traficului în deplină siguranță, cei din Compania de Drumuri au decis să îi transforme într-un nou muzeu. Am urmărit execuția acestui proiect încă de la debutul șantierului în anul 2014. Cunoaștem foarte bine problemele tehnice întâmpinate de constructor de-a lungul timpului, deficiențele și erorile care au necesitat soluții de remediere în numeroase puncte. Chiar și în prezent există o serie de lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul pe care antreprenorul are obligația să le ducă la bun sfârșit (șanțuri, scurgerea apelor, garduri, iarbă pe taluzuri). Totuși, este cale lungă de aici și până la a ține închiși 21 de km de autostradă perfect circulabili, așa cum singuri puteți vedea din filmările noastre. Disputele surde dintre CNAIR și constructor, orgoliile și fuga de responsabilitate nu țin cont de interesul cetățenilor, șoferii fiind nevoiți să își riște în continuare viața pe DN7 și DN68A. Cerem insistent deschiderea circulației în cel mai scurt timp, iar eventualele mici intervenții din afara carosabilului să fie trecute în anexa la procesul verbal de recepție, așa cum s-a procedat și pe multe alte sectoare de autostradă”, spun cei de la Pro Infrastructură.

Unul dintre membrii organizaţiei a realizat o serie de filmări şi din dronă, iar acestea arată că lotul 3 este perfect circulabil, chiar dacă ar mai fi probleme de rezolvat pe marginea autostrăzii, legat de scurgerile şi rigolele pentru colectarea apei de ploaie.

[ngg src=”galleries” ids=”4687″ display=”basic_thumbnail”]

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Proiectul noului pod peste Mureș, de lângă Cenad, face un pas înainte

Lansată în cea de a doua jumătate a acestui an, licitația pentru stabilirea executantului studiului…

9 ore ago

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în…

11 ore ago

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult…

13 ore ago

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la…

14 ore ago

România lui Mitică. Mitică Dragomir

Dacă ar fi să ilustrez anul 2025, ba chiar şi ultimii 36 de ani, rezumându-mă…

17 ore ago

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

18 ore ago