În ciuda anunţurilor optimiste lansate la nivel oficial, investiţia de pe centura sud de ocolire a rămas în continuare la stadiul de organizare de şantier. Deputatul Pro România de Timiş, Adrian Pau, acuză Direcţia de Drumuri şi Poduri Timişoara că nu îşi face datoria pe acest subiect şi că nu ar fi participat niciun reprezentant al instituţiei la comisia de specialitate de la minister, dar şi că e posibil ca actuala conducere a instituţiei, una arădeană, face jocul judeţului vecin.
Adrian Pau acuză un dezinteres total din partea DRDP Timişoara în ceea ce priveşte proiectul centurii sud. Conform deputatului, reprezentanţii Direcţiei nu au participat nici la şedinţa comisiei pentru siguranţa circulaţiei, convocată la Bucureşti, motivând că… nu ar fi găsit bilete de avion.
„O problemă spinoasă, centura Timişoarei, acum două săptămâni a avut loc Comisia pentru Siguranţa Circulaţiei. DRDP nu a fost la Bucureşti să-şi susţină punctul de vedere la comisie. Au fost câteva explicaţii halucinante, că nu au găsit bilete de avion, e de nedescris. Au fost reprezentanţii constructorului şi reprezentantul Consiliului Judeţean”, spune Pau.
Alesul parlamentar presupune că s-ar putea ca actuala conducere a DRDP Timişoara, una arădeană, ar urmări ca să nu se aloce bani pentru Timiş, ca aceştia să ajungă la Arad. De asemenea, Pau spune că pe centură mai sunt numeroase exproieri necesar a fi făcute, dar nu există absolut niciun ban pentru aceasta.
„Nu ştiu ce se întâmplă la DRDP, nu vreau să cred că conducerea venită de la Arad face totul ca aceşti bani să nu fie alocaţi pentru centura Timişoara, pentru a rămâne mai mulţi bani pentru ceea ce înseamnă Aradul. Au constatat cu surprindere că sunt mai multe puncte unde ar mai trebui făcute expropieri, au constatat că în anumite puncte raza de coborâre de pe centură este de 15% ceea ce ar reduce foarte mult viteza, raza pe o astfel de şosea ar trebui să fie minim 25%. Apar câteva probleme şi anume: centura a avut studiul de fezabilitate făcut pe genunchi, şi proiectul tehnic a trebuit să îl respecte în totalitate. La vremea respectivă când s-a făcut studiu de fezabilitate nu se ştia că se face Drumul Boilor, acum domn primar face drumul care se va intersecta cu centura. Acolo nu există niciun pasaj”.
Drumul boilor, cu autorizaţii ilegale?
O altă problemă ridicată de Adrian Pau se referă la autorizarea lucrărilor de construcţia Drumului Boilor. Reprezentantul Pro România Timiş spune că autorizaţia pentru construcţia acestui drum ar fi ilegală, pentru că Primăria Timişoara ar fi emis o autorizaţie care se aplică pe teritorul comunei Moşniţa Nouă, ceea ce este ilegal.
„Mai mult, nu aş dori să fiu răutăcios, să îl intreb pe primarul Timişoarei cum a reuşit să dea o autorizaţie pe terenul a două localităţi, Timişoara şi Moşniţa, această autorizaţie trebuia dată de CJT. Eu am convingerea că acea autorizaţie de construcţie nu este valabilă, Primăria Timişoara nu poate emite autorizaţii de construcţie pentru Moşniţa. Emitentul autorizaţiei trebuia să fie CJT. Şi dacă cele două administraţii emiteau şi acolo unde se întâlneau trebuia să emită CJT. Dacă mediul politic, autorităţile şi presa nu o să punem o presiune constantă pe această Direcţie de Drumuri nu cred că vom putea demara nici anul viitor ceea ce este cel mai important proiect al oraşului, centura Timişoarei”, a mai subliniat Pau.
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…
Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…
Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…
Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…
Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…
Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…